دیگه چه خبر


بودجه 100 میلیاردی «جهاد تبیین» حذف شد

   خبر اول اینکه، روز گذشته خبرگزاری تسنیم به نقل از علی‌اصغر باقرزاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد که بودجه اختصاص‌ یافته به جهاد تبیین حذف خواهد شد. نمایندگان مجلس اخیراً، با پیشنهادی مبنی بر تخصیص 100 میلیارد تومان به منظور تولید و انتشار محتواهای رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم و جهاد تبیین به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرده بودند که با واکنش رهبر انقلاب مواجه شد. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از اختصاص بودجه سنگین برای جهاد تبیین فرمودند: «بنده با این سبک برخورد سازگار نیستم، تجربه بنده می‌گوید بودجه‌های بی‌نام و نشان از این قبیل غالباً هدر می‌رود و به نتیجه نمی‌رسد.»

فضاسازی ریاض درباره‌ایمنی نیروگاه بوشهر

  خبر دیگر اینکه، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الیوم» عربستان گزارش داد که نماینده رژیم سعودی در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن اتهام‌زنی‌هایی به ایران مدعی شد، ریاض درباره ایمنی رآکتور بوشهر نگران است. «عبدالله بن خالد بن سلطان بن عبدالعزیز» از تأسیس یک شرکت هلدینگ هسته‌ای به منظور مشارکت در پروژه‌های اقتصادی هسته‌ای در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای خبر داد و در ادعاهای جدید از روند فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران انتقاد کرد.  

چهارشنبه؛ برگزاری دور پنجم مذاکرات تهران و ریاض

  شنیدیم که،وزیر خارجه عراق اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان بزودی برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه رووداو، فؤاد حسین در سخنان خود در کنفرانسی در آنتالیا اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان روز چهارشنبه آتی در بغداد، پایتخت عراق برگزار خواهد شد. تهران و ریاض تاکنون چهار دور نشست به میزبانی عراق با هدف گفت‌وگو برای کاستن از مسائل مورد اختلاف در روابط دوجانبه و منطقه‌ای برگزار کرده‌اند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در جدیدترین موضعگیری پیرامون رابطه کشورش با ایران، ضمن تأیید دیدارهای صورت گرفته میان دو کشور، گفته است: «ایران همسایه ماست و تا ابد همسایه باقی خواهد ماند، نه ما توان رهایی از ایران را داریم ‌و نه ایران توان رهایی از ما را دارد. بهتر است که اختلافات با ایران را حل کنیم و باید راه‌هایی پیدا کنیم که توان همزیستی داشته باشیم.»

فارین افرز: رئیسی اقتصاد ایران را به اقتصاد جهانی وابسته نمی‌کند

  دست آخر اینکه،  نشریه امریکایی فارین افرز در گزارشی به توافق احتمالی وین پرداخت و در بخشی از آن سرفصلی با عنوان «مقاومت رئیسی» بازکرده و به تفاوت دولت کنونی ایران با دولت قبل پرداخته است. به گزارش رجانیوز، این نشریه امریکایی به تلاش‌های دولت سابق ایران برای نوشتن قراردادهای متعدد با اروپایی‌ها اشاره می‌کند که نتوانست منافع مورد نظر را داشته باشد. از همین‌رو فارین افرز می‌گوید: « سیاست خارجی رئیسی بر بهبود روابط با همسایگان ایران، روسیه و چین متمرکز شده است، نه ایالات متحده و اروپا.» در ادامه این یادداشت با تحلیل کنش سیاسی دولت سیزدهم آمده است: «رئیسی احتمالاً مفهوم «اقتصاد مقاومتی» [آیت‌الله] خامنه‌ای را پیگیری می‌کند و منابع به‌دست آمده از کاهش تحریم‌ها را برای تقویت ظرفیت ایران برای مقاومت در برابر شوک‌های تحریمی آینده، نه برای وابستگی به اقتصاد جهانی به کار می‌گیرد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7871/5/606720/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها