دیگه چه خبر


تذکر یک امام جمعه و پیگیری وزیر

   خبر اول اینکه،به دنبال اعتراض امام جمعه شیروان به هدیه ۸۰ میلیون تومانی معاون وزیر راه و شهرسازی به دو دختربچه که به استقبال او آمده بودند، وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری صادر کرد. ایسنا بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی خبر داد که مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در پیامی توئیتری از دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص تذکر امام جمعه شهرستان شیروان خبر داد. علی جعفری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در حساب کاربری خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «حسب دستور وزیر محترم راه و شهرسازی، تذکر صحیح امام جمعه محترم شیروان در حال پیگیری است. یقیناً انجام چنین خطایی که باعث بدبینی مردم و سرخوردگی جریان انقلابی نسبت به دولت مردمی است، قابل گذشت نخواهد بود.»

جریان‌سازی برای القای ناامنی در مرزهای کشور

  خبر دیگر اینکه،سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور در واکنش به بازنشر مصاحبه معاون وقت دادستان استان کرمان در بستر فضای مجازی، مبنی بر کشف سلاح‌های نیمه سنگین و گلوله‌های ضدهوایی، گفت: این مصاحبه‌ مربوط به معاون دادستان کرمان در سال ۹۷ بوده و سلاح‌های کشف شده نیز مربوط به باندهای قاچاقچی مواد مخدر و اشرار بوده است. میراحمدی همزمانی انتشار این مصاحبه با فیلم فاقد صحت از هجوم آوارگان افغانستانی به سمت مرزهای ایران را یک عملیات روانی دشمنان انقلاب دانست و گفت: این موضوع نشان از یک جریان‌سازی برای القای ناامنی در مرزهای کشور و ایجاد ذهنیت منفی نسبت به اتباع قانونی افغانستانی مقیم در داخل ایران دارد. معاون وزیر کشور تصریح کرد: هیچ تغییر وضعیتی که نشان از توسعه ناامنی در مرزها باشد وجود ندارد و مراقبت از مرزها با همت و تلاش نیروهای مسلح، مرزبانی و کمک دولت، روند رو به پیشرفتی دارد.

واکنش ایران نسبت به برخورد خشن و توهین‌آمیز پلیس دانمارک با بانوی ایرانی

  دست آخر اینکه، روز پنجشنبه تصاویر و فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آنها گروهی از مأموران پلیس مهاجرت دانمارک برای اجرای حکم طرد یک بانوی پناهجوی ایرانی، اقدام به ضرب و شتم او در مقابل کودکانش کرده و در یک اقدام غیرانسانی برای آرام نمودن و انتقال او به فرودگاه به وی داروی بیهوشی تزریق کردند. به گزارش ایسنا، در پی تأیید این اقدام تحریک‌آمیز و خشونت‌بار پلیس دانمارک، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ با ارسال یادداشت رسمی نسبت به چنین اقدام غیرانسانی اعتراض کرد.در همین ارتباط نادی‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک روز جمعه با مسئولان وزارت خارجه و وزارت مهاجرت و همگرایی دانمارک ملاقات و مراتب اعتراض دولت ایران را اعلام کرد. سفیر ایران با اشاره به این موضوع که چنین رفتاری موجب ناخرسندی مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران شده است از مسئولان دانمارکی خواست که با خاطیان برخورد و بابت این رفتار عذرخواهی شود. براساس اخبار منتشر شده درباره این رفتار پلیس دانمارک، مجلس این کشور روز پنجشنبه وزیر مهاجرت و همگرایی این کشور را فراخوانده و درباره رفتار این مأموران توضیح خواسته است. در حال حاضر نیز این بانوی ایرانی به خانواده خود پیوسته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7876/5/607810/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها