مجمع کدام نماد‌ها امروز برگزار می‌شود؟


گروه اقتصادی - در راستای برگزاری مجامع سال 1400، امروز 5نماد بورسی و فرابورسی مجامع خود را برگزار خواهند کرد. طبق اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت کدال، موضوع برگزاری مجامع «فارس»، «خکار» و «سخاش»، افزایش سرمایه خواهد بود.
اصلاح تأسیسات سوخت رسان از مازوت به گاز
سیمان خاش (نماد سخاش)، در نظر دارد به منظور اصلاح ساختار مالی، رعایت الزامات سازمان بورس در خصوص حداقل سرمایه و تأمین مالی اجرای پروژه پخت گازی محصولات، سرمایه شرکت را از مبلغ 12میلیارد و 500میلیون تومان به 20میلیارد تومان (معادل 60درصد) افزایش دهد. افزایش سرمایه مذکور از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده صورت خواهد پذیرفت. لازم به ذکر است که شرکت از این طرق در نظر دارد طرح جایگزینی تأسیسات سوخت رسان (از مازوت به گاز) را اجرا کند .درحال حاضر (با سوخت مازوت) برای تولید روزانه 2600تن کلینگر، سالانه بیش از 86میلیون و 400 لیتر مازوت سوزانده می‌شود.
 افزایش سرمایه «خکار» باهدف تأمین سرمایه در گردش
شرکت ایرکا پارت صنعت (نماد خکار)، در نظر دارد سرمایه خود را از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت به منظور اصلاح ساختار‌های مالی و تأمین سرمایه در گردش و کاهش تأمین مالی بانکی به میزان 66میلیارد و 200میلیون تومان (معادل 30درصد) افزایش دهد.  شرکت جهت پرداخت مطالبات تأمین کنندگان مواد اولیه و خرید قطعات، ناچار به تأمین نقدینگی از طریق تسهیلات مالی شده بود که این امر هزینه‌های مالی قابل توجهی را به شرکت تحمیل کرده بود. به همین دلیل هیأت مدیره در نظر دارد در این مرحله سرمایه خود را به میزان 30درصد افزایش دهد.
مشارکت «فارس» در افزایش سرمایه 8 شرکت
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (نماد فارس) در نظر دارد سرمایه خود را به منظور جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر و جبران بخشی از مخارج بازپرداخت بدهی‌ها، سرمایه خود را از مبلغ 28هزارو 700میلیارد تومان به 50هزارمیلیارد تومان افزایش دهد. افزایش سرمایه این شرکت از محل افزایش سرمایه صورت خواهد پذیرفت. شرکت هدف از افزایش سرمایه را بهبود و اصلاح ساختار مالی شرکت و کاهش هزینه‌های مالی و افزایش سودآوری ذکر کرده است. شرکت در نظر دارد ازطریق منابع مالی حاصل از افزایش سرمایه، در افزایش سرمایه شرکت‌های فجر انرژی خلیج فارس، مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، پالایش گاز بید بلند خلیج فارس، پتروشیمی هرمز خلیج فارس، سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد، پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی ابن سینای اندیمشک و پتروشیمی الماس ماهشهر، شرکت کند و همچنین مخارج انجام شده جهت تأمین سرمایه خلیج فارس را جبران کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7871/10/606660/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها