اخبــــار


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران:
سازمان‌های بیمه‌گر برای پوشش افزایش قیمت دارو نیازمند منابع جدید هستند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای پوشش بیمه‌ای داروهایی که به تازگی افزایش قیمت داشته‌اند باید منابع جدید به سازمان‌های بیمه‌گر اختصاص پیدا کند.
 مهدی رضایی به ایرنا، گفت: منابع اعتباری سازمان بیمه‌گر در ابتدای هر سال مشخص شده و ثابت است، به عبارت دیگر منابع سازمان‌های بیمه‌گر به شکلی نیست که در طول سال بتواند متناسب با تورم افزایش پیدا کند؛ ضمن اینکه حق بیمه هر ساله تعیین شده و متناسب با میزان تورم، نرخ حق بیمه تغییر نمی‌کند. وی اظهار داشت: باید هزینه‌ها پیش‌بینی و طبق قانون هر ساله سهم سازمان‌های بیمه‌گر در هر بخش مشخص شود؛ در بخش دارو، سازمان‌های بیمه‌گر طبق مصوبه هیأت دولت متعهد بودند که ۱۵درصد افزایش قیمت دارو و بار مالی دارویی را متعهد شوند، خوشبختانه این تعهد توسط سازمان بیمه سلامت انجام شده و حتی بیش از دوبرابرآن اعمال شده است. رضایی تأکید کرد: سیر افزایش قیمت دارو توسط کمیسیون قیمت‌گذاری در سازمان غذا و دارو، همچنان رو به تزاید بوده است؛ به‌طوری‌که قیمت بیش از ۵۳۶قلم دارو در سال‌جاری افزایش پیدا کرده است. معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: حدود ۴۵۰قلم از ۵۳۶قلم دارویی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت و تأکید شده است تا زمانی که منابع جدیدی برای سازمان‌های بیمه‌گر تعریف نشده، امکان پوشش بیمه‌ای داروی جدید فراهم نیست، اما درنهایت پس از پیگیری‌ها در جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد که سازمان‌های بیمه‌گر، عضو کمیسیون قیمت‌گذاری دارو شوند، ضمن اینکه صرفاً دارویی افزایش قیمت پیدا کند که سازمان‌های بیمه‌گرمتعهد به پوشش بیمه‌ای آنها شوند.

راه‌اندازی بیمارستان مجازی جانبازان و ایثارگران بهار سال آینده

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان از راه‌اندازی بیمارستان مجازی جانبازان و ایثارگران در بهار سال آینده خبر داد که به صورت برخط به این افراد خدمات درمانی ارائه می‌دهد. به گزارش ایرنا، علیرضا توکلی مهرجردی در نشست خبری گفت: این بیمارستان مجازی به صورت سامانه در قالب سایت بیمارستان ساسان و به صورت اپلیکیشن که قابلیت نصب روی موبایل دارد، در سه فاز تعریف شده و مراحل مقدماتی آن انجام شده است. جانبازان و ایثارگران می‌توانند مشکلات درمانی و حتی آزمایش‌های خود را از طریق این بیمارستان مجازی با پزشکان متخصص در جریان گذاشته و خدمات درمانی دریافت کنند. توکلی با اشاره به اینکه بیمارستان ساسان از مراکز درمانی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است، تصریح کرد: این بیمارستان دارای ۲۰۰ تختخواب است و ۸۷ درصد مراجعه ما را ایثارگران تشکیل می‌دهند و هیچ هزینه‌ای نیز از آنها دریافت نشده و از طریق پوشش بیمه‌ای این عزیزان خدمات را دریافت می‌کنند. به گفته توکلی، جانبازان شیمیایی دچار درگیری چشم، ریه و پوست هستند که به درمان‌های اختصاصی احتیاج دارند. بر همین اساس، کلینیک تخصصی ریه بیمارستان ساسان برای کارهای درمانی فوق تخصصی استفاده می‌شود و همه خدمات ما در حد کشور آلمان است.
وی از ساخت بیمارستان ۲۰۵ تختخوابی برای حوزه ایثارگری در سال آینده خبر داد و گفت: این بیمارستان همجوار مرکز درمانی ساسان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران سال آینده احداث می‌شود و خدمات درمانی نازایی، جراحی اعصاب پیشرفته و درمان اختصاصی جانبازان از جمله سلول درمانی ارائه خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7865/20/605447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها