خبر


افزایش مستمری بازنشستگان منصفانه خواهد بود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشستی با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی از افزایش منصفانه مستمری بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در این نشست به نمایندگان بازنشستگان اطمینان داد: بهترین و منصفانه‌ترین تصمیم را در خصوص میزان افزایش مستمری بازنشستگان خواهیم گرفت. در این نشست که به منظور اتخاذ بهترین تصمیم برای افزایش میزان حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، رئیس و اعضای هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و همچنین معاونان و مدیران ذیربط سازمان تأمین اجتماعی نیز حضور داشتند.
بر این اساس مقرر شد طی هفته جاری با برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی و با در نظر داشتن شرایط معیشتی بازنشستگان، مطلوب‌ترین تصمیم برای افزایش میزان مستمری‌ها و ایجاد رضایتمندی این قشر اتخاذ و پیشنهاد شود.
 در پایان، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تصمیمات درست، رضایت بازنشستگان تأمین شده و به سمت ایجاد عدالت در پرداخت‌ها که هدف این سازمان است حرکت خواهیم کرد.

با حکم رئیس‌جمهور
«نورانی» رئیس شورای رقابت شد

رئیس‌جمهور در حکمی «سید محمدرضا نورانی» را به‌عنوان رئیس شورا و مرکز ملّی رقابت منصوب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» در اجرای تبصره (۱) بند (الف) ماده (۵۳) قانون اصلاح موادی از برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و به پیشنهاد اعضای شورای رقابت، «سیدمحمدرضا نورانی» را به‌عنوان رئیس شورا و مرکز ملّی رقابت منصوب کرد.
پیش از این «رضا شیوا» از ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ریاست شورا و مرکز ملّی رقابت را بر عهده داشت. رئیس جدید شورای رقابت که پیش از این به‌عنوان صاحب‌نظر اقتصادی عضو این شورا بود، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و دارای دکترای اقتصاد با گرایش بخش عمومی، اقتصادسنجی و اقتصاد نظری و کارشناسی ارشد اقتصاد با گرایش اقتصاد بین‌الملل، اقتصاد نظری و اقتصاد اسلامی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی رشته اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی است. از اهم سوابق علمی و اجرایی «نورانی» می‌توان به مدیریت گروه اقتصاد نظری دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه در سال‌های ۸۱ تا ۸۵، مدیریت گروه اقتصاد اسلامی پردیس دانشگاه علامه طباطبایی از سال ۹۳ تاکنون، عضویت در شورای پژوهشی سازمان بازرسی کشور از سال ۱۳۸۸ تا کنون، مشاور امور اقتصادی در شرکت ایران خودرو و نایب رئیس و عضو هیأت مدیره شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران در سال‌های ۸۵ تا ۹۱ اشاره کرد.

پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی

تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سرفصل اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ۲۹ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال رسید.
به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه «کارا» با تحلیل تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری اعلام کرد، بانک توسعه تعاون از ابتدای اجرای طرح تا هفتم فروردین سال جاری ۵۳ هزار و ۴۶۴ شغل ایجاد کرده است. استان کرمانشاه با پنج هزار و ۹۲۸ اشتغال ایجاد شده در رتبه اول و به ترتیب استان‌های خراسان رضوی با چهار هزار و ۲۶۸، سیستان و بلوچستان با ۲ هزار و ۸۰۶، فارس با ۲ هزار و ۵۴۸ و هرمزگان با ۲ هزار و ۲۸۱ در رتبه‌های دوم تا پنجم اشتغالزایی قرار دارند.
بانک توسعه تعاون در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۲۷ هزارو ۱۲۷ طرح را تأمین مالی کرده است.
استان‌های کرمانشاه با چهار هزار و ۷۸۹ طرح، سیستان و بلوچستان با هزار و ۹۶۳، گلستان با هزار و ۴۶۱، گیلان با هزار و ۳۵۱ و فارس با هزار و ۱۸۷ طرح در رتبه‌های اول تا پنجم تعداد طرح‌های پرداختی در این طرح ملی قرار دارند.
همچنین میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری از ۲۹ هزار میلیارد ریال عبور کرده است.
استان‌های کرمانشاه با پرداخت ۲ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال، سیستان و بلوچستان با هزار و ۷۳۳، فارس با هزار و ۲۴۲، خراسان رضوی با هزار و ۱۹۳ و کرمان با هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال در رتبه‌های اول تا پنجم میزان پرداخت تسهیلات قرار دارند.
از ابتدای اجرای طرح «اشتغال پایدار روستایی و عشایری»، بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل این طرح اقدامات و فعالیت‌های مؤثر و ماندگاری در قالب این طرح انجام داده است. بانک توسعه تعاون در کنار دو بانک و یک صندوق کارآفرینی وظیفه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وعشایری را برعهده دارد. این طرح بزرگ ملی از سال ۱۳۹۷ به طور رسمی آغاز شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/13/608093/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها