خبر خوان


کاهش ۵۰ درصدی ارزبری دارو

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت در مراسم تفاهمنامه همکاری مشترک صنعت غذا و دارو با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر واردات دارو به‌صورت کلی ۲ میلیارد دلار است که هدف ما کاهش ۵۰ درصدی ارزبری در این حوزه است و امیدواریم با همکاری با برخی پتروشیمی‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف با کمک صنایع غذایی به این هدف برسیم.

نمی‌گذارند کار کنیم

محمد شیخان، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: حرکتی را در شرکت دخانیات آغاز کرده‌ایم که منافع عده زیادی را به خطر انداخته است و در راه رسیدن به مقصد سنگ‌اندازی می‌کنند. عده قلیلی که از شرکت دخانیات ثروت اندوزی می‌کردند و هم اکنون منافع آنها قطع شده است، نمی‌گذارند کار کنیم.

تأمین مالی ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی بنگاه‌های کوچک و متوسط

بر پایه آمارهای رسمی منتشرشده وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ بابت تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی ۲۰۰ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال پرداخت شده است. به این منظور ۱۶ هزار و ۵۸۶ فقره ثبت‌نام انجام شده بود که ۹‌هزار و ۱۳۳ فقره از آنها به ارزش ۵۳۶ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شد. مطابق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ۲۴ آبان‌ماه امسال تا پایان بهمن‌ماه بیش از ۶ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ (برنامه تولید و اشتغال) به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی در کشور پرداخت شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/12/608090/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها