افزایش 51 درصدی سفرهای نوروزی با حدود 700 کشته

سفرهایی به مقصد مرگ


گروه حوادث/ افزایش 51 درصدی سفرهای نوروزی 1401 در حالی با کاهش 23 درصدی تلفات جانی همراه بود که بر اساس آمار تا جمعه شب (12 فروردین) 663 نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست دادند. سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با بیان این مطلب گفت: از بیست و پنج اسفند 1400 تا شامگاه جمعه 12 فروردین 1401 بر اساس آمارها 663 نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند. در این مدت ۹ هزار و ۴۰۷ تصادف جرحی رخ داده که ۱۰ درصد در مقایسه با سال گذشته، کمتر بوده است. توجه نکردن به جلو با ۳۶ درصد، رعایت نکردن حق تقدم با ۱۶ درصد و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با ۱۵ درصد بیشترین علت تصادف در تعطیلات نوروزی امسال بوده است. سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور ناجا نیز علت اصلی تصادفات جاده‌ای را سرعت و سبقت، خواب‌آلودگی و خستگی اعلام کرد و گفت: علت ۸۲ درصد از تصادفات سرعت و سبقت غیر مجاز، بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی است که باعث شده آمار تلفات و مجروحان جاده‌ای رو به افزایش بگذارد.  سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ نیز گفت: در این مدت 61 هزار و 402 دستگاه خودرویی را که مرتکب سرعت غیر مجاز شدند اعمال قانون و تعداد ۲۱۵۰ خودرویی را که مرتکب تخلف حادثه‌ساز شدند متوقف و به پارکینگ منتقل کردیم.
تصادف زنجیره‌ای در کاشان با ۲ کشته و ۱۱ مصدوم
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تصادف زنجیره‌ای صبح روز سه‌شنبه دوم فروردین بین خودروهای سواری پژو ۴۰۵ و ۲۰۶، اچ سی کراس و اتوبوس در آزادراه بین عوارضی قمصر و باغ فین این شهرستان ۲ فوتی و ۱۱ مصدوم بر جا گذاشت.
۵ کشته و ۳ زخمی در تصادف پژو و نیسان
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مرگ ۵ نفر در برخورد وانت نیسان و پژو خبر داد.
براساس اعلام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ساعت ۱۲:۰۱ ظهر پنجشنبه ۴فروردین برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با وانت نیسان در کیلومتر ۴۵ محور فسا -داراب در استان فارس رخ داد و در پی آن ۵ نفر جان خود را از دست دادند و 3نفر هم مصدوم شدند.
4 کشته در محور گله دار
سانحه رانندگی در محور گله دار شهرستان مُهر، چهار کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.
سرگرد علیرضا برومندی فرمانده پلیس راه لامرد اظهار داشت: بامداد روز جمعه 5 فروردین، سانحه رانندگی برخورد دو دستگاه سمند و پژو ۴۰۵ در شهر گله دار شهرستان مهر ۴ کشته و یک زخمی برجای گذاشت.
۴ کشته و ۳ مصدوم در تصادف سمند و پژو
در برخورد دو خودروی پژو 405 با سمند 4 نفر کشته شدند. این سانحه روز جمعه5 فروردین رخ داد که علاوه بر 4 فوتی، 3 نفر هم مصدوم شدند.
واژگونی اتوبوس با یک کشته و ۱۰ مصدوم
به دنبال واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور دلیجان به اصفهان یک نفر کشته و 10 نفر مصدوم شدند.
8 کشته در محور نورآباد - خرم‌آباد
صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از کشته شدن ۸ نفر در اثر برخورد دو دستگاه سواری خبر داد. این حادثه روز سه‌شنبه 9 فروردین بین دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و پارس در کیلومتر ۱۵ محور نورآباد - خرم‌آباد رخ داد.
برخورد قطار با پژوپارس با ۲ کشته
فرهاد میقانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، گفت: روز نهم فروردین برخورد قطار با یک دستگاه خودروی پژو پارس در گرگان موجب شد 2 نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دهند.
تصادف 3 خودرو با 2 کشته و 10 مصدوم
در تصادف 3 دستگاه خودروی سواری در اتوبان اصفهان - کاشان 2 نفر کشته و 10 نفر مصدوم شدند.
این تصادف میان یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ حامل اتباع با سواری پژو ۲۰۶ و سواری اچ سی کراس در کیلومتر۱۷۰ محور اصفهان - کاشان بعد از عوارضی قمصر رخ داد که ۱۰ نفر به بیمارستان منتقل شدند و 2 نفر جان باختند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/22/607692/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها