اخبار


پیکان پنچر شد

تیم والیبال پیکان در بازی اول فینال لیگ برتر پنچر شد و با نتیجه 3-0 (٢۵-٢٢، ٢۵-٢٠ و 30-28 ) مقابل شهداب یزد شکست خورد.
تیم پیمان اکبری که در مراحل پلی‌آف و نیمه نهایی با ارائه بازی‌های طوفانی اجازه خودنمایی به حریفاش را نداد، دیروز نشانی از پیکان سابق نداشت. سرمه‌ای‌پوشان پایتخت که عنوان قهرمانی امسال را برای خود کنار گذاشته بودند، از همان ست اول غافلگیر شدند. بازیکنان اکبری نه دریافت داشتند و نه دفاع. در مقابل شهدابی‌ها هرکاری خواستند کردند؛ بازیکنان طلوع کیان با دفاع  و دریافت خوب ست اول و دوم را با اختلاف برنده شدند. در ست سوم اکبری با بازی دادن به امیرحسینی پاسور باسابقه تیمش، تاحدودی بر بازی مسلط شد اما شهداب که نمی‌خواست پیروزی را از دست بدهد پا به پای پیکان پیش رفت و دو تیم رالی را ادامه دادند ‌و در نهایت ٣٠-٢٨ شهداب برد تا برنده فینال اول باشد. گفتنی است بازی دوم فینال دوشنبه برگزار می شود.

حضور قطعی تیم ملی والیبال در جام واگنر

تیم ملی والیبال ایران با بهروز عطایی در تورنمنت واگنر لهستان شرکت می‌کند. مسئولان برگزاری تورنمنت واگنر لهستان، با انتخاب سه تیم آرژانتین تیم سوم المپیک، ایران قهرمان آسیا و صربستان، همراه لهستان قهرمان جهان ظاهراً می‌خواهند این دوره تورنمنت جذابی برای هواداران والیبال تدارک ببینند. از جمع تیم‌های دعوت شده، صربستان پنجمین بار، ایران سومین بار و آرژانتین برای دومین بار در جام واگنر شرکت می‌کنند. جام واگنر از 27 تا 29 مرداد به میزبانی شهر کراکوف برگزار می‌شود.

بهادر مولایی جراحی می‌شود

بهادر مولایی، ملی پوش سابق وزنه‌برداری ایران بزودی توسط پزشکان مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد. دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی لهستان که از مصدومیت‌های کهنه دردوران قهرمانی‌اش رنج می‌برد، بزودی توسط پزشکان جراحی خواهد شد. او که با گذشت چند سال هنوز رسماً از دنیای قهرمانی خداحافظی نکرده است، پیش از این اعلام کرده بود در صورتی که در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد بار دیگر به صحنه رقابت‌های این رشته ورزشی باز خواهد گشت.

جشنواره‌ای با هدف حمایت از تولیدکنندگان ورزشی

 دیروز در محل وزارت ورزش، کنفرانس مطبوعاتی جشنواره حمایت از تولیدکنندگان ورزشی با حضور دستباز مدیرکل مرکز مشارکت‌های اقتصادی وزارت ورزش و جوانان، محمدلو رئیس انجمن صنعت ورزش، بهرامی‌نژاد مدیر روابط عمومی و ارتباطات شرکت‌ها و خیرالهی نماینده تولیدکنندگان برگزار شد. هدف از برگزاری این جشنواره، بهبود ارتباط اقتصاد و ورزش و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخلی عنوان شد.در ابتدای این جلسه محمدلو، رئیس انجمن صنعت ورزش صحبت‌هایش را با جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب آغاز کرد و گفت: «ما جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. با استعانت از خدا و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مبنی بر حمایت و تشویق تولیدکنندگان ورزشی، این جشنواره هم در همین راستا در تاریخ بیست‌وسوم اسفندماه همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد. این جشنواره در راستای ماده ۸ قانون رفع موانع تولید، رقابت‌پذیری و ارتقای نظام مالی کشور برگزار خواهد شد.» او درادامه گفت: «از سیاست‌های برگزاری جشنواره؛ تشویق تولیدکنندگان، ترویج مصرف کالای داخلی و افزایش رقابت بین تولیدکنندگان داخلی و تجاری‌سازی صنایع ورزشی و بهبود بخش خصوصی‌سازی است.»

دختران هندبال؛ یک قدم تا جهانی

تیم هندبال دختران در سومین مسابقه قهرمانی جوانان آسیا با شکست تایلند به یک قدمی دروازه جهانی رسیدند.  تیم دختران هندبال دیروز در سومین مسابقه‌‌ خود مقابل تایلند قرار گرفتند و با نتیجه 28 - 21 به برتری رسیدند.نیمه اول این دیدار درحالی با نتیجه 10-8 به سود تایلند به پایان رسید که دروازه‌بان تایلند بارها دروازه تیمش را نجات داد و فرصت گلزنی را از بازیکنان ایران گرفت. نیمه اول با برتری نسبی ایران شروع شد اما با سیو‌های خوب دروازه‌بان تایلند و پاس‌های ناقص بازیکنان ایران، تایلند نیمه اول را با برتری به پایان رساند. در نیمه دوم، تیم ایران بسیار مسلط  کار کرد و توانست اختلاف امتیازش را با تایلندی‌ها بیشتر کند و درنهایت تیم ایران برد و امروز هم به مصاف ازبکستان می‌رود  و با این پیروزی سهمیه جهانی را می‌گیرد. سیده‌لیلا حسینی، هدیه ویسی، معصومه قنبری، هانیه کریمی، غزل عادلی، مرضیه قاراخانی، مبینا حسن‌نژاد، مهربان بدوی، نگار زنده‌بودی، مائده شهبازی، سارا موسی‌زاده، هستی دوخایی، الناز یارمحمدی توسکی، آرزو بهمئی، فاطمه مریخ و شهرزاد نصوحی، 16بازیکن تیم ملی هندبال دختران ایران را تشکیل می‌دهند.

انگلیس به آبراموویچ فرصت می‌دهد

بعد از کلی ابهام درباره آینده باشگاه چلسی، هواداران این تیم می‌توانند نفسی راحت بکشند چرا که گزارش‌هایی منتشر شده مبنی براینکه رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه با دولت بریتانیا توافقی انجام داده که به موجب آن، او مهلت گرفته تا قهرمان فصل گذشته اروپا را بفروشد.طبق گزارش نشریه دیلی‌تلگراف انگلیس، آبراموویچ سرانجام توانسته از پارلمان انگلیس مجوز لغو موقت تحریم‌های مالی را بگیرد تا بتواند این تیم را که سال 2003 خرید، بفروشد. آبراموویچ به خاطر ارتباطی که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دارد در لیست سیاه تحریم‌های دولت بریتانیا قرار گرفت. او مدت کوتاهی پس از حمله روسیه به اوکراین از ریاست باشگاه چلسی استعفا و اعلام کرد که این باشگاه را خواهد فروخت. دو مشتری هم برای خرید چلسی اعلام آمادگی کردند که البته پیشنهاد آنها با 3.3 میلیارد پوندی که آبراموویچ می‌خواست فاصله زیادی داشت. تعلل آبراموویچ در فروش باشگاه چلسی سبب شد که تحریم‌های جدید شامل حال این تیم شود و تمام منابع مالی و درآمدی باشگاه مسدود شود. حالا مالک روس برای فروش باشگاه به تکاپو افتاده است و طبق ادعای تلگراف او به گروه راین که مأمور فروش باشگاه چلسی شده دستور داده به فرایند انتقال مالکیت باشگاه سرعت ببخشند و یک مشتری ایده‌آل برای فروش آن پیدا کند. تلگراف مدعی شده که آبراموویچ و نمایندگان گروه جلسه‌ای طولانی با نمایندگان دولت بریتانیا داشته‌اند که نتیجه آن توافق طرفین در مورد استفاده‌ از منابع مالی حاصل از فروش باشگاه بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7871/19/606636/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها