مواضع شفافان



مرضیه ربیعی
یکی از شعارهایی که در انتخابات قبلی مجلس خیلی باکلاس بود و انصافاً برای اکثر نمایندگان فعلی مجلس هم رأی خوبی جمع کرد، همین وعده تصویب طرح شفافیت آرا بود. اما این‌جور که پیش می‌رود، این مجلس هم تمام خواهد شد و چشم مردم به دست نمایندگان خواهد ماند تا شاید دکمه موافق را انتخاب کنند. هرچند نمایندگان خودشان حواسشان هست، اما جهت اطمینان خاطر توصیه‌هایی در این زمینه پیشنهاد می‌شود:
۱- نمایندگان محترم، حداقل کمی ادای شفافیت را دربیاورید و دلایل عدم شفافیت را شفاف کنید! یک وقت مردم یادشان خواهد ماند که حدود190 نفر از نمایندگان، این طرح را امضا کردند ولی برای بررسی آن جلسه غیرعلنی برگزار کرده و در آخر هم موافقان طرح مذکور کمتر از تعداد امضاها اعلام شد! به خاطر داشته باشید که مواضع سیاسی آدم که بلا تشبیه مثل مواضع آمپول‌زنی‌اش نیست که گاهی شلش کند و در خفا آن را تغییر دهد.
۲- نماینده محترم، تکلیف‌تان را با خودتان مشخص کنید. اگر از آن دست نمایندگان مسعود شصتچی طور هستید و اشتباهی وارد مجلس شدید، بدانید شرایط سخت، تصمیمات شجاعانه می‌خواهد. شما که ماهی یک‌بار در جلسات بررسی گارانتی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک اهدایی حاضر شده و پس از اینکه رأی ممتنع خود را ثبت کردید تا ماه بعد پیدایتان نمی‌شود، همان مخالف طرح شفافیت باشید بهتر است!
۳- نمایندگان محترم، مردم فکر می‌کنند که شما در تصویب این طرح کارشکنی می‌کنید. از هر فرصتی استفاده کرده و به آنها گوشزد کنید که فقط یک رأی دارید و تکلیف از شما ساقط است! رئیس مجلس هم طبیعتاً فقط یک رأی دارد و مثل رئیس مجلس قبل توانایی این را ندارد که بدون توجه به نظر نمایندگان مخالف، طرحی را در 20 دقیقه تصویب کند.
۴- نمایندگان محترم، چشم و هم‌چشمی همیشه هم بد نیست! اگر شما از آن دسته نمایندگانی هستید که نامه شفافیت را امضا کردید، توجه داشته باشید که امضای خالی خالی کافی نیست و شعار دادن را که همه از حفظ هستند. پس خودتان هم دست به کار شوید و آرای خود را منتشر کنید.
۵- پیشنهاد می‌شود در راستای لیستی که از نمایندگان موافق این طرح منتشر شده است، کمیسیونی تحت عنوان «شفافان موافق» نیز تشکیل شود. حالا وقت که زیاد داریم و این اقدام هم علاوه بر افزایش یافتن کمیسیون‌ها، گذر زمان این دوره مجلس را هم سریع‌تر خواهد کرد.
۶- نمایندگان محترم، مردم که همیشه از شما خواسته‌های بسیار داشته و خواهند داشت. اما کسی که می‌خواهد دور بعد هم رأی بیاورد، شما هستید و باید وعده‌های رأی جمع‌کن مثل شفافیت آرا را برای سال آخر نگه دارید. خطر ورود مجید انصاری به مجلس هم که رفع شده، پس در این مدت مشغول تغییر آیین‌نامه‌های داخلی و تصویب مقدمات طرح باشید. این روش همیشه جواب داده و باز هم خواهد داد...

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/30/607659/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها