تبادل امن رمزارز در پلتفرم داخلی


گروه فناوری - این روزها بحث تبادل رمزارزها در پلتفرم‌ها بسیار مطرح است و عده‌ای تبادل رمزارز‌ها را در پلتفرم‌های خارجی انجام می‌دهند در حالی که در کشور خودمان پلتفرم‌هایی وجود دارد که با گرفتن تأییدیه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر مجوزهای لازم از سوی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خود در این زمینه فعال هستند. یکی از این پلتفرم‌ها «مزدکس» است.
محمد قاسمی مدیرعامل این پلتفرم تبادل رمزارز می‌گوید: «ما بعد از ماه‌ها تحقیق و بررسی بازار رمزارزها و رصد نیازهای کاربران ایرانی در این حوزه، از بهار سال ۱۴۰۰ شروع به طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم معاملاتی کردیم و از اواخر پاییز ۱۴۰۰ به صورت رسمی وارد بازار معاملات رمزارزها شدیم.»
قاسمی با بیان اینکه پلتفرم ما معاملات کریپتو به کریپتو در کشور است می‌افزاید: «البته این پلتفرم با هدف امکان معامله کاربران در سطح جهانی طراحی شده است و کاربران می‌توانند با واریز تتر یا رمزارزهای دیگر در بازارهای متنوع رمزارزی این پلتفرم معامله دلخواه خود را انجام دهند.» این فعال حوزه تبادل رمزارزها با اشاره به اینکه درباره بازار رمزارزها در ایران تا به امروز هیچ قانونگذاری انجام نشده است، می‌گوید: «ولی پلتفرم ما از سوی شرکت توسعه فناوری مالی مزدک سهامی خاص با شماره ثبت 577041 واقع در تهران ارائه شده است و مجوزهای لازم را از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، دانش بنیان گرفته و عضو انجمن بلاکچین ایران است و با توجه به مراحلی که تا به امروز طی کرده‌ایم در حال دریافت مجوزهای کمیسیون فین‌تک و انفورماتیک کشور نیز هستیم.» وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 10 هزار کاربر در حال استفاده از خدمات آن هستند، می‌افزاید: «پلتفرم تبادل رمزارز ما معاملات دارایی‌های دیجیتال است و کاربران می‌توانند پس از ثبت‌نام و احراز هویت آسان پلتفرم (تأیید ایمیل و ثبت شماره موبایل) وارد آن شده و به معامله بیش از 30 رمزارز در این صرافی بپردازند. از آنجایی که این پلتفرم از فناوری پیشرفته، الگوریتم و زبان برنامه‌نویسی منحصر به‌فردی استفاده کرده بنابراین می‌تواند بیش از 300 هزار سفارش را در هر ثانیه پردازش کند که این عدد سه برابر بیشتر از میانگین پردازش معاملات پلتفرم‌های معاملاتی در دنیاست و اینکه باید گفت خوشبختانه به دلیل نوع طراحی، کاربران تجربه قطعی در ترافیک‌های بالا را نخواهند داشت.» این مسئول در پاسخ به این سؤال که جایی که بحث مالی باشد از نظر امنیت سایبری هم ضربه پذیر می‌شود، چه اقدام‌هایی برای این بخش انجام داده اید تا بیشترین امنیت را داشته باشند، می‌گوید: «قطعاً مهم‌ترین اولویت ما تأمین امنیت دارایی‌های کاربران‌ است، برای چنین موضوع مهمی ما از کیف پول اختصاصی دو لایه داخل ایران و آخرین تکنولوژی‌های حوزه نرم‌افزارهای مالی و بلاکچین در دنیا استفاده کرده‌ایم.» وی در پاسخ به این سؤال هم که چرا مردم این روزها در دام کلاهبرداران تبادل رمزارز می‌افتند؟ و استفاده از پلتفرم بومی چه مزایایی برای کاربران دارد؟ می‌گوید: «به دلیل تحریم آی‌پی‌های کاربران ایرانی و مسدود شدن دارایی‌های آنها در بسیاری از صرافی‌های خارجی برای فعالیت در آنها محدودیت‌های بزرگی وجود دارد. متأسفانه بسیاری از کلاهبرداران با استفاده از این محدودیت‌ها اعتماد کاربران را جلب کرده و با روش‌های مختلف دارایی‌های کاربران را به خطر می‌اندازند. همچنین ناشناخته بودن و ابهام در ساز و کار بسیاری از صرافی‌ها بسیاری از کاربران را در خطر از دست‌دادن دارایی‌های خود قرار می‌دهند. استفاده از پلتفرم‌های بومی شناخته شده، معتبر با ساز و کار شفاف می‌تواند آسایش و اطمینان بیشتری برای کاربران فراهم کند.»
قاسمی در ادامه به کاربران تبادل رمزارز تأکید می‌کند: «بهترین توصیه مطالعه و تحقیق درباره بازار رمزارزها و آموزش در این زمینه است. کاربران می‌توانند با شرکت در وبینارهای آموزشی و لایوهای کاربردی مزدکس اطلاعات خوبی از این بازار کسب و با تحقیق درباره صرافی‌های معتبر یکی از آنها را برای معاملات خود انتخاب کنند. بهتر است برای سنجش اعتبار یک صرافی به پیشینه‌ و تجربه‌ تیم تشکیل دهنده‌ آن توجه شود. این پلتفرم از معدود صرافی‌های رمزارزی است که به صورت مداوم، وبینارهای رایگان آموزشی با حضور اساتید متخصص برگزار می‌کند، همچنین با انتشار مقالات کامل و کاربردی در بلاگ و پست‌های آموزشی در شبکه‌های اجتماعی برای بالا بردن اطلاعات کاربران در این زمینه شبانه‌روز تلاش می‌شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/25/607646/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها