هشدار پلیس به طلافروشان

توجه به امنیت قبل از حادثه


گروه حوادث:این روزها که به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم، آمار برخی جرایم از جمله سرقت‌، جیب‌بری و موبایل‌قاپی رو به افزایش می‌رود. در همین رابطه نیز پلیس مطابق هرساله برای پیشگیری از این جرایم هشدارهایی به کسبه و مردم ارائه می‌دهد تا شاید با رعایت آنها بتوان از بروز خسارات مالی و گاهی جانی خودداری کرد. یکی از گروه‌هایی که همواره در معرض خطر و نیازمند رعایت نکات ایمنی بیشتری هستند، صنف طلا و جواهر است.
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در همین رابطه به «ایران» گفت: با توجه به افزایش غیرقابل باور فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف اجتماعی در سال‌های اخیر و به تبع آن دست‌نیافتنی شدن آرزوها و اهداف بخصوص برای افراد بیکار و بی‌پول، جرایم مربوط به سرقت افزایش چشمگیری داشته است.
در این میان صنف طلافروشان بیشتر در معرض آسیب هستند و اگر در پیشگیری و رعایت نکات ایمنی سهل‌انگاری کنند، خطرات زیادی در کمین آنهاست؛ بنابراین توصیه می‌شود این افراد از قفل‌های الکترونیکی برای درب مغازه و همچنین ایمن‌سازی دیوارها، سقف و کف مغازه با بتون به قطر حدوداً 20 سانتیمتر استفاده کنند.
همچنین هنگام تعطیلی مغازه، طلا و جواهرات را از پشت ویترین جمع کنند، از سیستم‌های امنیتی دودزا و اشک‌آور برای ارتقای امنیت خود استفاده کنند، دوربین مداربسته باکیفیت نصب کرده و زوایای مختلف مغازه را پوشش دهند، دزدگیر مغازه را جایی قرار دهند که بسادگی در دسترس نباشد، همچنین گاوصندوق را حتماً به صورت مخفی در دیوار جاسازی کرده و کلید آن را در اختیار کسی از جمله شاگرد خود قرار ندهند.
حتی‌الامکان هنگام حضور مشتری در مغازه تنها نباشند و مراقب رفتارهای مشکوک مشتریان باشند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7858/26/604195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها