سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

192 درصد رشد پروازهای بین‌المللی


سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام رشد مجموع پروازهای آسمان ایران در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ گفت: در این مدت ۳۹۹ هزار و ۴۱۵ سورتی پرواز با میانگین ماهانه ۳۳ هزار و ۲۸۵ سورتی پرواز انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی، درباره عملکرد پروازی فرودگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۰ گفت: انجام ۳۹۹ هزار و ۴۱۵ سورتی پرواز با میانگین ماهانه ۳۳ هزار و ۲۸۵ سورتی پرواز حاکی از رشد ۴۴ درصدی کل پروازها نسبت به سال ۱۳۹۹ است.
وی گفت: فرودگاه‌های کشور در سال گذشته میزبان ۱۷۴ هزار و ۴۶۵ پرواز داخلی بودند که به‌طور میانگین ماهانه ۱۴ هزار و ۵۳۹ سورتی پرواز انجام شده که نسبت به سال ۱۳۹۹، حاکی از افزایش ۱۹ درصدی است.
سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه بیشترین رشد در بخش پروازهای بین‌المللی رخ داده است، ادامه‌ داد: کرونا در مدت ۲ سال شرایط سختی را برای صنعت هوانوردی جهان رقم زد به‌طوری که پروازهای بین‌المللی بشدت کاهش پیدا کرد اما رفته رفته این آمار فزونی یافت و گرچه هنوز به آمار دوران پیش از کرونا بازنگشته‌ایم اما روند رو به رشد حاکی از افزایش پروازها در این بخش است. سیدی بیان‌ داشت: در سال ۹۹، تعداد نشست و برخاست‌های پروازهای بین‌المللی ۱۶ هزار و ۱۴۵ سورتی بود، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ این رقم ۱۹۲ درصد رشد داشته و به ۴۷ هزار و ۹۶ سورتی پرواز رسیده است.
به گفته وی، در سال گذشته ماهانه سه‌هزار و ۹۲۵ سورتی پرواز بین‌المللی از فرودگاه‌های کشور انجام شده است.
سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: بر این اساس پروازهای داخلی ٢٧هزار و ۸۶۳ سورتی و نشست و برخاست‌های بین‌المللی ٣٠ هزار و ۹۵۱ سورتی افزایش داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/11/608081/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها