مهدی کیانی، هافبک باتجربه تراکتور در گفت‌و‌گو با «ایران»:

فوتبال ما روی هواست


محمدمحمدی سدهی/ بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال با اتفاقات عجیب زیادی برای پرشورهای تبریزی همراه شد. تیمی که تا پایان هفته بیستم، فصل خوبی را پشت سر نگذاشته و در رده سیزدهم جدول قرار دارد. تبریزی‌ها فصل را با فیروز کریمی شروع کردند و پس از آن زوانمیر سولدو به جمع پرشورها اضافه شد اما این مربی کروات هم چندان دوام نیاورد و نتایج ضعیف این تیم باعث شد تا مسئولان باشگاه او را برکنار کنند و تصمیم بگیرند لیگ را با ارطغرل ساغلام ادامه دهند؛ مربی‌ای که 3 سال پیش در این تیم حضور داشت. این مربی ترک سومین مربی سرخ‌های تبریزی در فصل جاری لیگ برتر است.
تراکتور روز دوشنبه در هفته بیستم لیگ برتر در یک بازی جذاب با میهمان خود سپاهان به تساوی 2-2 رسید. مهدی کیانی که در نیم فصل دوم از مس رفسنجان به جمع پرشورها بازگشت در این خصوص به خبرنگار «ایران» گفت: «از همه هواداران تشکر می‌کنم چرا که پس از بازگشتم به تراکتور پیام‌های تبریک بسیاری به من دادند. هواداران در زمان حضورم در سپاهان و مس رفسنجان دوست داشتند که به تراکتور بازگردم. من جوانی و زندگی‌ام را در تراکتور گذاشتم و تنها نیت بازگشتم به تراکتور این بود که به تیم محبوبم کمک کنم. ان‌شاءالله که این اتفاق بیفتد و بتوانیم با کمک بچه‌ها تراکتور را به دوران اوجش بازگردانیم.»
هافبک باتجربه و متعصب تراکتور که 10 سال سابقه بازی در این تیم را دارد 3 سال از این تیم دور بود. او در پاسخ به این سؤال که چقدر این دوری برایت سخت بود، افزود: «3 سال تلخ را پشت‌سر گذاشتم. من در تراکتور زندگی کردم و خاطرات خوب و بد زیادی در این تیم داشتم. البته در این 3 سال باشگاه‌های سپاهان و مس به من لطف داشتند اما خدا را شکر می‌کنم که توانستم دوباره به تیم محبوبم بازگردم و امیدوارم که بتوانم برای تراکتور بازی‌های خوبی انجام دهم و مثمرثمر باشم. همیشه تراکتوری بودم و خواهم بود. در طی این سال‌ها باتمام وجود برای پرشورها جنگیده‌ام و باز هم می‌جنگم. اعتقادم این است که به خانه خودم بازگشتم.»
او در خصوص جدایی سولدو و بازگشت ساغلام اظهار داشت: «من دوست داشتم به سولدو کمک کنم اما نشد. سولدو به زمان نیاز داشت و چند هفته هم با بدشانسی نتیجه نگرفت. سولدو انسان بسیار خوب و بزرگی بود اما به هر حال فوتبال است و بالاو پایین زیاد دارد. باید از او به خاطر زحماتی که کشید تشکر کرد. هواداران ساغلام را خیلی دوست دارند، او ترک زبان است و پیش از این با تراکتور کار کرده بود. تراکتور جایگاهش سیزدهم جدول نیست و ان‌شاءالله با کمک بچه‌ها بتوانیم تراکتور را به جایگاه اصلی‌اش بازگردانیم. هواداران شک نکنند که تراکتور به جایگاه خود باز می‌گردد.»
کیانی در خصوص ساغلام گفت: «او مربی خوب و دلسوزی است. ساغلام مربی سخت‌گیری است و با توجه به شناختی که از تیم دارد می‌تواند به تراکتور و بازیکنان جوان تیم کمک کند. ما در جدول شرایط خوبی نداریم و باید دست در دست هم تیم را بالا بکشیم. شخصیت هواداران تیم بالاست و جایگاه کنونی تراکتور در شأن هواداران نیست. رفت و آمدهای زیاد باعث شد تا تراکتور بد نتیجه بگیرد. ما نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داریم و در این صورت می‌توانیم به جایگاه اصلی مان برسیم. بازیکنان تراکتور باید بدانند که در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند. هنوز 10 هفته تا پایان لیگ باقی مانده است و ما باید به خودمان بیاییم و در این صورت می‌توانیم تراکتور را به بالای جدول برسانیم. ان‌شاءالله برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.»
هافبک باتجربه تراکتور در خصوص اتفاقاتی همچون کسر امتیاز از گل‌گهر سیرجان به دلیل استفاده از بازیکن گابنی اینچنین اظهارنظر کرد: «گل‌گهر تیم بسیار خوبی است و مربی خوبی همچون امیر قلعه‌نویی دارد. کسر امتیاز از گل‌گهر ناراحت کننده بود به این دلیل که این تیم امسال تیم خوبی است و زحمات زیادی کشیده است. کسر امتیاز از گل‌گهر و اتفاقات اینچنینی برای فوتبال ما بسیار بد است. فوتبال ما هنوز حرفه‌ای نیست و فوتبال ما با کسر امتیاز از گل‌گهر زیر سؤال رفت. باید یک فکر اساسی کرد تا تیمی همچون گل‌گهر که تا این حد زحمت کشیده، ضرر نکند.»
او که تجربه کار کردن با امیر قلعه‌نویی را دارد، درخصوص ناراحتی زیاد سرمربی گل‌گهر از کسر 7 امتیاز اظهار داشت:‌ «امیرخان حق دارد ناراحت باشد. او شبانه‌روز برای تیمش زحمت می‌کشد تا تیمش به جایگاه واقعی‌اش برسد. قلعه‌نویی از این اتفاق خیلی ضرر کرد و برگشتن تیمش به جایگاه اصلی کار بسیار سختی است. با وجود این قلعه‌نویی با گل‌گهر خوب نتیجه می‌گیرد چون او مربی بزرگی است. او می‌تواند در این روزهای سخت و نابرابر پشتوانه خوبی برای گل‌گهر باشد. در کل فوتبال ما روی هواست، هواداران به ورزشگاه نمی‌آیند و لیگ‌مان به این دلیل لذتی ندارد.»
کیانی افزود: «کسر امتیاز تیم گل‌گهر را نابود کرد و گل‌گهر باید در صدر باشد. مسئولانی که در خصوص آن بازیکن گابنی کوتاهی کردند، باید جریمه می‌شدند نه گل‌گهر. لیگ بیست و یکم لیگ عجیبی است. علاوه بر کسر امتیاز از گل‌گهر تیم‌های پرسپولیس و استقلال هم از آسیا حذف شدند و این موضوع نیازمند حضور یک مدیر خوب در فدراسیون است. متأسفانه این اتفاقات از قبل مدیریت نشد. در این فصل دائماً شاهد بسته شدن پنجره نقل و انتقالات چند باشگاه بودیم و این اتفاقات طبیعی نیست. ما باید از قبل برنامه‌ریزی کنیم. مدیران عامل باشگاه‌ها و فدراسیون نباید باعث ضرر باشگاه‌ها و هواداران شوند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7865/15/605432/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها