خبرخوان


مشارکت ایران در نمایشگاه صنعت ساختمان عمان
مهرداد فلاح اوریمی؛ رایزن بازرگانی ایران در عمان از مشارکت کشورمان در نمایشگاه صنعت ساختمان و زیرساخت عمان خبر داد و گفت: هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، زیرساخت و صنایع مربوطه همزمان با هفته طراحی و ساختمان عمان از 23 تا 25 اسفندماه سال 1400 در محل مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان برگزار می‌شود. در راستای سیاست‌های دولت و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بویژه سازمان توسعه تجارت ایران برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه و همسایگان و به منظور معرفی محصولات صادراتی و کالاهای دارای پتانسیل، شرکت‌های ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

95 درصد مردم، کفش ایرانی می‌خرند
علی لشگری؛ عضو هیأت مؤسس جامعه صنعت کفش ایران گفت: در سال‌های گذشته و با وجود تحریم‌ها، صنعت کفش توانسته سهم مصرف از تولید داخلی را از ۷۵ به ۹۵ درصد برساند. بدین جهت انتظار می‌رود در کنار طرح ساماندهی پوشاک و کفش و سروسامان دادن به واردات، به موضوعاتی نظیر کاهش صادرات کفش و مشکلات صادرکنندگان نیز پرداخته شود. او خاطرنشان‌کرد: کفش، صنعتی رقابتی است و نمی‌توان حمایت از صنایع داخلی را به معنای ایجاد رانت، فساد و انحصار (همچون آنچه در صنعت خودروسازی اتفاق افتاد) در نظر گرفت و انتظار داریم دست‌کم اقداماتی در راستای بهبود فضای کسب‌وکار آن انجام شود. ما مخالف واردات نیستیم، اما بررسی‌های ما حاکیست از سال ۹۲ تا ۹۹ متوسط قیمت کفش‌های وارداتی در محدوده کمتر از سه دلار و عمده آن از چین و امارات بوده است که نقطه قوت فعالان صنعت کفش ایرانی محسوب می‌شود.

کالای فاقد علامت استاندارد نخرید
عباس نوری؛ مدیرکل استاندارد تهران از شهروندان درخواست کرد که هنگام خرید مایحتاج خود حتماً از وجود علامت استاندارد روی کالاها و محصولات موردنظر مطمئن شوند سپس اقدام به خرید کنند.
او افزود: از آنجا که درج کد 10رقمی زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالای مشمول استاندارد اجباری، برای تولیدکنندگان الزامی است، شهروندان می‌توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی 10001517، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن را دریافت کنند و از اعتبار آن مطلع شوند.

شبکه پنهان در بازار پوشاک
مجید افتخاری؛ عضو هیأت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: شبکه پنهان و غیرقانونی توزیع اعم از بساط گستری، مزون‌های خانگی و فروش زیرزمینی بازار پوشاک را در اختیار گرفته و به آن لطمه می‌زند. او افزود: وزارت صمت به کمک اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران طرحی تحت عنوان خرید شفاف مطرح کرده که در این طرح جشنواره خرید لباس خوب و مناسب همچنین جشنواره نوروزی اتاق ایران در راستای تحریک تقاضای مردم در نظر گرفته شده است. در حال حاضر ۲۵۰ فروشگاه در طرح خرید شفاف مشارکت می‌کنند. عضو هیأت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: امسال قاچاق متداوم و گسترده‌ای را شاهد بوده‌ایم به طوری که قاچاق بنگلادشی گسترش پیدا کرده و در روز‌های پایانی سال قاچاق دیگری نیز با عنوان قاچاق مسافری رونق داشته است، به گونه‌ای که حجم گسترده‌ای از پوشاک قاچاق را از ترکیه خریداری کرده و به‌صورت مسافری وارد کشور می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7871/12/606612/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها