سدهای تهران ۴۰۹ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارند


مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: اکنون حجم ذخیره سدهای پنجگانه تهران به ۴۰۹ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که ۶۷۶ میلیون مترمکعب بود کاهش ۲۶۷ میلیون مترمکعبی را نشان می‌دهد.
«محمد شهریاری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از ابتدای فروردین ماه امسال ورودی آب به مخازن سدهای پنجگانه تهران حدود ۷۰ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با چهارده روز فروردین ماه پارسال که ۱۳۱ میلیون مترمکعب بوده ۴۷ درصد کاهش حجم آب ورودی به سدها را داریم.
وی درباره وضعیت بارشی چهارده روز ابتدای امسال ادامه داد: از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۵.۱ میلیمتر بارش در محدوده عملکرد استان تهران به وقوع پیوسته که در مقایسه با متوسط دوره بلندمدت ۵۳ ساله که ۲۱ میلیمتر بارش داشته‌ایم کاهش به میزان ۷۶ درصد را شاهد هستیم.
مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین گفت: میزان بارش‌های تهران از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون) ۱۵۵ میلیمتر بوده که در مقایسه با متوسط دوره بلندمدت ۵۳ ساله که ۲۰۵ میلیمتر بوده کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/14/608096/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها