اخبار


وزیر ارتباطات: هیچ نهادی به دنبال قطع اینترنت نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نه مجلس، نه دولت و نه هیچ نهاد دیگری در کشور به‌دنبال قطع اینترنت نیست.به گزارش «ایران»، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه خود در اینستاگرام در پاسخ به کاربری که بیان کرده بود پس از کاهش عمدی سرعت اینترنت، نوبت به قطع اینترنت خواهد رسید، گفت:  موضوعات اخیر مطرح شده درباره قطع اینترنت شایعه است.

اختلال اینترنت رفع شد

حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از رفع اختلالات پیش آمده در اینترنت خبر داد و گفت: ۹۰ درصد مشکل قطعی اینترنت به‌دلیل آتش‌سوزی در این شرکت رفع شده و سرویس‌‌دهی اپراتورهای ارتباطی به حالت اول بازگشته‌اند و بزودی سایر مشکلات قطعی اینترنت در برخی نقاط نیز حل خواهد شد.
فتاحی در گفت‌وگو با شبکه خبر افزود: در یکی از مراکز زیرساختی شرکت ارتباطات زیرساخت (LCT)، اختلالی در سیستم برق‌رسانی مرکز ایجاد و منجر به بروز حریق در سامانه‌های برق‌رسانی شد. به محض این که این اتفاق افتاد با همکاری خوب سازمان آتش‌نشانی، در مرحله اول حریق مهار و رفع اختلال از سامانه‌های برق‌رسانی نیز آغاز شد.
فتاحی تأکید کرد: قطعی برق در مرکز زیرساخت باعث شده سرویس‌های UPS دچار حریق شوند و این علت اصلی اختلال پیش آمده است.
براساس توضیحات فتاحی، آتش‌سوزی باعث شد در برخی مناطق عمدتاً خدمات و سرویس‌های داخلی دچار مشکلاتی شود و در برخی مناطق اینترنت بین‌الملل نیز با اختلال و قطعی روبه‌رو شود. براساس اظهارات فتاحی بیش از ۹۰ درصد مشکلات رفع شده است.
فتاحی یادآور شد که همکاران به‌صورت کامل در حال بازسازی مسیرها و به‌روزرسانی بودند تا خدمات به مردم ارائه شود.

عذرخواهی مشاور وزیر ارتباطات برای اختلال اینترنت
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در پی آتش‌سوزی در یکی از مراکز زیرساخت و اختلال در اینترنت تهران و البرز از مردم عذرخواهی کرد.
به گزارش «ایران»، «مهدی سالم» که از ابتدای این حادثه، اطلاع‌رسانی را آغاز کرده بود، در توئیتر خود از رفع کامل مشکلات خبر داد و نوشت: «‏اختلال ارتباطات که از حدود ساعت ۱۰ صبح (روز جمعه 13 اسفندماه) و به علت نقص فنی در سیستم برق رخ داده بود، با تلاش همکارانم برطرف شد و تقریباً تمامی سرویس‌ها پایدار و برقرار هستند.»

بهره‌مندی ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان از خدمات صادراتی صندوق نوآوری

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حدود ۴۰۰ شرکت دانش بنیان با استفاده از بسته خدمات صادراتی این صندوق، سال‌جاری در نمایشگاه‌های مختلف خارجی حضور یافتند.
مرضیه شاوردی با بیان اینکه تعدادی از این شرکت‌ها نیز با حمایت صندوق نوآوری در نمایشگاه‌های دائمی ایران در کشورهای مختلف حاضر شده‌اند، افزود: اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و فناوری در قالب رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» را از دیگر برنامه‌های صادراتی صندوق نوآوری است و در این برنامه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان امکان مذاکره با مشتریان خارجی را پیدا می‌کنند و دستاورد آنها متفاوت از صادرات مستقل محصول تا مشارکت و راه‌اندازی خط تولید در کشور هدف برای تولید است.
وی در ادامه گفت: شرکت‌های دانش بنیان از ۲۶ استان در برنامه‌های توسعه صادراتی این صندوق حضور داشته‌اند و در رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» صندوق نوآوری، امکان تعامل شرکت‌های دانش بنیان با ۱۵ کشور خارجی فراهم شد.
شاوردی عمده صادرات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، هوشمندسازی ساختمان‌ها، محصولات نانویی و خدمات مهندسی‌سازی، ابزار دقیق در ماشین‌های پیشرفته و فناوری اطلاعات اعلام کرد و افزود: سوریه، ترکیه، ارمنستان، عراق، امارات، ازبکستان و قرقیزستان از کشورهای هدف برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان بوده است.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق نوآوری تا ۷۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی را تقبل می‌کند، افزود: در این برنامه‌ها خدمات توانمندسازی نظیر آموزش و مشاوره نیز به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود تا شرکت‌ها با سازوکارهای ورود به بازار کشور هدف و ورود به بازارهای صادراتی آشنا شوند.
به گفته شاوردی تلاش می‌کنیم بازار صادراتی شرکت‌های دانش بنیان گسترش پیدا کند، چرا که هرچه شرکت‌های دانش بنیان توانمندتر شوند، با محدودیت‌هایی در بازار داخلی مواجه می‌شوند که لازم است برای حفظ و توسعه کسب و کارشان، وارد بازارهای صادراتی شوند.

تحقیق تأثیر مخرب تیک تاک بر سلامت روان کودکان

تعدادی از دادستان‌های کل در ایالات متحده امریکا قصد دارند در مورد تأثیرات مخرب نرم‌افزار تیک تاک روی سلامت روانی و جسمی کودکان و نوجوانان تحقیق کنند.
به گزارش مهر، در جریان تحقیقات یادشده که از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برخوردار است، بررسی می‌شود که آیا استفاده از تیک تاک به کاربران کودک و نوجوان آسیب می‌رساند و آیا تیک تاک از این آسیب‌ها اطلاع داشته یا خیر.
در قالب بخشی از این تحقیقات، دادستان‌های کل به روش‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده تیک تاک برای تقویت تعامل کاربران جوان، از جمله روش‌های افزایش مدت زمان صرف شده در پلتفرم و دفعات تعامل با این پلتفرم، توجه خواهند کرد. ده‌ها مطالعه در طول سال‌های اخیر انجام شده که اثرات مخرب رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک تاک را روی کودکان و نوجوانان و درک آنها از خودشان نشان می‌دهد.
در مطالعه‌ای که در ماه سپتامبر (6ماه پیش) منتشر شد، مرکز ملی پیشگیری و کنترل آسیب‌ها در امریکا دریافت جوانانی که در معرض عوامل خطرناک آنلاین مانند آزار و اذیت سایبری، خشونت و سخنان نفرت‌انگیز هستند، به طور قابل توجهی به خودکشی و خودآزاری شدید علاقه پیدا می‌کنند.
قرار است از نتایج این تحقیقات برای کمک به تعیین اینکه آیا تیک تاک قوانین حمایت از مصرف‌کنندگان را نقض کرده و عموم کاربران را در معرض خطر قرار داده، استفاده شود. مائورا هیلی، دادستان کل ماساچوست گفت: «از آنجایی که کودکان و نوجوانان در حال حاضر با مسائلی مانند اضطراب، فشار اجتماعی و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، ما نمی‌توانیم اجازه دهیم رسانه‌های اجتماعی به سلامت جسمی و سلامت روان آنها آسیب بیشتری وارد کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7865/25/605336/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها