نظامیان اسرائیلی 3 فلسطینی را به اتهام احتمال عملیات استشهادی به شهادت رساندند

هراس تل‌آویو از رمضان داغ


لاله مهرزاد/ نظامیان رژیم صهیونیستی که انتظار رمضان داغی را با عملیات استشهادی فلسطینیان می‌کشند، روز گذشته در نخستین روز ماه مبارک رمضان 3 فلسطینی را در کرانه غربی به شهادت رساندند.
به گزارش سایت شبکه خبری «العالم» نیروهای مشترکی از شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی قصد بازداشت این سه فلسطینی را در بلده عرابه در جنین داشتند اما حین عملیات بازداشت آنها را به شهادت رساندند و سپس در هراس از واکنش فلسطینیان از این شهر عقب‌نشینی کردند. در همین ارتباط سایت شبکه خبری «الجزیره» نیز گزارش داد، پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد: «این فلسطینیان عضو یک گروه مسلح بوده‌اند و با پیشدستی پلیس، نتوانستند عملیات خود را علیه نیروهای اسرائیلی انجام دهند.» بنابر این گزارش جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است سه فلسطینی به شهادت رسیده، خلیل طوالبه 24 ساله، صائب عباهره 30 ساله و سیف ابولبده 25 ساله از اعضای این جنبش و عضو بریگاد سرایا قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی بوده‌اند. به گفته منابع بیمارستانی فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی پیکرهای این شهدا را به خانواده‌هایشان تحویل نداده‌اند. به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در پی شهادت این سه فلسطینی، «محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی از رهبران این رژیم خواست دست از ادامه جنایات خود برداشته و حق قانونی فلسطینیان برای برخورداری از آزادی و استقلال را به آنها داده و دست از اشغالگری بردارند. جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی هشدار داد: «این سیاست ترور عزم و اراده فلسطینیان برای تقویت مقاومت را افزایش می‌دهد.»
شهادت این فلسطینیان در حالی صورت گرفته که رژیم صهیونیستی بشدت در هراس از افزایش شمار عملیات استشهادی است. به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» تنها در یک ماه گذشته 16 عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی رخ داده است که طی آنها 11 صهیونیست کشته و 32 نفر از آنان زخمی شده‌اند.
هراس رژیم صهیونیستی از افزایش عملیات استشهادی در ماه رمضان را می‌توان از افزایش تحرکات آنها نیز دریافت. به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» نظامیان این رژیم در قدس و سایر شهرهای بزرگ سرزمین‌های اشغالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا با حملات احتمالی فلسطینیان و بویژه عملیات استشهادی آنان مقابله کنند. آنها به همین منظور سختگیری‌های بیشتری را اعمال کرده‌اند و مجوزهای ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی را بشدت محدود کرده و تنها به افراد مسن اجازه می‌دهند برای عبادت وارد نخستین قبله گاه مسلمانان شوند. این در حالی است که از چند روز پیش «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلاش کرده بود، «محمود عباس» را تحت فشار بگذارد تا با محکوم کردن عملیات استشهادی مانع افزایش شمار آنها شود و دیروز نیز در سخنانی فلسطینیان را تهدید کرد دست از حملات خود بردارند تا ماه رمضان آرامی را پشت سر بگذارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/4/607712/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها