اخبـــــار




آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
شرکت در جشن‌ها، مسافرت و اردوهای راهیان نور با رعایت اصول بهداشتی بدون اشکال است

رئیس جمهور با اشاره به ایام و اعیاد پیش‌رو اظهار داشت: حضور در گردهمایی‌ها و جشن‌ها، رفتن به مسافرت و حضور در کاروان‌های راهیان نور با رعایت اصول بهداشتی بدون اشکال است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه در یکصد و نهمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به روال هر سال در ایام و اعیاد پیش‌رو اجتماعات و گردهمایی‌هایی داریم که با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا، ستاد ملی کرونا با برگزاری این مراسم‌ها با رعایت اصول و فاصله بهداشتی و زدن ماسک مخالفتی ندارد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه اولویت برای مسافرت و نیز حضور افراد در کاروان‌های راهیان نور نیز تزریق
۳ دوز واکسن است، افزود: البته برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر کسی دوز سوم واکسن را تزریق نکرد نیز می‌تواند با ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا از خدمات اجتماعی استفاده کرده یا در گردهمایی‌ها حضور یابد و به سفر برود.
دکتر رئیسی با تأکید بر اینکه سیاست اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا، اقناع عمومی برای تزریق ۳ دوز واکسن کرونا است، اظهار داشت: با روش‌های مختلف تبلیغی به مردم توضیح دهید که تزریق ۳ دوز واکسن تا چه اندازه برای سلامتی خودشان و صیانت از سلامتی دیگران مؤثر است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه از هر امکان و ابزار تبلیغی استفاده کنید تا مردم ترغیب به تزریق واکسن کرونا شوند، تصریح کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند نیز می‌تواند در ایجاد انگیزه و ترغیب مردم به واکسیناسیون بسیار مؤثر باشد. آیت‌الله رئیسی در ادامه با تأکید بر لزوم ایجاد هماهنگی و انسجام در بخش اجرایی موضوع مقابله با شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: اینکه در عرصه علمی نظرات متفاوتی در خصوص شیوه‌های مقابله با کرونا وجود داشته باشد، نه تنها اشکالی ندارد، بلکه می‌تواند منشأ نتایج مفیدی هم باشد، اما در عرصه عمل و اجرای دستورالعمل‌های مصوب بهداشتی باید یکپارچگی و هماهنگی کامل وجود داشته باشد.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع یکسا‌ن‌سازی تعرفه‌های پرستاری اشاره و تأکید کرد: این موضوع مطالبه جدی جامعه پرستاری کشور است که رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز دو بار اجرای آن را مورد تأکید قرار داده‌اند، لذا باید هر چه سریع‌تر اجرایی شده و دستور ایشان با تأخیر و کندی مواجه نشود. دکتر رئیسی همچنین درباره نیازمندی‌های انبارهای سازمان هلال احمر کشور گفت: سازمان هلال احمر یکی از مهم‌ترین نهادهای امدادی کشور است که انبارهای آن هیچ‌گاه نباید با کاستی و نقص اموال مواجه باشند. این نهاد امدادی باید هر لحظه برای ارائه خدمات، آمادگی کامل داشته باشد. رئیس‌جمهور به موضوع صادرات واکسن کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت بهداشت با لحاظ و تأمین نیازمندی‌های داخلی نسبت به شناسایی بازارهای هدف برای صادرات واکسن و نیز اهدای واکسن به کشورهایی که توانایی خرید واکسن ندارند، اقدام کند.

تأکید ستاد کرونا بر تزریق ۳ دوز واکسن برای سفرهای نوروزی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبات جلسه روز گذشته این ستاد درباره سفرهای نوروزی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اجتماعات مذهبی ایام نیمه شعبان در اماکن مقدسه را اعلام کرد. دکترعباس شیراوژن در صفحه توئیتر خود نوشت: «در جلسه دیروز (شنبه 14اسفند‌ماه) ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن تأکید بر اجرای مصوبات قبلی در مورد ضرورت تزریق سه دوز واکسن برای سفرهای نوروزی و اردوهای راهیان نور، بر رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و ماسک در اجتماعات مذهبی ایام نیمه شعبان در اماکن مقدسه بویژه مسجد مقدس جمکران تأکید شد.»

نیازی به ثبت نام در سامانه   «ایران من»   نیست
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نحوه فعالیت سامانه «ایران من» در زمینه کنترل ترددها و سفرهای نوروزی توضیح داد. دکتر عباس شیراوژن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه فعالیت سامانه «ایران من» برای رصد سفرهای نوروزی، گفت: اصلاً اینطور نیست که قرار باشد مردم برای سفر، در سامانه یا سایتی ثبت‌نام کنند و نیازی به ثبت‌نام مردم وجود ندارد. وی در عین حال تأکید کرد: مردم واکسیناسیون‌شان را سر موعد و زمان تعیین شده انجام دهند. در مورد سفرها نیز به‌طور سیستمی کد ملی که به پلاک خودرو متصل است، از طریق دوربین‌ها استعلام می‌شود. اگر افراد واکسیناسیون‌شان را انجام داده باشند، هیچ مشکلی برای تردد ندارند. به این صورت که افراد یا دوز سوم‌شان را تزریق کرده باشند یا از تزریق دوز دوم‌شان بیش از سه ماه یا ۱۰۰ روز نگذشته باشد و فاصله تزریق دوز دوم کمتر از ۱۰۰ روز با زمان انجام تردد و سفر باشد. شیراوژن ادامه داد: در عین حال امکان دیگری هم فراهم شد که البته باید قطعی و ابلاغ شود، مبنی بر اینکه اگر افراد تست منفی PCR هم طی ۷۲ ساعت قبل از انجام سفر داشتند، ‌مشکلی برای تردد نداشته باشند. وی تأکید کرد: اصلاً نیاز نیست که مردم در سامانه یا سایتی ثبت‌نام کنند. شیراوژن گفت: بنابراین افراد یا باید سه دوز واکسن تزریق کرده باشند یا اینکه فاصله زمانی تزریق دوز دوم‌شان با زمان مسافرت، کمتر از سه ماه یا ۱۰۰ روز باشد. گفتنی است؛ پیش از این دکتر علیرضا زالی - فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران «از الزام ثبت پلاک مسافران نوروزی در سامانه ایران من» خبر داده بود که این خبر از سوی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا رد شد.

شناسایی ۴۰۸۹ بیمار جدید کرونا در کشور
 اُمیکرون جان 154 نفر دیگر را گرفت

 از ظهر  13 اسفند تا ظهر ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۱۲ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۸۴ هزار و ۳۰۶ نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۱۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۷ هزار و ۷۴۷ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۷۱۹ هزار و ۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند. سه هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴۷ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۵۴۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۴۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۹۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین تا کنون ۶۳ میلیون و ۷۷ هزار و ۵۳۱ نفر دوز اول، ۵۵ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۰۸ نفر دوز دوم و ۲۳ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۴۱ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۲ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۱۸۰ دوز رسید. در شبانه روز گذشته ۱۹۶ هزار و ۷۵۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7865/20/605448/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها