اخبار


دلگرمی کسب و کارهای ICT با وعده وزیر ارتباطات

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صنعت مخابرات گفت: وعده وزیر ارتباطات درباره رسیدن به حداقل سرعت اینترنت ۱۰۰مگابیتی که 10برابر سرعت فعلی است، زمینه‌ساز امیدواری کسب و کارهای حوزه صنعت ICT شده است.
به گزارش «ایران»، داوود ادیب گفت: در صورت تحقق حداقل سرعت اینترنت ۱۰۰مگابیت بر ثانیه در سال 1401 یا رسیدن به سرعت یک گیگابیت در ثانیه در افق ۱۴۰۳ که معادل ۱۰۰برابر وضعیت موجود خواهد بود، نقطه عطفی در تمامی حوزه‌های اکوسیستم حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: ما ناگزیریم که براساس استانداردهای GPP3 در نسل پنجم، شاخص‌هایی نظیر میانگین سرعت، حداکثر سرعت، ظرفیت شبکه، بهره‌وری مصرف انرژی و  تحرک و کاهش ضریب تأخیر را که نسل چهارم توانایی دستیابی به آنها را نداشته مدنظر قرار دهیم و با ورود به این حوزه و استفاده از اپراتورهای فعال و اپراتورهای خصوصی کشور، بتوانیم ضمن افزایش سرعت و کیفیت خدمات و سرویس‌های جدید، ارائه خدمات مبتنی بر شبکه‌های نسل جدید و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و مناطق کم برخوردار و محروم را فراهم آورده و توسعه موزون و پایدار را در مناطق مختلف کشور فراهم سازیم. ادیب گفت: در حال حاضر توسعه دسترسی به اینترنت در کشور جزو موضوعات بنیادی و پیچیده است که باید تصمیمات راهبردی در این خصوص اتخاذ کرد.
وی ادامه داد: در صورت جدیت دولت برای توسعه ظرفیت دسترسی به اینترنت، لازم است نیم نگاهی نیز به طرح‌ها و مصوباتی همچون طرح صیانت صورت گیرد و در خصوص ضمانت اجرای مصوبات قانونی توسط بازیگران صنعت و بازار بویژه اپراتورهای بزرگ دولتی و یا نیمه دولتی چاره‌اندیشی شود. همچنین باید بستر مناسبی جهت ارتباط دو سویه اپراتورهای بخش خصوصی با اپراتورهای بزرگ دولتی و نیمه دولتی برای هم‌افزایی طرفین فراهم شود.

واردات ۴.۱ میلیارد دلاری تلفن همراه

 واردات بیش از 4 میلیارد دلاری تلفن همراه با رشد ۷۰درصدی، این کالا را همچنان در صدر واردات ایران حتی بالاتر از کالاهای اساسی نگه داشته است.
به گزارش ایسنا، تلفن همراه مدت‌هاست که در صدر واردات قرار دارد و این روند برای پایان تجارت ایران در سال ۱۴۰۰هم حفظ شده است. کل تجارت خارجی ایران در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰۰میلیارد دلار بوده که از این رقم صادرات کشور ۱۲۲میلیون تن به ارزش ۴۸میلیارد دلار  و بیش از ۴۰ میلیون تن به ارزش ۵۲میلیارد دلار واردات بوده است و بخش قابل توجهی از واردات به کالاهای اساسی اختصاص داشته است. گزارشی که ازسوی روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران در مورد ۱۰قلم اول واردات در سال گذشته به ایسنا، اعلام شده نشان می‌دهد که تلفن همراه با 4میلیارد و۱۶۲میلیون دلار به وزن ۶هزار تن در صدر واردات قرار داشته است که نسبت به سال ۱۳۹۹ از نظر ارزش ۷۱درصد رشد دارد.این در حالی است که در ۱۰ماهه سال گذشته حدود ۳.۳ میلیارد دلار واردات گوشی ثبت شده بود و بر این اساس واردات این کالا در دو ماه آخر بیش از ۸۰۰میلیون دلار افزایش داشته است. با وجود حواشی که درباره احتمال ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰دلار مطرح بود، این اتفاق نیفتاد و طبق قانون بودجه، امسال نیز این واردات همچنان انجام می‌شود. همچنین به روال سال گذشته، حق ورودی گوشی‌های با ارزش کمتر از ۶۰۰دلار با 6 درصد و گوشی‌ها با ارزش بالای ۶۰۰ دلار با ۱۲درصد محاسبه می‌شود.

سرعت محبوبیت ویندوز11 کاهش یافت

رشد انفجاری به‌کارگیری سیستم عامل ویندوز۱۱ مایکروسافت که طی چند ماه گذشته مشاهده شده بود، آهسته شده است.
به گزارش ایسنا، جدیدترین گزارش شرکت «اَد داپلکس» حاکی از آن است که رشد شمار کاربران ویندوز ۱۱ وضعیت یکنواختی پیدا کرده است و شاید لازم باشد مایکروسافت برای جذب کاربران جدید، به‌روزرسانی‌های جدیدی را منتشر کرده یا قابلیت‌های بیشتری را به این سیستم عامل اضافه کند.
ویندوز ۱۱ در مارس ۲۰۲۲ تنها ۰.۱ درصد سهم بازار را  از سایر نسخه‌های ویندوز مایکروسافت گرفت و مجموعاً ۱۹.۴درصد سهم از بازار ویندوز داشت و ۰.۶ درصد هم مربوط به استفاده از ویندوز ۱۱ اینسایدر بود. این آمار نشان می‌دهد با وجود تلاش مایکروسافت برای تشویق کاربران به ارتقا به ویندوز ۱۱، نسخه قبلی ویندوز همچنان جایگاه مستحکمی در میان بسیاری از مصرف‌کنندگان دارد.از ۸۰ درصدی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، بیشترین استفاده مربوط به جدیدترین نسخه‌های به‌روزرسانی‌ شده بود. بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، طبق یافته‌های تحقیقات اخیر، یک سوم از لپ‌تاپ‌ها یا رایانه‌های رومیزی سازمانی، حداقل شرایط لازم برای اجرای ویندوز ۱۱ را ندارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/25/608035/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها