انصراف شاهزاده جنجالی اردن از عنوان خود


گروه جهان/ «شاهزاده حمزه» یکی از برادران ناتنی شاه اردن اعلام کرد، به دلیل برخی اختلافات از عنوان شاهزادگی خود صرف‌نظر کرده است.
به گزارش سایت شبکه خبری «الجزیره»، او تصمیم خود در این خصوص را در حساب شخصی‌اش در توئیتر اعلام کرد و این تصمیم را پس از آن گرفت که متوجه شد، اعتقادات او با سیاست‌ها و روش‌های نهادهای سیاسی اردن منطبق نیست. او هرچند برخلاف گذشته از انتقاد مستقیم از «ملک عبدالله دوم» و طبقه حاکم بر اردن خودداری کرد، اما لحن او نشان داد که شکاف‌ها در خاندان سلطنتی اردن همانند سابق به قوت خود باقی است.
بنابر این گزارش، این آخرین فصل از دشمنی‌ها در خاندان سلطنتی اردن و به عبارتی شاه اردن و برادر ناتنی‌اش است. «عبدالله» و «حمزه» هر دو پسران «ملک حسین» هستند که سال 1999 بعد از نیم قرن حاکمیت بر اردن درگذشت. بعد از مرگ او «عبدالله» پادشاه شد و «حمزه» را به عنوان ولیعهد خود منصوب کرد. سمتی که 5 سال بعد در سال 2004 از او گرفت و اساس اختلافات بین خود و «حمزه» را پی‌ریزی کرد و این اختلافات تا آنجا پیش رفت که سال گذشته «حمزه» بعد از اینکه متهم به تلاش برای کودتا علیه شاه اردن شد، در حصر خانگی قرار گرفت.
به گفته «عامر سبایله» تحلیلگر اردنی، انتظار می‌‌رود با چشم‌پوشی «حمزه» از عناوین سلطنتی خود یک بار دیگر شکاف‌های سیاسی در خاندان سلطنتی اردن سر باز کند و موجی از تنش‌ها این خاندان را دربر گیرد؛ زیرا از لحن «حمزه» مشخص است او این تصمیم را بدون مشورت با سایر اعضای خاندان سلطنتی گرفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/4/608058/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها