هنرمندان در فضای مجازی


جهان مجازی همچنان کمافی‌السابق یکی از جاهایی است که مردم هر روز صبح و ظهر و شب، سری بهش می‌زنند، چیزی می‌نویسند، عکسی می‌گذارند و سر و گوشی آب می‌دهند ببینند سلبریتی‌ها یا همان آدم‌ معروف‌ها از چی گفته و حرف زده‌اند. اینجا بخشی از این حرف‌ها را خلاصه کرده‌ایم و پیش روی شما گذاشته‌ایم.

چهره ها
علیرضا عصار خواننده و موزیسین در جمع‌ عوامل برنامه بندباز یک عکس یادگاری گرفت: «یک روز دلچسب در کنار دوستان نازنینم در بندبازی. جاى نیما و تیم تولید درجه یکمون و فرهاد گوى آبادى عزیز و همه بندبازها در عکس خالیست.» در عکس امید حاجیلی، مهراوه شریفی‌نیا، علیرضا عصار و بهروز صفاریان دیده می‌شوند.

امیرشهاب رضویان بازیگر و کارگردان هم عکسی از خودش در موزه سینما منتشر کرد و نوشت: «پروژکتور نمایش فیلم ۳۵ میلیمتری. موزه آموزش و پرورش همدان، دبیرستان ابن‌سینا. این پروژکتورها مربوط به زمانی است که سینماهای قدیم و فیلم‌بین‌های قدیم با آن بسیار آشنا هستند. پروژکتورهایی که سروصدای شان زیاد بود اما عشق به فیلم باعث می‌شود هیچ کس جز پرده حواسش به جایی نباشد.»

پرویز پرستویی تهیه‌کننده نمایش جدید آرش سنجابی شده و این خبر را در اینستاگرام خودش با ذکر جزئیات برنامه نمایش این تئاتر ارائه داده است. پرستویی نوشته: «پیش فروش بلیت روزهای نخست نمایش «فلزات چکش‌خور» به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویى و نویسنده و کارگردانی آرش سنجابى در سایت تیوال آغاز شده است. بازیگران این اثر نمایشی مرتضی عقیلی، صدرالدین زاهد، صبا ایزدپناه، شقایق شوریان، غزال نظر، پردیس زارع، رضا زنده جاه، سهیل بابایی، هانیه مقدم، علی زندی، مهیار ارجمندنیا، آرش سلیمانی، مریم موسویان، آرام احمری نیا، بهار مجتهد، امیر افشار، کیانا حاتم، هستند.

مجید جلیسه نویسنده و پژوهشگر در پستی اینستاگرمی درباره تاریخ یک خانه و خیابان نوشته است: «خیابان ولیعصر فعلی یکی از طولانی‌ترین خیابان‌ های تهران است که سرآغاز ساخت آن در سال ۱۳۰۰ است. پس امسال می‌شود یکصدمین سال تأسیس این خیابان. در سال ۱۳۹۸ خانه مینایی توسط سازمان زیباسازی تبدیل می‌شود به موزه خیابان ولیعصر و مجموعه‌ای فعالیت‌ها در معرفی این خیابان صورت می‌گیرد که خوشبختانه بخشی از این فعالیت‌ها به چاپ و انتشار کتاب‌هایی منتج می‌گردد.»

پروین سلاجقه شاعر و پژوهشگر ادبی در اینستاگرام خود خبر داده که کتابفروشی مروارید تعطیل شده و البته گفته که خبر را از جایی دیگر دریافت کرده است. او نوشته: «امیدوارم این خبر واقعیت نداشته باشد. انتشارات مروارید با آن سابقه درخشان سال‌های دور و آن کتابفروشی واقعاً افسوس داره  که به چنین روز و تعطیلی بیفته. من دیدم برخی افراد مدام کیف و کفش و لباس و عطر و ادکلن عوض می‌کنن. همش کافه هستن قهوه و سالاد سزار و پیتزا می‌خورن. بعد نوبت خرید یک کتاب که می‌شه میگن پول نیست، موجودی نداریم بخریم. چطور چنین چیزی ممکنه.»

دنیای نشر
آکادمی‌ بین‌المللی علم در اینستاگرام خودش از برگزاری مراسم نکوداشت استاد نشانه‌شناسی فرزان سجودی خبرداده و نوشت: «این برنامه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، از ساعت ۱۶ تا ۱۸در مجموعه فرهنگی هنری آسمان، واقع در خیابان زعفرانیه، نبش خیابان فیروزکوه، شماره ۴۷ و ۴۹ و حضور احمد پاکتچی، حمیدرضا شعیری، امیرعلی نجومیان، شیرین بزرگمهر برگزار می‌شود و شرکت در آن با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت محدود برای عموم آزاد است.

لاک‌پشت پرنده در صفحه اینستاگرامی خود یک کتاب کودکان معرفی کرده و درباره‌ اش نوشته: «زفی شورشی» نوشته «لوکاس-هارتمان» با تصویرگری سوزان اپل گوتز و ترجمه کتایون سلطانی از انتشارات کتاب چ، یکی از نامزدهای گروه داوری لاک پشت پرنده برای دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده در دهمین دوره برگزاری این جایزه است. زبان و فرم رمان‌های کلاسیک از پادشاهی می‌گوید که فکر می‌کند چون قدرت دارد پس خیر و صلاح مردمان سرزمینش را بهتر می‌فهمد و با خلق موقعیت‌هایی که گاهی به طنز سیاه می‌زند، از پدری می‌گوید که چون فرزندش را دوست دارد، پس حق دارد کودک آسیب‌پذیرش را از روشنایی و زندگی محروم کند؛ پدری که به نظر می‌رسد نمادی از والدین امروزی است که روش‌های نوین و جورواجور فرزندپروری ارتباط شان را با فرزندشان دچار چالش‌ و آشفتگی کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7865/32/605455/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها