اخبار


آغاز اردوی وزنه‌برداران از نیمه دوم فروردین

اردوی تیم‌های ملی وزنه‌برداری زنان و مردان برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ از نیمه دوم فروردین ماه آغاز می‌شود. با توجه به در پیش بودن این دو مسابقه در تابستان، اردوها طبق برنامه اعلام شده از سوی کادر فنی در تهران استارت می‌خورد.امسال علاوه بر وزنه‌برداران مرد، بانوان ایرانی هم قرار است در هر دو مسابقه حضور داشته باشند که به نظر می‌رسد از شانس زیادی نیز برای کسب مدال خصوصاً در بازی‌های کشورهای اسلامی برخوردار هستند.

فیبا از راه‌اندازی سوپرلیگ غرب آسیا خبر داد

فدراسیون جهانی بسکتبال از راه‌اندازی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا خبر داد که فینالیست‌های آن، سهمیه جام باشگاه‌های آسیا را دریافت می‌کنند. این رقابت‌ها شامل تیم‌های برتر منطقه غرب آسیا، خلیج فارس، هند و قزاقستان می‌شود و یک شرکت اماراتی به‌عنوان شریک تجاری این لیگ با فیبا توافق کرده است.
طبق اعلام فیبا، ۹۶ مسابقه در هفت ماه همزمان با لیگ‌های محلی ۱۲ کشور منطقه غرب آسیا برگزار می‌شود. قهرمان لیگ‌های قزاقستان و هند هم در مرحله نهایی به این لیگ اضافه می‌شوند.
سوپرلیگ غرب آسیا از نوامبر ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. هشت تیم برتر منطقه غرب آسیا و هشت تیم برتر منطقه خلیج فارس به‌صورت جداگانه (رفت و برگشت) رقابت می‌کنند و قهرمان این مناطق مشخص خواهند شد. سه تیم برتر هر یک از مناطق غرب آسیا و خلیج فارس به علاوه تیم‌های قهرمان با هند و قزاقستان در مرحله فینال سوپرلیگ غرب آسیا رقابت می‌کنند.
دو تیم فینالیست این رقابت‌ها به جام باشگاه‌های آسیا صعود خواهند کرد.در نهایت قهرمان جام باشگاه‌های آسیا هم به جام باشگاه‌های جهان صعود می‌کند.

کیش؛ آخرین اردوی دوومیدانی‌کاران ناشنوا

سه دوومیدانی‌کار ناشنوا برای المپیک برزیل در جزیره کیش آخرین تمرینات را انجام می‌دهند. سجاد پیرایقرچمن، هاشم یادگاری و یاشار وقار، به ترتیب سه دوومیدانی کار مواد پرتاب دیسک، 100 متر و پرش طول هستند که تا 20 فروردین ماه در مجموعه آفتاب انقلاب تمرین می‌کنند و اواخر فروردین ماه تا قبل از سفر به برزیل برای آخرین تمرینات در جزیره کیش اردو می‌زنند.

بدرقه تیراندازان مسافر برزیل به صرف افطاری

بدرقه تیراندازان مسابقات جهانی امشب با حضور مرتضی قربانی رئیس فدراسیون بعد از افطاری در سالن جلسات فدراسیون برگزار می‌شود.
تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه بامداد سه‌شنبه با ترکیب کامل برای حضور در مسابقات جهانی به برزیل می روند و قرار است رئیس فدراسیون امشب در مراسمی به صرف افطاری آنها را بدرقه کند. مسابقات جهانی برزیل 20 تا 30 فروردین برگزار می‌شود.

مرادی خانه تکانی را شروع کرد

با حضور علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری خانه تکانی در این فدراسیون آغاز شد. مرادی که بدون پاسخ استعلام صندوق بازنشستگی کشوری درباره بازنشستگی‌اش با حمایت حمید سجادی وزیر ورزش وجوانان به فدراسیون برگشته است، در روزهای پایانی سال گذشته دست به خانه تکانی در این فدراسیون زد.
او پس از حضور دوباره‌اش در اولین اقدام احکام پایان خدمت داوود باقری نایب رئیس و حجت‌الاسلام مالمیر رئیس کمیته فرهنگی این فدراسیون را صادر کرد. مرادی که از عملکرد این دو در زمانی که در فدراسیون نبود، ناراحت بود احکام پایان خدمت دو همکار سابق خود را در روزهای پایانی سال گذشته صادر کرد تا آنها مجبور به ترک فدراسیون وزنه‌برداری شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/18/607766/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها