راهکار ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر برای درمان آسیب دیدگان اعتیاد

غربالگری معتادان هوشمند می شود


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در فرایند درمانی آسیب‌دیدگان اعتیاد به دنبال غربالگری هوشمند هستیم و توجه ویژه به حوزه‌های مددکاری در طرح‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است.
به گزارش گروه اجتماعی، محمد جمالو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به عوامل اثرگذار کنترل اجتماعی در پیشگیری و درمان اعتیاد، گفت: وابستگی به مواد به عنوان یکی از چهار بحران اجتماعی و یکی از رنج‌هایی است که آزادی فرد را محدود کرده و باعث قطع ارتباط با جامعه می‌شود و برای بازیابی ارتباطات از دست رفته فرد لازم است که پیشگیری با شرایط مناسبی در نظر گرفته شود.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: اگر مصرف مواد را به عنوان یک ناهنجاری بزرگ از منظر کنترل اجتماعی بررسی کنیم، هرچقدر پیوند دهنده‌های فرد به اجتماع ضعیف‌تر شود، فرد با مشکلات فراوان‌تری روبه‌رو خواهد شد که عواملی مانند پیوست و وابستگی به دیگران، تعهد اجتماعی و کسب وضعیت اقتصادی مناسب و همچنین عامل باور در بازگشت فرد به جامعه بسیار اثرگذار هستند.  وی افزود: برای حوزه آسیب کلان مبارزه با مواد مخدر از گذشته ستادی در حال فعالیت است که توجه خاص به آن می‌تواند منجر به موفقیت‌های بزرگی در این حوزه شود. جمالو تصریح کرد: در فرایند درمانی آسیب‌دیدگان اعتیاد به دنبال غربالگری هوشمند هستیم و توجه ویژه به حوزه‌های مددکاری در طرح‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است. این مقام مسئول افزود: طرح یاریگران زندگی که از سال 1397 در حال اجراست بدنبال استفاده بهتر از ظرفیت‌های اجتماعی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر است.
وی گفت: باید فرایند جدید در پیشگیری از اعتیاد مدنظر باشد که طرح یاریگران زندگی در این راستا نقش اثربخشی را ایفا کرده است؛ در این طرح بازیگران و افراد مشهور در جامعه به عنوان سفیران این حضور دارند و البته در این طرح همچنان به دنبال ظرفیت‌سازی هستیم.
جمالو اضافه کرد: به دنبال این هستیم که شبکه‌ای از ظرفیت‌های اجتماعی ایجاد کنیم تا اهداف موردنظر در حوزه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد را پیگیری کرده باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7858/25/604238/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها