همه چیز در مورد گروه‌بندی جام جهانی 2022 قطر

نبرد قهرمانان جهان ، رقابت مسی و لوا


گروه ورزشی/ مراسم قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی 2022 مهمترین خبری بود که طی روزهای گذشته فوتبال جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. 29 تیم صعود کننده به جام حریفان خود را شناختند و تیم‌هایی که شانس کسب سه جایگاه دیگر را دارند نیز از موقعیت خود مطلع شدند.فرانسه قهرمان جهان که احتمال دارد در مرحله یک چهارم نهایی با انگلیس روبه‌رو شود، البته به شرطی که هر دو تیم در گروه‌های خود اول شوند و دیدار یک هشتم نهایی را نیز ببرند، در گروه D در کنار دانمارک و تونس قرار گرفت. شاگردان دیدیه دشان مسیر خود در راه دفاع از عنوان قهرمانی را با نبرد مقابل برنده پلی‌آف بین قاره‌ای که از بین امارات متحده عربی، استرالیا و پرو خواهد بود، شروع خواهند کرد.
اسپانیا قهرمان سال 2010 و آلمان قهرمان سال 2014 در گروه E در کنار ژاپن و یکی از دو تیم کاستاریکا و نیوزیلند قرار گرفته‌اند. دو تیم قدرتمند اروپایی شانس بالایی برای صعود دارند هرچند که ژاپن نیز تیم قدرتمندی نشان داده و می‌تواند دردسرساز شود.برزیل قهرمان چهار دوره جام جهانی با سوئیس و صربستان همگروه است، دو تیمی که در جام جهانی 2018 نیز با برزیل همگروه بودند. تیم دیگر این گروه، کامرون است. آرژانتین، رقیب همیشگی و قدیمی برزیل با عربستان سعودی، مکزیک و لهستان همگروه شده است. قرار گرفتن مسی و لواندوفسکی دو ستاره‌ای که توپ طلا و جایزه بهترین بازیکن فیفا را در سال 2021 از آن خود کردند در یک گروه، نبرد جذابی را رقم خواهد زد.
لویی فان خال سرمربی هلند که مخالف تصمیم فیفا در مورد برگزاری جام جهانی در قطر بوده و همچنان نیز هست، در گروه A با تیم خود که اکوادور و سنگال قهرمان جام ملت‌های آفریقا نیز در آن حضور دارند، باید به مصاف میزبان جام یعنی قطر برود. او احتمالاً بابت مصاحبه‌هایی که علیه میزبان جام داشته در قطر مورد انتقاد و سؤال قرار خواهد گرفت.پرتغال با کریستیانو رونالدو صعود خود به جام جهانی را با برد مقابل مقدونیه جشن گرفت و حالا به مصاف اروگوئه، کانادا و کره جنوبی خواهد رفت. بلژیک، تیم دوم رده‌بندی فیفا با غنا، مراکش و کرواسی روبه‌رو خواهد شد.
گروه‌بندی رقابت‌های جام جهانی 2022
گروه A: قطر، اکوادور، سنگال، هلند
گروه B: انگلیس، ایران، امریکا، ولز/اسکاتلند/اوکراین
گروه C: آرژانتین، عربستان سعودی، مکزیک، لهستان
گروه D: فرانسه، پرو/استرالیا/امارات، دانمارک، تونس
گروه E: اسپانیا، کاستاریکا/نیوزیلند، آلمان، ژاپن
گروه F: بلژیک، کانادا، مراکش، کرواسی
گروه G: برزیل، صربستان، سوئیس، کامرون
گروه H: پرتغال، غنا، اروگوئه، کره جنوبی
زمان و مکان برگزاری مسابقات
جام جهانی 2022 به دلیل گرما به جای تابستان‌های معمول که ادوار جام جهانی در آن برگزار می‌شد، این بار در پاییز در قطر برگزار می‌شود. این مسابقات از روز دوشنبه 21 نوامبر (30 آبان) شروع می‌شود. در ابتدا قرار بود تیم‌های قطر و اکوادور اولین بازی را در این مسابقات برگزار کنند. این بازی قرار بود ۳۰ آبان ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران برگزار شود. اما این دیدار به ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران موکول شد. حالا دو تیم دیگر از گروه A، هلند و سنگال در دیدار افتتاحیه این مسابقات به مصاف هم خواهند رفت که این دیدار ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد. فینال یک هفته قبل از کریسمس در روز یکشنبه 18 دسامبر (27 آذر) در ورزشگاه لوسیل (Lusail) دوحه برگزار می‌شود.
فرمت و برنامه جام جهانی
جام جهانی 2022 با حضور 32 تیم در 8 گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. هر روز چهار مسابقه در مرحله گروهی برگزار می‌شود که این مرحله در یک بازه 12 روزه برگزار می‌شود و تیم‌های اول و دوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند. برخلاف یورو 2020، بازی رده‌بندی برای تعیین تیم سوم انجام خواهد شد که این دیدار روز 17 دسامبر (26 آذر) است.
مرحله گروهی: 21 نوامبر - 2 دسامبر (30 آبان تا 11 آذر)
یک هشتم نهایی: 3 تا 6 دسامبر (12 تا 15 آذر)
یک چهارم نهایی: 9 و 10 دسامبر (18 و 19 آذر)
نیمه نهایی: 13 و 14 دسامبر (22 و 23 آذر)
فینال: 18 دسامبر (27 آذر)
ساعت برگزاری مسابقات
فیفا تأیید کرده است که دو دور اول مسابقات در ساعت‌های 13:30، 16:30، 19:30 و 22:30 انجام می‌شود. زمان شروع دور نهایی بازی‌های گروهی و مسابقات مرحله حذفی در ساعت 18:30 و 22:30 خواهد بود.
محل برگزاری
بازی‌های گروهی در هشت ورزشگاه برگزار می‌شود: آل بیت، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه، ورزشگاه الثومه، ورزشگاه احمد بن علی، ورزشگاه لوسیل، ورزشگاه رأس ابو عبود، ورزشگاه اجوکیشن سیتی و ورزشگاه الجنوب.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/17/607754/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها