اخبــــار


تصویب پیشنهاد تشویق ورود سرمایه خارجی

وزیر اقتصاد از تصویب پیشنهادی مبنی بر تشویق ورود سرمایه و ارز از خارج به‌ویژه کشورهای همسایه، از طریق کاهش میزان حداقل سرمایه یا سپرده و افزایش سال‌های مجوز اقامت در هیأت دولت خبر داد.
به گزارش مهر، سیداحسان خاندوزی، در توئیتی نوشت: «اقتصاد قوی، از طریق فرصت‌شناسی داخلی و خارجی ممکن می‌شود که تاکنون کشور در آن ضعف جدی داشت. خوشبختانه امروز پیشنهاد وزارت اقتصاد برای تشویق ورود سرمایه و ارز از خارج بویژه کشورهای همسایه، از طریق کاهش میزان حداقل سرمایه / سپرده و افزایش سال‌های مجوز اقامت در دولت تصویب شد.»

40 تقاضا برای تأسیس بیمه

مدیر کل پذیرش مؤسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی گفت: برای تأسیس یک شرکت بیمه‌ مستقیم مختلط ۳۰۰ میلیارد تومان و برای تأسیس شرکت بیمه اتکایی ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه لازم است.
مهدی نمن الحسینی، در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به اتفاقات افتاده در بازار سرمایه، سیلی از متقاضیان و سرمایه‌گذاران به سمت صنعت بیمه سرازیر شدند به نوعی که در دوسال اخیر حدود ۴۰ تقاضای تأسیس شرکت بیمه دریافت کرده‌ایم. این تقاضا‌ها از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند. در این دوره یک تجدید نظری هم در سرمایه شرکت بیمه در هیأت وزیران انجام شد و الان برای تأسیس یک شرکت بیمه‌ مستقیم مختلط ۳۰۰ میلیارد تومان و برای تأسیس شرکت بیمه اتکایی ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه لازم است که ۵۰ درصد آن در ابتدای کار و ۵۰ درصد آن در دو سال تأمین خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/8/608070/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها