تولید کود آلی و ارگانیک از سبزه سفره هفت‌سین


زنجان - شهردار قیدار (در استان زنجان) از جمع‌آوری سبزه و توزیع کیسه زباله در روز طبیعت خبر داد و گفت: شهرداری از سبزه سفره هفت‌سین کود آلی و ارگانیک تهیه می‌کند.
سید مصطفی موسوی با اشاره به لزوم حفاظت از طبیعت، اظهار کرد: از شهروندان فهیم و طبیعت‌دوست قیدار تقاضا داریم سبزه‌های سفره هفت‌سین خود را در طبیعت رها نکنند و جهت تبدیل سبزه به کود آلی، آن را تحویل عوامل شهرداری بدهند.
وی افزود: برخی خانواده‌ها در آخرین روز تعطیلات نوروزی، سبزه‌های کاشته شده خود را روی خودرو تا مقصد حمل می‌کنند که با افتادن در معابر و مسیرهای داخل شهر و جاده‌ها، منظره زشتی ایجاد می‌شود.
شهردار قیدار با بیان اینکه سبزه‌های کاشته شده قابلیت تبدیل به کود کمپوست را دارد، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم سبزه‌های خود را به شهرداری تحویل دهند تا پس از عمل‌آوری به کود آلی تبدیل شوند و در فضای سبز شهری مورد استفاده قرار گیرند.موسوی با تأکید بر اینکه مردم می‌توانند سبزه‌های خود را به محل‌های پیش‌بینی شده دریافت پسماند تحویل دهند، گفت: این سبزه‌ها به کارگاه تولید کمپوست تحویل داده می‌شوند تا از آنها برای تولید کود آلی و سایر کودهای ارگانیک استفاده شود.
شهرداری قیدار روز سیزدهم فروردین در سه ورودی شهر قیدار (میدان سهروردی، میدان پژوهش و میدان بسیج) محل‌هایی برای جمع‌آوری سبزه‌ها و توزیع کیسه زباله ایجاد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/21/607636/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها