روزشمار


در تعطیلات نوروز 1401، دنیای ورزش از حرکت نایستاد و در رشته‌های مختلف شاهد اتفاقات و مسابقات قابل‌توجهی بودیم که مهم‌ترین آنها را مرور می‌کنیم.

  تست کرونای مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس مثبت شد و آنها بازی ایران برابر کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی را از دست دادند. در این روز، انتخابی مردان و زنان بسکتبال سه‌ نفره جام جهانی سنگاپور در قطر هم برگزار شد.
  کمیته وضعیت فیفا با شکایت بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان سابق پرسپولیس از این باشگاه خواست توضیحات خود را ارائه کند. در این روز تیم هندبال دختران نوجوان قهرمانی آسیا را جشن گرفت، اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای قهرمانی آسیا آغاز شد و محمدرضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان شد.
  یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس که پس از تساوی در دربی ۹۸ با انتشار پیام خداحافظی قصد کناره‌گیری از سمتش را داشت، در تمرین سرخ‌ها حضور یافت.
  تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه سئول برابر هم به میدان رفتند که تیم ملی در یک بازی انتقادآمیز بازی را 2-0 واگذار کرد. این شکست انتقادهای زیادی از دراگان اسکوچیچ را در پی داشت و حتی بحث برکناری او نیز مطرح شد.
  مجتبی سرآسیایی به عنوان سرمربی جدید تیم فجرسپاسی انتخاب شد.
  پس از شایعاتی مبنی بر اختلاف سردار آزمون با اسکوچیچ که پس از غیبت این بازیکن در تمرین روز قبل تیم ملی مطرح شد، او با حضور در این تمرین و شوخی با اسکوچیچ به این مسأله واکنش نشان داد. همچنین کریم باقری که به کرونا مبتلا شده بود، پس از رفع بیماری به اردوی تیم ملی ملحق شد. در این روز اتفاقات مهم دیگری چون موفقیت تیم ملی قایقرانی در مسابقات قهرمانی آسیا با 25 مدال و مدال‌آوری دوچرخه‌سواران در آسیا با 5 مدال افتاد.
   تیم هندبال ساحلی نوجوانان و بزرگسالان در آسیا قهرمان شد. در این روز اتفاق عجیبی هم افتاد؛ در اردوی تیم ملی فوتبال، جشن تولدی برای کریم انصاری‌فرد برگزار شد که طبق رسم همیشگی، مراسم زدن کیک به صورت بازیکن موردنظر انجام شد اما این بار به اتفاق ناگواری منجر شد. شیئی که در کیک بود به چشم کریم انصاری‌فرد برخورد کرد و کار او به بیمارستان کشید و بازی با لبنان را از دست داد. البته خطر به خیر گذشت و انصاری‌فرد از 3 هفته دیگر می‌تواند
تمرین کند.
   بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد و با پیروزی 2-0 ایران به پایان رسید. در حاشیه این دیدار اتفاقات تلخی افتاد. از ورود تعدادی از زنان که بلیت هم خریده بودند، ممانعت شد و برخورد نامناسب و استفاده از اسپری فلفل، باعث ثبت تصاویر تلخی شد.
   میرشاد ماجدی و حسن کامرانی‌فر، سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال به همراه حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال و دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی راهی دوحه شدند تا در مراسم قرعه کشی جام جهانی شرکت کنند.
   مراسم قرعه‌کشی جام جهانی برگزار و تیم‌ملی در گروه B جام جهانی 2022 قطر با انگلیس، امریکا و برنده پلی‌آف اروپا هم‌گروه شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/15/607741/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها