روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت درباره «بوچا» شد


روسیه با رد ادعاهای کی یف درباره وقوع جنایت جنگی در شهر بوچا از شورای امنیت خواست برای بررسی آنچه «تحریک رادیکال‌های اوکراینی» دانسته، تشکیل جلسه دهد. این نشست بنا بود دیشب برگزار شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی گسترش واکنش‌ها به پیدا کردن اجساد غیرنظامیان در مناطق حومه کی‌یف ازجمله شهر بوچا، روسیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته جلسه فوری تشکیل دهد تا در حضور اعضا به این اتهام‌ها رسیدگی شود.
دیروز در همین ارتباط «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در دیدار با «مارتین گریفیتث»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه حادثه شهر بوچا در اوکراین را «صحنه‌سازی» و «یک حمله ساختگی دیگر» علیه روسیه خواند.
به گزارش «ایرنا» رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند. شمار دقیق کشته شدگان بوچا دراین فاجعه هنوز مشخص نشده و رسانه‌ها اعداد و ارقام مختلفی اعلام کرده‌اند. در این میان رسانه‌های غربی انگشت اتهام را به سوی مسکو گرفته‌اند. روسیه اما این اتهام را رد کرده است. تاکنون تحقیقی دراین زمینه صورت نگرفته و سازمان ملل خواستار تحقیقاتی مستقل دراین باره شده و همزمان نیز نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار نشست فوری شورای امنیت این سازمان دراین خصوص شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/4/608057/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها