اخبار


سرانه مصرف مرغ بالا رفت

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: با انجام واکسیناسیون عمومی برای مقابله با ویروس کرونا در دولت سیزدهم بار دیگر رونق به بازار محصولات پروتئینی از جمله گوشت مرغ بازگشت، تاجایی که سرانه مصرف رو به افزایش است.  حبیب اسدالله‌نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال‌های گذشته سرانه مصرف ما در گوشت مرغ پایین‌تر بود اما با روند افزایشی قیمت گوشت قرمز و ماهی در بازار به نظر می‌رسد گوشت مرغ تنها محصول پروتئینی است که همچنان قیمت مناسبی برای عرضه دارد. اسدالله نژاد اظهار داشت: بنابراین با توجه به افزایش سرانه مصرف گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز و ماهی، ما نیز همگام با وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم تلاش کرده‌ایم تا سرانه تولید را افزایش بدهیم تا مصرف کنندگان دچار کمبود در بازار نشوند به طور مثال اگر سال گذشته ما برای تعطیلات نوروز ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم، امسال این رقم را ۲۰ میلیون قطعه دیگر افزایش داده‌ایم. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور به ذخایر مطلوب گوشت مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون دولت ذخایر خوبی دارد به طوری که مازاد تولید دوره‌های قبلی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور ذخیره‌سازی شده است تا در صورت نیاز در پیک بازار به منظور تنظیم بازار عرضه شود. وی اضافه کرد: کشور سالانه ظرفیت تولید بیش از ۳ تا ۳،۵ میلیون تن گوشت مرغ را دارد اما اکنون برحسب نیاز بین ۲،۵ تا ۲،۷ میلیون تن از این محصول تولید و به بازار داخلی عرضه می‌‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:
عملیاتی شدن الگوی کشت با ارائه بسته حمایتی جامع به کشاورزان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت: جمع‌بندی وزارت جهاد کشاورزی درباره اجرای الگوی کشت این است که باید یک بسته حمایتی جامع و تشویق‌کننده برای عملیاتی شدن الگوی کشت به کشاورزان ارائه شود.
به گزارش ایران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «محمد قربانی» افزود: در این زمینه موضوع کشاورزی قراردادی را مطرح کردیم که براساس آن، اتحادیه‌ها، صنایع و شبکه خریداران در کشاورزی قراردادی مشارکت می‌کنند. به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت محصولات کشاورزی از مؤلفه‌های بسیار مهم برای جهت‌دهی به الگوی کشت است و اینکه کشاورزان چقدر محصول تولید کنند. قربانی تصریح کرد: در شورای قیمت‌گذاری، قیمت‌هایی که برای خرید محصولات کشاورزی در نظر گرفته‌ایم برای کشاورزان بسیار جذاب است. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت امسال گندم با استقبال چشمگیر کشاورزان روبه‌رو شده است، گفت: برای سال زراعی آینده نیز سیاست تشویقی برای کشاورزان در جهت عملیاتی کردن الگوی کشت خواهیم داشت.
وی افزود: با هوشمندسازی بازار محصولات کشاورزی، تولیدکننده بیشترین نفع را از قیمت پرداختی مشتریان می‌برد و درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد. قربانی خاطرنشان کرد: برای اجرای الگوی کشت برای هر محصول یارانه کشت متفاوت می‌دهیم و مانند بورس در محصولات کشاورزی سبدگردانی خواهیم داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/9/607671/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها