ظرفیت‌سازی ۱۰ هزار مگاواتی انرژی خورشیدی


معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر در ابتدای این جلسه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ما حدود۹۰۰ مگاوات انرژی محصور داریم که این میزان، حدود یک درصد انرژی برقی کشور است و ما باید این میزان را گسترش دهیم؛ چه بسیار کشورهایی هستند که میزان بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر را به ۵۰ درصد رسانده‌اند.
به گزارش ایسنا، محمود کمانی افزود: ما نیز باید در آینده توسعه را به سمت ۱۰ هزار مگاوات طی چهار سال که میزان زیادی نسبت به گذشته است، پیش ببریم که برنامه‌های آن فراهم و تصویب شد؛ در بودجه ۱۴۰۱ هم دولت، بودجه مورد نظر این فعالیت را پیشنهاد داده  و مقدمات کار انجام شده است.
وی ادامه داد: برای انرژی بادی هم منتظر مصوبات هستیم و صنایع بزرگ بسیاری اعلام آمادگی کرده‌اند که برای احداث نیروگاه‌ها همکاری کنند. این بار در اجرای برنامه تغییراتی ایجاد کردیم و در مدل جدید ابتدا سرمایه‌گذاران را دعوت کردیم و تفاهمنامه‌ای امضا شد. نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که شرکت‌ها محدود هستند و یکسری مجموعه‌های سرمایه‌گذاری هستند و با فرد سرمایه‌گذار مواجه نیستیم که در میانه کار متوجه شویم فرد سرمایه ندارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7871/14/606667/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها