اخبار


کارمندان شرکت، سارقان قطعات خودروهای صفر کیلومتر

گروه حوادث /سارقان لوازم خودروهای صفر کیلومتر یک شرکت خودروسازی بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، به‌دنبال دریافت خبری مبنی سرقت سریالی لوازم خودروهای صفر کیلومتر یک شرکت خودروسازی و فروش در فضای مجازی موضوع در دستور کار عملیات کلانتری 154 چیتگر قرار گرفت. مأموران با تحقیقات و بررسی‌های پلیسی راز سرقت‌های سریالی لوازم خودروهای صفر کیلومتررا کشف کردند ؛ سارقان برای فروش لوازم خودروها اعم از سوئیچ و ریموت و قفل‌های مرکزی در فضای مجازی آگهی کرده‌اند که با جمع‌آوری مستندات و محرز شدن جرایم، آنها دستگیر شدند.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این‌باره گفت: متهمان از کارمندان این شرکت خودروسازی بودند و از سارقان دستگیر شده 8 جفت سوئیچ و قفل مرکزی کشف شد و متهمان در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و سرقت لوازم اصلی خودروهای صفر کیلومتر و فروش در فضای مجازی به مدت حدود سه ماه اعتراف کردند.
کارشناسان ارزش اموال کشف و سرقت شده را بیش از 200 میلیون تومان اعلام کردند. پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

فروش و آموزش آنلاین مواد محترقه ممنوع

گروه حوادث / پلیس فتا درباره خرید و فروش آنلاین موادمحترقه در فضای مجازی هشدار داد و در عین حال نیزاعلام کرد عمده فروشندگان موادمحترقه در این فضا کلاهبردار هستند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت درباره تمهیدات پلیس در چهارشنبه آخرسال، گفت: پلیس فتا در این زمینه از مدت‌ها قبل اقدامات خود را آغاز کرده و در چند شاخه فعالیت خود را برای برخورد با اقدامات مجرمانه انجام می‌دهد. برابر قوانین و مقررات خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی جرم و ممنوع است. از این‌رو پلیس با افرادی که اقدام به فروش موادمحترقه در این فضا کرده یا ساخت و نحوه استفاده از آن را آموزش دهند برخورد خواهد کرد.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: شهروندان باید هوشیار باشند و فریب افرادی را که در فضای مجازی اقدام به فروش مواد محترقه می‌کنند نخورند. عمده افرادی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ برای فروش موادمحترقه کرده‌اند، کلاهبردار بوده و پس از دریافت پول یا جنسی را به مشتری تحویل نمی‌دهند یا علاوه بر آن با استفاده از درگاه‌های فیشینگ اطلاعات حساب بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند. ضمن اینکه کلاهبرداران می‌دانند که اغلب خریداران مواد محترقه کودکان و نوجوانان هستند و برخی از آنها بدون اجازه از کارت بانکی والدین یا اقوام خود اقدام به ثبت سفارش می‌کنند.

متقاضیان سفر کربلا مراقب کلاهبرداران باشند

گروه حوادث / برای ثبت‌نام سفر به عتبات عالیات فقط از طریق سامانه سازمان حج و زیارت اقدام کنید.
سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز به ایکنا گفت: فعالیت سایت‌های جعلی یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در ایام مناسبتی صورت می‌گیرد و با توجه به آگاهی نداشتن تعداد زیادی از کاربران، هویت پنهان افراد و نامحدود بودن مرز جغرافیایی فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم کرده است. با توجه به شرایط کرونا امکان سفر به عتبات‌عالیات طی دو سال گذشته میسر نبود اما امسال تعدادی از مردم تصمیم به زیارت مرقد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را دارند که براساس تجربه سال‌های گذشته، برخی ازسایت‌های غیررسمی و غیرمجاز با اهداف مجرمانه یا کلاهبرداری برای ثبت‌نام عتبات‌عالیات ایجاد می‌شود که شهروندان باید فقط از طریق  سازمان حج و زیارت اقدام کنند.
جلیلیان خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف مانند فروش فیش سفر و یا ثبت‌نام لحظه آخری، قصد کلاهبرداری از مردم را دارند که کاربران به هیچ وجه غیر از مراجع حج و زیارت به مجموعه دیگری اعتماد نکنند. مجرمان با طراحی سایت‌هایی شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می‌کشانند. بنابراین جا دارد تا مردم برای وارد کردن اطلاعات‌شان به نشانی سایت‌ها توجه کنند و اگر نشانی سایتی با https آغاز نشده بود، اطلاعاتی را در آن ثبت نکنند.

دستگیری قاتل در کمتر از 3 روز

گروه حوادث /۴ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی که موجب قتل مرد 50 ساله‌ای در منطقه حسن آباد شده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ۱۷ اسفندماه یک درگیری دسته جمعی در محدوده حسن آباد به پلیس اعلام شد و مأموران به محل نزاع اعزام شدند و مشخص شد که ۴ نفر پس از درگیری با استفاده از قمه و چوب و مصدوم شدن 2 نفر از محل گریخته‌اند.
در ادامه مصدومان به بیمارستان منتقل شدند که یکی از مصدومان به علت جراحت شدید جان باخت.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در این باره گفت: پس از تشکیل پرونده قضایی، بررسی موضوع و شناسایی و دستگیری عاملان اصلی در دستور کار کلانتری حسن آباد قرار گرفت که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد علت اصلی درگیری اختلافات خانوادگی بین طرفین بوده است. با تحقیقات انجام شده و رصد‌های میدانی ۴ متهم اصلی پرونده که در یکی از شهر‌های شمالی کشور مخفی شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
پس از پایان تحقیقات متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.

بازداشت سارق گوشواره‌های کودکان

گروه حوادث / سارق زنی که با سوءاستفاده از غفلت والدین، گوشواره‌های کودکان را در محدوده بازار امامزاده حسن سرقت می‌کرد، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ رسول بهرامی سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره گفت: درپی دریافت خبری مبنی بر سرقت طلای کودکی در بازار امامزاده حسن، [و مواردی مشابه] دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیمی از کلانتری این محل قرار گرفت و واحد عملیات کلانتری برای شناسایی و دستگیری سارق  به‌صورت محسوس و نامحسوس در بازار امامزاده حسن اقدام به گشت‌ کردند و موفق شدند زنی حدود 50 ساله را که با غفلت والدین در حال بازکردن گوشواره دختر خردسالی بود مشاهده کنند. وی افزود: سارق پس از آنکه متوجه حضور پلیس شد قصد داشت با استفاده از شلوغی بازار متواری شود که با هوشیاری مأموران دستگیر شد. در بررسی اولیه از این سارق یک جفت گوشواره که لحظاتی قبل سرقت کرده بود، کشف شد وی پس از انتقال به کلانتری به جرم خود اعتراف کرد.  پرونده متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7871/17/606627/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها