حوادث نوروز در چهارگوشه ایران


شلیک مرگبار  به چهار سرباز در پادگان

نخستین روز سال 1401 در حادثه‌ای هولناک یک سرباز در یکی از پادگان‌های بوشهر چهار سرباز هم خدمتی خود را به قتل رساند.
قاتل پس از ارتکاب جرم با تهدید دژبانی، به بیرون از پادگان فرار کرده و در حین فرار راننده خودرو سمند کنار پادگان را گروگان گرفته و متواری شد.
نیروهای ایستگاه راهور شهید موسوی دیلم اقدام به توقف خودرو کرده که در این حین قاتل با پلیس درگیر شده و با خودرو دیگر متواری شد اما با اقدام به‌موقع پلیس استان متهم طی یک عملیات حساب شده، در یکی از روستاهای حوالی دیلم در محاصره نیروهای انتظامی استان قرار گرفت و دستگیر شد. تحقیقات برای یافتن انگیزه اصلی متهم از این جنایت ادامه دارد.

گروگانگیری و قتل  در هرسین

گروگانگیری و قتل دو نفر در شهرستان هرسین (استان کرمانشاه) که نیمه شب 5 فروردین رخ داد نیز یکی از جنجالی‌ترین حوادث سال نو بود.
ماجرای این درگیری خونین و عجیب ساعت 3 بامداد روز ۵ فروردین با اعلام خبر قتل یک نفر در خیابان پارک شهر هرسین از طریق مرکز فوریت‌های 110 به پلیس اعلام شد. وقتی مأموران به محل اعزام شدند هنوز دقایقی نگذشته بود که در گزارش دیگری به مأموران اطلاع داده شد که ۲ نفر نیز با شلیک گلوله یک شرور در یک خیابان مجروح شده‌اند. سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این باره گفت: از همان لحظات اولیه مأموران پلیس با هدایت و مدیریت فرمانده انتظامی شهرستان اقدامات خود را برای دستگیری قاتل شروع کردند و با تحقیقات فنی و تخصصی مشخص شد که قاتل چند ساعت قبل عمه خود را نیز کشته است. در حالی که کل شهر تحت کنترل دقیق پلیس قرار گرفته بود قاتل در یکی از خیابان‌ها توسط مأموران شناسایی شد اما وی به محض مشاهده پلیس با اسلحه اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کرد. با تیراندازی متقابل مأموران، فرد قاتل که خود را در محاصره پلیس دید وارد یک خانه شد و ۶ نفر از ساکنین آن را به گروگان گرفت که تیم‌های رهایی گروگان و نوپو در محل حاضر  شدند.
 در زمان عملیات رهاسازی قاتل با شلیک به سمت گروگان‌ها جان آنان را به خطر انداخته که مأموران به ناچار با شلیک متقابل وی را به هلاکت رساندند. بررسی‌های مأموران پلیس نشان می‌دهد که علت اصلی این حادثه اختلافات خانوادگی بوده است.

قتل به خاطر یک مشت آجیل

یکی از حوادث تلخی که در آخرین روز سال 1400 در کرمانشاه رخ داد قتل فروشنده یک مغازه بود که با مشتری‌اش درگیر شده بود. این حادثه ظهر روز یکشنبه ۲۹ اسفند در خیابان حداد عادل (بازار آجیل فروشی) کرمانشاه و ساعاتی پیش از حلول سال نو اتفاق افتاد. سرهنگ «پرویز نظری» رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه در این باره گفت: مردی میانسال برای خرید آجیل شب عید به یکی از آجیل فروشی‌ها رفته بود وی قبل از خرید اقدام به خوردن مقداری آجیل و تنقلات کرد که فروشنده از وی می‌خواهد به خاطر رعایت مسائل بهداشتی با توجه به شیوع کرونا از این کار خودداری کند. به‌ دنبال این موضوع میان خریدار و مشتری درگیری لفظی و سپس فیزیکی ایجاد شد و در ادامه پسر ۲۵ ساله مشتری با مشاهده این صحنه به هواخواهی پدرش وارد ماجرا شده و با چاقویی که در خودرو داشته است ضربه‌ای به شکم فروشنده ۲۴ ساله وارد کرد که باعث مرگ وی شد.متهم نیز در همان محل دستگیر شد.

قربانیان دریا

واژگونی یک فروند قایق موتوری عصر جمعه 5 فروردین در آب‌های ساحلی شهرستان بابلسر سبب مرگ یک دختر ۲۰ ساله شد و به این ترتیب دریای خزر اولین قربانی خود را در آغاز قرن جدید گرفت. احمد میری، دبیر هیأت نجات غریق و غواصی بابلسر در تشریح این حادثه به ایرنا گفت: عصر جمعه یک فروند قایق موتوری با چهار سرنشین در آب‌های ساحلی پشت پارک شورای شهر بابلسر واژگون شد که سه نفر نجات یافتند ولی فردی که فوت کرد، زیر قایق گیر افتاده بود، وی مسافری از شهرستان مشهد بود. دبیر هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان بابلسر همچنین از غرق شدن یک کودک هفت ساله ورامینی در منطقه سنگچین پارک شورای این شهرستان خبر داد و گفت روز هشتم فروردین دو برادر ۷ و ۹ ساله مشغول بازی در دریا بودند که به علت بی توجهی والدین و ناآشنایی به فنون شنا در دریا غرق شدند.
حادثه در سیزده به در
روز شنبه یک نوجوان ۱۵ ساله در دریاچه پارک جنگلی شهرستان دهلران غرق شد.  ساعت ۱۲:۳۸ ظهر سیزده فروردین یک مورد غرق شدگی در دریاچه پارک جنگلی روستای پتک دیناروند شهرستان دهلران به مرکز کنترل و هدایت عملیات اورژانس استان گزارش شد. فرد غرق شده نوجوان ۱۵ ساله‌ای بود که برای تفریح به دریاچه رفته بود. همچنین معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز از غرق‌ شدن یک جوان ۲۵ ساله در دریاچه پشت سد کارده خبر داد. مهدی رضایی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: صبح شنبه 13 فروردین با حضور غواصان آتش‌نشانی در محل، جسد  این فرد از عمق دریاچه پشت سد مشهد به سطح آب منتقل شد. علت دقیق چگونگی این حادثه توسط نیروی انتظامی در دست بررسی است.

مرگ خاموش 17 مسافر نوروزی

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از ۲۵ اسفندماه 1400 تا یکم فروردین ماه امسال، ۴۹۵ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند که 17 نفر از آنها جان خود را از دست دادند.
مسعود کریمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیز از مرگ 4 جوان بر اثر گازگرفتگی در این شهرستان خبر داد. این حادثه شب عید نوروز در منطقه 40 دستگاه شهرستان بروجرد رخ داد. همچنین زوج جوانی نیز بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ناشی از زغال، در داخل چادر مسافرتی در کندوان جان خود را از دست دادند. سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: صبح ۱۳ فروردین پس از دریافت گزارش کاهش هوشیاری ۲ شهروند داخل چادر در کندوان، اورژانس استان در محل حاضر شد. بر اثر این حادثه، زن ۴۰ ساله و مرد ۴۵ ساله به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ناشی از سوختن زغال روشن جان خود را از دست دادند.

آتش زدن خانه برای قتل همسر

 مردی که با آتش زدن عمدی خانه  همسرش را به قتل رسانده بود، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز دهم فروردین با اعلام خبر آتش‌سوزی خانه‌ای در شهر ملایر، مأموران آتش‌نشانی و اورژانس به محل اعزام شدند و پس از اطفای حریق زن و شوهری که دچار سوختگی شده بودند روانه بیمارستان شدند، اما چند روز بعد زن میانسال به سبب شدت جراحات وارده فوت کرد؛از آنجایی که کارشناسان آتش‌نشانی معتقد بودند که آتش‌سوزی مشکوک و به احتمال بالا عمدی بوده پلیس وارد ماجرا شد و پس از تحقیقات و بررسی دقیق و علمی از صحنه مشخص شد که این زن و شوهر از مدت‌ها قبل باهم اختلاف داشته‌اند.
سرهنگ احمد ساکی فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در این باره گفت: پس از تحقیقات گسترده و تأیید عمدی بودن آتش‌سوزی و با توجه به اینکه مرد میانسال خودش دچار سوختگی سطحی و از بیمارستان مرخص شده بود، به‌عنوان قاتل دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/22/607695/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها