اخبار


شناگران معلول در مسابقات بین‌المللی ایتالیا

مسابقات بین‌المللی شنای معلولان اسفندماه در ایتالیا برگزار می‌شود. شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی شناگران اعزامی هستند که از 20 اسفند برای کسب مجوز حضور در بازی‌های پاراآسیایی چین به مدت ۲ روز در ایتالیا رقابت می‌کنند. چنانچه این ورزشکاران در ایتالیا به حد نصاب مورد نظر کمیته پارالمپیک ایران برسند، مجوز سفر به هانگژو را کسب می‌کنند.

مقصودلو دستیار شطرنج‌باز فرانسوی در گرند پریکس

پرهام مقصودلو سوپراستاد بزرگ شطرنج ایران به‌عنوان دستیار و همراه، بازیکن اول شطرنج فرانسه را در مرحله اول مسابقات ۲۰۲۲ گرند پریکس همراهی می‌کند. این مرحله از هفته آینده به میزبانی صربستان آغاز می‌شود که سید محمد امین طباطبایی در آن شرکت دارد. اما پرهام مقصودلو شطرنج‌باز ۲۱ ساله ایران در فهرست ۱۶ نفره بازیکنان گرند پریکس نیست و قرار است ماکسیم واشیه شطرنج‌باز رنک یک فرانسه را همراهی کند.

گیلان میزبان اردوی جهانی وزنه‌برداری جوانان

دومین اردوی تیم جوانان برای حضور در رقابت‌های جهانی یونان از فردا به‌مدت 3هفته در گیلان تشکیل می‌شود. سعید علی حسینی، سرمربی تیم جوانان از 10 وزنه‌بردار به نام‌های علیرضا امینی، عبدالله بیرانوند، توفیق پوزش، فرهاد اکبری، مسعمود ممی‌وند، علی‌رضا یوسفی، علی‌رضا اسفندیاری، علی عالی‌پور، مسعود نصرتی و سپنتا حاکم‌زاده دعوت کرد تا تمرینات خود را به‌مدت 10 روز پیگیری کنند. رقابت‌های جوانان جهان از 12 تا 20 اردیبهشت ماه 1401 در جزیره کرت کشور یونان برگزار می‌شود.

 شروع اردو تیم جوانان روئینگ

پنجمین اردو تیم ملی روئینگ جوانان از دیروز به میزبانی دریاچه آزادی شروع شد.این اردو با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و تمام پاروزنان موظف به ارائه نتیجه منفی تست PCR در زمان پذیرش بودند.صالح برغمداری، ابوالفضل سطوتی، مهدی محمدی‌نژاد، مهدی صادقی‌ پاروزنان دعوت شده به این اردو هستند تا تمرینات‌شان را زیرنظرمحمدعلی قرائت انجام دهند.

تهران میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندو شد

یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کیش با تغییر مکان، 19 اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.
مسابقات جام باشگاه‌های آسیا (G2) ۱۳ و ۱۴ اسفندماه، سی‌ودومین دوره رقابت‌های جام فجر (G2) ۱۵ تا ۱۸ اسفند و چهارمین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی در دو بخش (تکواندو و پاراتکواندو) (G2) ۱۹ تا ۲۳ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود. ۱۴۳ تکواندوکار از کشورهای اردن، ازبکستان، امارات، ایران، پاکستان، عراق، عمان، قزاقستان و هندوستان برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا، ۳۱۴ هوگوپوش از آذربایجان، اردن، ازبکستان، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، عراق، عمان و قزاقستان برای شرکت در جام فجر و همچنین ۳۳۷ تکواندوکار از کشورهای آذربایجان، اردن، ازبکستان، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، عراق، عمان، قزاقستان، نپال و پناهندگان به منظور رقابت در جام ریاست فدراسیون جهانی تکواندو ثبت‌نام کرده‌‍‌اند.

شروع اردوی کمانداران از هفتم اسفند

اردوی تیم ملی تیروکمان از شنبه هفتم اسفند در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. ارشک فاضل، محمدحسین گلشنی، رضا شبانی، مهتاعبداللهی کمانداران ریکرو و محمدصالح پالیزبان، حسام‌الدین کوثر، امیر کاظم‌پور، حمزه نکویی، گیسا بایبوردی، راحله فارسی، ویدا حلیمیان و کوثر خشنودی‌کیا کمانداران کامپوند دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند. کمانداران ریکرو زیرنظر بهزاد پاکزاد و کمانداران کامپوند با هدایت اسماعیل عبادی تا ۱۹ اسفند در این اردو تمرین می‌کنند.

ابتلای عباسپور به کرونا در جام تختی

چهل و دومین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی از دیروز در اهواز آغاز شد. در حالی که قرار بود مراسم افتتاحیه جام تختی دیروز برگزار شود ولی با توجه به سفر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که امروز به اهواز می‌رسد، مراسم هم به عصر موکول شد. همچنین در مسابقات جام تختی چند کشتی‌گیر به‌دلیل مثبت شدن تست کرونا و مصدومیت حضور نداشتند. سجاد عباسپور به‌دلیل کرونا و مهرگان جهانگیری در وزن ۵۵ کیلوگرم به‌دلیل مصدومیت غایب بودند. طاهر غبیشاوی هم به‌دلیل مصدومیت در جام تختی شرکت نکرد. محمد حسین‌وند که قرار بود در وزن ۶۰ کیلوگرم روی تشک برود بنا به درخواست مربیان و مشکلات وزنی قرار شد در ۵۵ کیلوگرم رقابت کند که در مراسم وزن‌کشی به وزن نرسید.








آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7858/24/604189/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها