اخبار


ایجاد گذرگاه جدید دسترسی آذربایجان به نخجوان

وزیر راه و شهرسازی گفت: امضای تفاهمنامه ایجاد ارتباط جاده‌ای بین نخجوان و مناطق غربی جمهوری آذربایجان از مسیر خاک ایران را جلوه‌ای از روابط دوستانه ارزیابی می‌کنیم.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور که به جمهوری آذربایجان سفر کرده‌ بود، با «الهام علی‌یف» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی کشورمان با اظهار خرسندی از توسعه همکاری‌های دو کشور، گفت: گشایش‌های سرزمینی در جمهوری آذربایجان فرصت مناسبی را برای همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد کرده است.
وی با خرسندی از همکاری‌های حمل‌ و نقلی دو کشور بیان کرد: امضای تفاهمنامه ایجاد ارتباط جاده‌ای بین نخجوان و مناطق غربی جمهوری آذربایجان از مسیر خاک ایران را جلوه‌ای از روابط دوستانه ارزیابی می‌کنیم و اطمینان داریم این گذرگاه جدید گشایش‌های جدیدی در زمینه‌های اقتصادی، حمل‌ونقل و انرژی ایجاد کند.
وی افزود: مطمئن هستیم این مسیر، گذرگاه بین‌المللی مهمی برای منطقه خواهد بود. رئیس‌جمهور آذربایجان با تأکید بر حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان افزود: از آغاز فعالیت شرکت‌های کشور دوست، ایران در امر بازسازی مناطق آزاد شده کشورمان خرسندیم.

ذرت‌های آلوده در دولت قبل وارد شد

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی با رد ادعای مطرح شده مبنی بر آلوده شدن محموله ۱۴۵ هزار تنی ذرت‌‌های وارداتی در انبارهای بندر امام(ره) گفت: وجود سم آفلاتوکسین در کالاهای خوراکی ارتباطی به ماندن آنها در انبار ندارد.
محمود حسین‌زاده، رئیس اداره کالاهای اساسی بنادر استان خوزستان اظهار کرد: حدود 145 هزار تن ذرت که 20 هزار تن آن مربوط به سال 92، حدود 121 هزار تن مربوط به سال 95 و حدود 4 هزار تن هم مربوط به سال 97 بوده است که اداره استاندارد تشخیص می‌دهد که سم آفلاتوکسین این کالا بالاتر از حد مجاز است و خوشبختانه با جدیتی که از طرف سازمان بنادر صورت گرفت و با‌ وجود فشارهای زیاد، این کالا از بندر خارج نشد و ما درِ انبارهایمان را هم پلمب کردیم که کالا به هیچ وجه وارد چرخه مصرف کشور نشود. این در حالی بود که سازمان دامپزشکی به ما می‌گفت که کالا از نظر ما مشکلی ندارد.

ثبت‌نام۶۰۰ هزار شهروند تهران در نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ثبت‌نام حدود ۶۰۰ هزار نفر تهرانی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: پالایش ۲۰۰ هزار متقاضی انجام شد و ۴۰۰ هزار نفر در انتظار پالایش اطلاعات اولیه خود هستند. خلیل محبت خواه افزود: ۱۲۴ هزار نفر متقاضی مرد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۱۰ نفر از واجدان شرایط اولیه در طرح مذکور از میان ۲۰۰ هزار نفر متقاضی پالایش شده‌اند و بررسی متقاضیان در تهران ادامه دارد و ۴۰۰ هزار نفر در انتظار پالایش هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7871/11/606606/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها