درخواست ملی‌پوش اوکراینی: بازی ما با اسکاتلند را عقب بیندازید


تاراس استپاننکو ستاره تیم ملی اوکراین از فیفا خواسته است تا بازی این تیم در پلی آف جام جهانی 2022 قطر برابر اسکاتلند را به علاوه دیدار نهایی احتمالی با ولز، دوباره به تعویق بیندازد.بازی نیمه نهایی پلی آف بین دو تیم اسکاتلند و اوکراین، در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین به تعویق افتاد و به خرداد موکول شد. ولز با شکست 2-0 جمهوری چک به فینال راه یافت و منتظر رویارویی با یکی از این دو تیم است.
با برگزاری قرعه کشی رسمی این رقابت‌ها در روز جمعه در دوحه، مشخص شد که برنده نبرد اوکراین یا اسکاتلند مقابل ولز در گروه B جام جهانی به مصاف انگلیس، ایران و امریکا خواهد رفت.از آنجایی که لیگ برتر اوکراین از 24 فوریه به حالت تعلیق درآمده استپاننکو، ملی پوش اوکراین که سابقه 69 بازی ملی دارد و برای شاختار دونتسک بازی می‌کند، گفت که او و هم تیمی‌هایش آمادگی لازم برای مسابقه را ندارند و به همین دلیل از فیفا خواست بازی این تیم با اسکاتلند باز هم به تعویق بیفتد. استپاننکو به روزنامه ساندی تایمز گفته: «ما نمی‌خواهیم در اینجا به‌عنوان قربانی شناخته شویم. ما افراد قوی و توانمندی هستیم، همه خوب هستند و 100 درصد می‌توانیم بازی کنیم. اما سؤالی که می‌پرسم این است که چگونه می‌توانیم چنین بازی مهمی را انجام دهیم، در حالی که برای مدت طولانی است که به میدان نرفته‌ایم و فوتبالی نداریم؟»
استپاننکو ادامه داد: «هر فوتبالیستی می‌داند که اگر بعد از یک مصدومیت طولانی به میدان برگردید، مهم نیست چقدر بدنسازی کرده و دویده باشید، وقتی به زمین می‌روید متوجه می‌شوید که همه چیز متفاوت است. حالا وضعیت ما هم مثل بازیکنان مصدومی است که مدت‌ها از میدان دور بوده‌اند. از ما می‌خواهند دو بازی فوق‌العاده سخت را در 4 روز انجام دهیم تا به جام جهانی برسیم. این واقعاً سخت است. البته اگر هیچ چاره‌ای نباشد ما مجبوریم این کار را انجام دهیم. اما من فکر می‌کنم با این شرایط رسیدن به موفقیت بسیار دشوار خواهد بود. ما امیدواریم فیفا و یوفا این را تشخیص دهند و مسابقات را به تعویق بیندازند تا زمان بیشتری برای آماده شدن به ما بدهند.»اسکاتلند، حریف اوکراین، ممکن است با تعویق مجدد بازی مخالفت نکند، چرا که راد پتری، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور گفته از اوکراین «تا جایی که می‌توانیم» حمایت خواهیم کرد. پتری تأکید کرد: «فوتبال در این اوضاع جنگ و درگیری موضوعی بی‌اهمیت است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/17/608103/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها