اخبار


دستگیری متهم 400 میلیون دلاری در فرودگاه

گروه حوادث / متهم پرونده 400میلیون دلاری که به یکی از کشورهای همسایه فرار کرده بود هنگام بازگشت به کشور در فرودگاه دستگیر شد.
 سردارهادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، درباره این پرونده گفت: یکی از متهمان پرونده کلاهبرداری ۴۰۰میلیون دلاری که به همراه ۱۵نفر از همدستانش، شرکت‌های صوری متعدد تشکیل داده و با جعل اسناد مدعی فعالیت در زمینه واردات کالا بودند، با شکایت صدها شاکی تحت‌تعقیب قرار گرفتند.
وی در ادامه افزود: در پی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این متهم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده که پلیس بین‌الملل‌ با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متهم را در کشور محل اختفا ردیابی و مورد شناسایی قرار داد.
سردار شیرزاد خاطرنشان کرد: همزمان با پیگیری پرونده متهم از کشورهای محل تردد، اعلان قرمز صادره علیه وی به مراجع مختلف از جمله پلیس مهاجرت و گذرنامه ارسال شد تا در صورت عدم همکاری کشورهای مورد‌نظر و هنگام تردد احتمالی، در مرزهای رسمی کشور بازداشت شود.
براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس بین‌الملل ضمن اشاره به تلاش مأموران اینترپل تهران در ردیابی این متهم و همچنین انعکاس تحت‌تعقیب بودن وی به مرزهای ورودی کشور، اظهار کرد: با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم هنگام ورود به کشور در یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور بازداشت و برای ادامه روند رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.

مرگ کارگر زیر آوار

گروه حوادث: کارگر افغانستانی براثر گودبرداری و ریزش خاک در یک پروژه ساختمانی در غرب تهران زیر آوار جان باخت.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در تشریح این خبر گفت: ساعت ۱۲:۰۴ روز جمعه یک مورد حادثه آوار در پی گودبرداری زمینی به مساحت حدود هزار متر در حوالی بزرگراه خرازی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد.
وی با بیان اینکه ۲ ایستگاه به همراه جرثقیل سنگین و امکانات پشتیبانی به محل اعزام شدند، گفت: مأموران آتش‌نشانی کمتر از ۳ دقیقه به محل اعزام شدند و مشاهده کردند که قطعه زمینی به مساحت حدود هزار متر و با عمق ۱۵ برای احداث یک ساختمان تجاری گودبرداری شده بود که در پی ریزش دیواره شرقی این گودبرداری، کارگر ۲۲ ساله دارای تابعیت کشور افغانستان در زیر آوار گرفتار شد. عملیات خاکبرداری با یک دستگاه مینی‌لودر انجام و پس از دقایقی پیکر بی‌جان فرد محبوس شده در زیر آوار کشف شد که به گفته عوامل اورژانس وی در لحظات ابتدایی حادثه جان خود را از دست داده است. به گفته ملکی محل حادثه پس از ایمن‌سازی تحویل مسئولان پروژه داده شد.

نجات کوهنوردان ناپدید شده در شاه جهان

گروه حوادث: 22کوهنورد که از روز جمعه در ارتفاعات شاه‌جهان خراسان‌شمالی ناپدید شده بودند، در کمتر از 24ساعت توسط تیم‌های امدادی نجات یافتند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود ساعت 15جمعه یکی از کوهنوردان بجنوردی در تماس با تیم امداد‌ و نجات از منحرف شدن از مسیر اصلی به‌دلیل برف و کولاک خبر داد که بلافاصله 8گروه امداد و نجات هلال‌احمر به منطقه اعزام شدند.
به‌رغم هشدار نارنجی هواشناسی، این کوهنوردان بدون در نظر گرفتن شرایط سخت آب‌وهوایی به قله شاه‌جهان صعود کردند.
ابوالفضل محبان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی در این باره گفت: عملیات نجات این کوهنوردان از روز جمعه آغاز شد و تا صبح روز شنبه ادامه داشت. در این عملیات علاوه بر ۸تیم امدادی، بالگرد امداد و نجات نیز با تیم‌های امدادی همراه بود.
وی در ادامه افزود: اعزام تیم امداد و نجات هوایی سبب شناسایی مکان دقیق تیم کوهنوردی و اعزام نیروهای امدادی برای نجات آنها شد. درنهایت هر 22کوهنورد در سلامت کامل پیدا شدند. ۵کوهنورد خانم این گروه به‌وسیله بالگرد به بجنورد انتقال پیدا کردند و سایر کوهنوردان نیز پس از امدادرسانی‌های اولیه به سمت دامنه کوه شاه‌جهان منتقل شدند.
صادق رمضان‌زاده، معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی نیز گفت: بالگرد اعزام شده به کوه شاه‌‌جهان اسفراین صبح شنبه موفق به پیدا کردن کوهنوردان گم شده در این منطقه شد.8 تیم امداد و نجات در کوهستان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی، برای جست‌و‌جوی تیم کوهنوردی به ارتفاعات شاه‌جهان اسفراین اعزام شده بودند.

 حادثه تلخ برای زن میانسال در مجتمع اقامتی

گروه حوادث: زن میانسال که در حال استفاده از بالابر در یک مجموعه اقامتی بود در یک حادثه دلخراش جان باخت.
حسین زرونی، فرمانده آتش‌نشانان ایستگاه 43 تهران در این باره گفت: ساعت 16:29 روز جمعه در یک مجموعه اقامتی، حادثه‌ای رخ داد که با اعلام آن به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران،  آتش‌نشانان ایستگاه 43 به همراه گروه امداد و نجات 18 به محل حادثه در خیابان برزیل اعزام شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد در قسمت آشپزخانه یک مجموعه اقامتی، یک خانم حدوداً 45 ساله با استفاده از بالابر مشغول جابه‌جایی مواد غذایی بوده که ناگهان سر وی بین دیوار و نرده‌های بالابر گیر کرده و بالابر متوقف شده بود.
وی افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل جریان برق بالابر را قطع کردند و پس از فیکس کردن بالابر، با به‌کارگیری تجهیزات کار امدادرسانی به بانوی میانسال را آغاز کردند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بانوی میانسال را از بین دیوار و بالابر خارج کرده و وی را برای انجام معاینات پزشکی تحویل امدادگران اورژانس دادند.
اما پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد، بانوی میانسال بر اثر شدت جراحات وارده در همان لحظات اولیه جان باخته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7865/22/605327/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها