بازداشت آدم ربایان شیشه‌ای


گروه حوادث/ مردان معتاد که همسر یک طلافروش را ربوده بودند وقتی تهدیدهای خود برای رسیدن به پول را بی‌نتیجه دیدند، زن جوان را آزاد کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اواخر سال 1400 مرد طلافروشی قدم در اداره آگاهی گذاشت و از ربوده شدن همسرش خبر داد. او گفت: همسرم، برای خرید سال نو از خانه خارج شد، اما دیگر برنگشت چندین بار با تلفن همراهش تماس گرفتم، ولی بی‌فایده بود. نگران از تأخیر همسرم بودم که فرد ناشناسی با تلفن همراهم تماس گرفت و تهدید کرد که اگر می‌خواهم همسرم را زنده ببینم باید به او پول بدهم. آنها مبلغ مشخصی برای آزادی همسرم پیشنهاد ندادند اما تهدید کردند که از این موضوع نباید به پلیس حرفی بزنم.
آزادی گروگان
با شکایت مرد جوان، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و تحقیقات برای نجات زن جوان و دستگیری آدم‌ربایان آغاز شد. در حالی که بررسی‌ها برای یافتن رد و سرنخی از متهمان ادامه داشت، سه روز بعد مرد طلافروش با پلیس تماس گرفت و از آزادی همسرش خبر داد.
بدین‌ترتیب بلافاصله کارآگاهان به سراغ مینا رفته و زن جوان گفت: پس از خرید، به انتظار تاکسی کنار خیابان بودم که ناگهان خودروی پرایدی در مقابل پایم توقف کرد. به غیر از راننده، سرنشینان دیگری هم داخل خودرو بودند و با این تصور که آنها هم مسافر هستند سوار شدم. اما پس از طی مسافتی مرد جوانی که روی صندلی عقب نشسته بود، با چاقویی که در دست داشت مرا تهدید کرد بعد هم پتویی روی سر من انداخته و مرا به خانه‌ای منتقل کردند که نمی‌دانم کجا بود. آدم‌ربایان شغل همسرم را پرسیدند که به آنها گفتم طلافروش است و بعد هم چندین‌بار با همسرم تماس گرفتند. اما از آنجایی که نتوانستند نقشه‌شان را اجرا کنند، بعد از سه روز مرا رها کردند.
دستگیری آدم‌ربایان
با آزادی زن جوان، تحقیقات برای دستگیری آدم ربایان ادامه یافت و درنهایت حدود 10 روز پس از ربوده شدن مینا، 4 مرد جوان در دو محله از تهران بازداشت شدند.
متهمان دستگیر شده به جرم خود اعتراف کرده و یکی از آنها در تحقیقات گفت: ما اعتیاد داریم و روز حادثه تصمیم گرفتیم با اجرای نقشه آدم ربایی، پولی از این راه بدست بیاوریم و خرج موادمان کنیم. با این انگیزه شروع به پرسه زدن در محدوده خیابان نواب کرده و با دیدن زن جوان او را به عنوان مسافر سوار کردیم. ما گروگان را نمی‌شناختیم و بعد از دستگیری متوجه شدیم که شوهرش طلافروش است. با گذشت سه روز از آدم ربایی، وقتی به پولی نرسیدیم، ترس از دستگیر شدن باعث شد تا او را آزاد کنیم. تحقیقات از چهار متهم شیشه‌ای ادامه دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/22/607693/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها