سرمربی تیم والیبال جوانان از فردا دست به‌کار می‌شود

مؤمنی مقدم: کار سخت‌تر شده است


گروه ورزشی/ رضا مؤمنی مقدم سرمربی تیم والیبال جوانان، 4 ماه مانده به مسابقات قهرمانی آسیا از فردا دست به‌کار می‌شود. او کارش را با تست 60 بازیکن در سه گروه 20 نفره شروع می‌کند تا بعد از 9 روز، لیستش را برای کار جدی با 28 بازیکن ببندد. مؤمنی مقدم در گفت‌و‌گو با «ایران» تأکید کرد امسال کار سختی دارد: «امسال کار سخت‌تر شده چرا که بازیکنان در هیچ مسابقه‌ای بازی نداشتند اما دوره‌های قبل تیم جوانان به نام‌های مختلف در لیگ حاضر بود که تمرین خوبی برای بازیکنان بود. اما حالا بعد از جوانان جهان اکثر بازیکنان تیم نداشتند، یا اگر تیم داشتند فرصت بازی به آنها نمی‌رسید. ما با این شرایط آنها را باید به بهترین شرایط برگردانیم. البته باید مثل تیم نوجوانان روی آنها کار و تفکرات مان را به آنها منتقل کنیم. همین مسأله کار را سخت می‌کند. به هر حال آنها را باید از نظر شرایط فنی و ذهنیت آماده مسابقات کنیم.»
عدم شناخت از تیم‌های شرق آسیا، دغدغه این روزهای سرمربی تیم جوانان است: «غیبت تیم‌های کره، ژاپن و چین در دوره قبل، باعث شده تا ما شناختی از آنها نداشته باشیم. از طرفی ژاپن اولین حریف ماست. بنابراین باید آمادگی بازیکنان را به حدی برسانیم تا با کمترین مشکل وارد بازی شویم و برنده باشیم و با شکست بقیه حریفان به فینال برسیم.»
مؤمنی مقدم برای آمادگی تیمش، اردوی برون مرزی و حضور در avc کاپ را در برنامه‌اش نوشته است: «رقابت‌های والیبال جوانان آسیا آخر خردادماه در چین تایپه برگزار می‌شود که فرصت 4 ماهه برای کار داریم. البته من یک اردوی تدارکاتی برون مرزی برای تیم در تیرماه مدنظرم است که هنوز کشورش مشخص نیست، اما جایی می‌رویم که به نفع تیم باشد. از طرف دیگر تیم جوانان به نمایندگی از والیبال ایران، 15 روز قبل از قهرمانی درavc کاپ شرکت می‌کند.» سرمربی تیم جوانان avc کاپ را میدان جدی برای محک بازیکنانش می‌داند: «به نظرم جدای از نتیجه، تیم جوانان در این رقابت‌ها ارزیابی خوبی می‌شود. بچه‌های ما شناختی از تیم‌های شرق آسیا ندارند و بنابراین با بازی در avc کاپ، با سبک بازی آنها آشنا می‌شوند که در قهرمانی آسیا کمک زیادی به آنها می‌کند.» او هدفش را تربیت بازیکنانی برای تیم ملی بزرگسالان می‌داند: «هدف اصلی ما پرورش نسلی برای حضور در تیم ملی است؛ بازیکنانی که از نظر اخلاقی و فنی حرفه‌ای باشند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/18/607764/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها