اخبار


تصمیم جدی دولت برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مأموریت‌های جدی وزارت راه و شهرسازی «نهضت ملی مسکن» است زیرا دولت برای ساخت مسکن تصمیم جدی دارد.
رستم قاسمی اظهار کرد: براساس قول رئیس‌جمهور و قانونی که مجلس تصویب کرده است، مقرر شد حدود چهار میلیون مسکن ظرف چهار سال ساخته شود. وی افزود: خوشبختانه در مدت شش ماهی که از فعالیت دولت خدمتگزار می‌گذرد، ما در شهرها و شهرستان‌های مختلف کشور شاهد آغاز پروژه‌های مسکن هستیم.
قاسمی عنوان کرد: منابع بانکی و اعتباری خوبی پیش‌بینی شده است، دولت برای ساخت مسکن تصمیم جدی دارد و در صندوق ملی مسکن که مجلس شورای اسلامی قبل از عید تصویب کرد، اعتبار خوبی برای نهضت ملی مسکن تصویب شده تا اقشار ضعیف صاحب‌خانه شوند. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت، رفع اشکالات به‌وجود آمده در طرح مسکن مهر خواهد بود، ابراز کرد: دولت تنها به‌دنبال مسکن‌سازی نیست بلکه در کنار مسکن به سایر نیازهای زیرساختی مردم از جمله آموزش، درمان، فضای سبز و … نیز توجه دارد بنابراین هدف شهرسازی و توسعه خدمات شهری است که خوشبختانه برای آن اعتباری در صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: اگر بخواهیم در مدت چهار سال به عدد چهار میلیون مسکن دست پیدا کنیم، به‌معنای این نیست که سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود بلکه ما باید همواره در بخش‌های مختلف کار را شروع کنیم تا بتوانیم در دو سال نخست، دو میلیون مسکن را تحویل بدهیم و باقیمانده آن را ظرف دو سال دیگر تحویل دهیم.
قاسمی، یکی از موضوعات مهم در بحث نهضت ملی مسکن را موضوع زمین اعلام کرد و گفت: همان‌طور که می‌دانید از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهری که در طرح مسکن مهر ساخته شد، تنها زمین یک میلیون واحد آن متعلق به دولت و مابقی متعلق به خرده مالکان و مردم بوده است.وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن پیش‌بینی شده بخصوص برای بافت‌های فرسوده تا به اهالی آن ودیعه داده شود تا مسکن‌ها ساخته شود. وی اضافه کرد: ساخت یک میلیون واحد در روستاها پیش‌بینی شده که بخش بسیار بزرگی از آن آغاز شده است، در شهرها نیز بحث خودمالکی مطرح است که مالکان زمین، وام و تخفیف پروانه را دریافت می‌کنند و خودشان مسکن را می‌سازند، بخش دیگر نیز به انبوه‌سازان سپرده شده که در قالب قرارداد سه جانبه بین مشتری، بانک و انبوه‌ساز ساخته می‌شود.

۵ هزار واحد مسکن کم‌درآمدها در مناطق شهری تحویل شد

معاون بنیاد مسکن با اعلام اینکه ۱۸ هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمدی در سال گذشته وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد، گفت: حدود ۵ هزار واحد مسکونی در سال گذشته تکمیل و تحویل شد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی با اشاره به اینکه بخش عمده وظایف بنیاد مسکن برای تولید مسکن اجرای طرح نهضت ملی مسکن همسو با سیاست‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: سهمیه بنیاد برای تولید مسکن اقشار کم‌درآمد در مناطق شهری در سال گذشته به غیر از طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ هزار واحد بود که حدود ۱۸ هزار واحد آن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از ۱۸ هزار واحد مسکنی که سال گذشته شروع شد ۴ هزار و ۸۷۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/11/607679/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها