ایران در ایران


یزد  صاحب ایرلاین می‌شود

یزد - استاندار یزد با اشاره به وضعیت نامناسب سامانه‌های حمل‌ونقل استان گفت :استان یزد با وجود قرارگیری در بهترین موقعیت جغرافیایی و جایگاه و موقعیت خوب خود در حوزه گردشگری، صنعت، معدن و... بدترین سامانه حمل‌ونقل ریلی، هوایی و زمینی را دارد.
دکتر مهران فاطمی از تحقق ایرلاین پروازی با بیس یزد و دارای ساعت پروازی دقیق و منظم و نیز امضای تفاهمنامه‌ای با شرکت هواپیمایی ماهان و با مشارکت بخش خصوصی به حجم ریالی هشت هزار میلیارد؛ جهت راه‌اندازی یک شرکت پروازی مختص یزد خبرداد و گفت: براساس تفاهمنامه منعقد شده 4 هواپیما شامل دو هواپیما با ظرفیت 50 نفر و دو هواپیما با ظرفیت قریب به 150 نفر خریداری و برای سفرهای کوتاه برد (سراسر کشور) و میان برد(ترکیه، دبی، قطر و...) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: طبق تفاهمنامه مذکور ظرف مدت سه ماه شرکت پروازی یزد به ثبت رسیده، هواپیماها خریداری و یزد برای اولین بار صاحب یک شرکت پروازی می‌شود.
وی همچنین به جای خالی جایگاهی برای تولید برنامه‌های تحولی در استانداری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه معاونت‌های استانداری به‌صورت مستمر پیگیر موضوعات استانی و ملی هستند، ضرورت ایجاد جایگاهی برای تغییر روال مدیریتی استان از حالت روزمرگی بخوبی احساس می‌شد لذا با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اقدام به پایه‌گذاری مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت در استان شد.
فاطمی با بیان اینکه در این مرکز ذیل سند آمایش استان، برنامه‌های تحولی استان تدوین می‌شود، گفت: در حال حاضر با مشارکت نخبگان و دستگاه‌های اداری استان برنامه‌های تحولی تدوین شده که همزمان با آغاز سال 1401 از آن رونمایی می‌شود و دستگاه‌ها باید براساس آن حرکت کنند.

حقوق ۶۳میلیونی شهردار کرج تکذیب شد

کرج - شهرداری کرج با انتشار فیش‌های حقوقی شش ماه اخیر مصطفی سعیدی‌سیرایی، دریافت حقوق ۶۳میلیون تومانی توسط شهردار کرج را تکذیب کرد.
به گزارش شهرداری کرج، اخیراً لیست‌های بدون مهر و امضایی در فضای مجازی منتشر و ادعا شد که مربوط به حقوق شهردار کرج است.
شهرداری کرج با اعلام اینکه تصویر منتشر شده از فیش حقوق جعلی است، اعلام کرد: درج کسورات بیمه و مالیات در این لیست‌ها نشان‌دهنده جعلی بودن آن‌ها است، چراکه مصطفی سعیدی‌سیرایی از خانواده شهدا است و براساس قانون، فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۵۰درصد مشمول این کسورات نمی‌شوند ولی این بند، در لیست‌های جعلی درج شده است. گفتنی است، حکم کارگزینی شهردار کرج توسط استاندار تهیه و مزایای آن براساس مصوبه شورای شهر تعیین شده است. (مبلغ ده میلیون و پانصدهزارتومان برای مزایای شهردار از سوی شورای شهر در ادوار گذشته مصوب شده است.) به دستور مصطفی سعیدی‌سیرایی شهردار کرج، مدیران شهرداری کرج نیز موظف شدند تا به کمپین شفافیت حقوق بپیوندند و فیش حقوق خود را در سامانه مربوطه قرار دهند، همچنین حقوق کلیه کارمندان هم شفاف‌سازی خواهد شد.

تدوین اطلس آبرسانی در کرمان

کرمان – فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به بی‌آبی هزارو ۲۰۰روستا در کرمان گفت: برای حل مشکل آب در استان، قرارگاه نهضت آبرسانی «مرد میدان» را شکل دادیم.
به گزارش مهر، سردار حسین معروفی گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات کشور را رفع کند و همه مردم باید کنار هم قرار بگیرند تا مشکل آب روستاها در کشور حل شود، بنابراین سپاه پیشقدم شده است. وی افزود: در سال‌جاری ۷۹میلیارد و ۱۰۵میلیون تومان پروژه در قالب منابع بسیج سازندگی، پروژه‌های آبرسانی هم شرب  و هم کشاورزی، احداث، ترمیم و بازسازی مسکن و سرویس بهداشتی مدارس، مساجد، خانه‌ عالم، پایگاه مقاومت مردمی، غسالخانه و آشپزخانه‌های جهادی اجرایی شده است.
وی ادامه داد: راه نجات کشاورزی جنوب استان، تجاری‌سازی و ایجاد ترانزیت حمل‌ونقل است. به دولت قبل پیشنهاداتی دادیم اما اجرا نشد و حالا برای ساماندهی کشاورزی جنوب با مشکل مواجه هستیم. وی ادامه داد: در جنوب کرمان قالیبافی شغل مردم منوجان نیست. باید توازن مدیریت و امکانات را فراهم  کنیم و سردخانه‌ها، صنایع تبدیلی و فرآوری محصول باید ایجاد شود. مردم محلی هر منطقه راه برون‌رفت از بحران در مناطق هستند.

برگزاری جشنواره ملی تئاتر درسی به میزبانی میناب هرمزگان

بندرعباس- نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی دانش‌آموزی کشور به میزبانی شهرستان میناب از توابع هرمزگان آغاز شد.
رئیس برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی دانش‌آموزی و معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان میناب گفت: چهار هزار و ۱۶۳ اثر دانش‌آموزی از ۳۲ استان کشور در تاریخ اول آذرماه تا ۲۵ بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
داریوش فدویان افزود: بعد از پالایش اولیه آثار بر مبنای مفاهیم آموزشی و هنری، از چهار هزار و ۱۶۳ اثر به ۱۰۰ اثر برتر رسیدیم ، سپس ۲۵ اثر برتر به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند.
به گفته وی، این ۲۵ اثر از ۱۴ تا ۱۶ اسفندماه سال جاری مورد قضاوت سه داور کشوری قرار می‌گیرد و نفرهای برتر در مراسم پایانی این جشنواره در ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ معرفی خواهند شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7865/21/605396/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها