اخبـــار


معاون اول رئیس جمهور:
گسترش واکسیناسیون از عوامل مدیریت مطلوب موج ششم کرونا است

 جلسه کارگروه رؤسای کمیته‌های تخصصی کرونا عصر روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. محمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده مبنی بر کاهش میزان مراجعات و بستری‌های ناشی از کرونا، از اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بیماری کرونا در پیک ششم قدردانی کرد و گفت: یکی از دلایل مدیریت شرایط موجود و بالا رفتن میزان مقاومت مردم، گسترش واکسیناسیون است که طی ماه‌های اخیر به‌خوبی و با سرعت بالا انجام شده است. با این حال ضرورت دارد همچنان روند بیماری مورد رصد قرار گرفته و مصوبات ستاد ملی کرونا با جدیت دنبال شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور ارائه کرد.
بهرام عین‌اللهی گفت: با وجود پیک ششم کرونا و محدودیت‌های اعمال شده، شرایط به‌خوبی تحت مدیریت است که نشان‌دهنده عملکرد قابل قبول دولت در گسترش واکسیناسیون بوده است.

بازرس ویژه رئیس جمهور:
در حال بررسی انتصاب‌ها هستیم

بازرس ویژه رئیس‌جمهور از بررسی برخی انتصابات توسط مجموعه متبوعش خبر داد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان روزگذشته با ارائه گزارشی از اقدامات‌ دولت در موضوع فساد و مقابله‌ با آن، یادآور شد: مردمی بودن، عدالت محوری، فسادستیزی و کار انقلابی و جهادی کردن رویکرد دولت سیزدهم است‌ که رئیس‌جمهور اختیارات خود در حوزه مبارزه با فساد را به بازرسی ویژه تفویض کرد.
بازرس ویژه رئیس‌جمهور با تأکید بر شایسته‌گزینی به‌عنوان یکی دیگر از اصول مبارزه با فساد گفت: شایسته‌گزینی یکی از دغدغه‌های رئیس‌جمهور است و بازرسی ویژه دو ماه قبل در مکاتبه‌ای از وزرا و مسئولان خواست تا ملاک‌ها و شاخص‌های انتصابات خود را بر اساس قانون اعلام کنند تا از جنبه تطبیق با مقررات بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه در مورد دو انتصاب در وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری افراد منصوب صلاحیت‌های لازم را نداشتند و با مکاتبات بازرسی ویژه رئیس جمهوری این انتصاب‌ها متوقف و لغو شده است، افزود: برای نمونه در قانون انتخاب اعضای هیأت مدیره شرکت ملی نفت ۱۵ سال سابقه با ۵ سال مدیریت در این حوزه لازم است و برخی دستگاه‌های دیگر هم شرایطی دارند که بر اساس آنها در حال ارزیابی انتصابات هستیم و اگر موارد خلافی احصا شود، به رئیس‌جمهور گزارش داده می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7858/2/604215/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها