درخشش مثلث MNM در پارک دو پرنس

امباپه، بهترین بازیکن جهان!


پاری سن ژرمن با برد 5-1 لوریان را در هم کوبید تا در پارک دو پرنس جشنواره گل راه بیندازد. در شبی که لیونل مسی به طلسم گل نزدن خود در لیگ فرانسه پایان داد، کیلیان امباپه یک شب جادویی را پشت سر گذاشت و در برد پاری‌سن‌ژرمن روی هر پنج گل تأثیر مستقیم داشت تا جایی که کریستوف پلیسیه، مربی تیم حریف گفت این مهاجم ثابت کرد بهترین بازیکن جهان در حال حاضر است. مهاجم تیم ملی فرانسه دو گل زد و سه پاس گل داد که دو تا به نیمار بود و یکی به لیونل مسی تا هر سه عضو مثلث هجومی تیم مائوریسیو پوچتینو در گلزنی موفق باشند، این اتفاقی است که برای نخستین بار در این فصل رخ می‌دهد.
مسی سومین گل خود را در لیگ به ثمر رساند، البته او در این فصل بدشانس هم بوده چرا که بارها ضرباتش به تیر دروازه برخورد کرده است. او در این بازی در چهار دوئل تک به تک برنده بود و با دو بازپس‌گیری توپ و سه دریبل موفق نشان داد که از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است.
اما ستاره پی.اس.جی بدون شک کیلیان امباپه بود. مربی لوریان گفت: «وقتی با چنین بازیکنی روبه‌رو می‌شوید، کارتان سخت است. در حال حاضر او بهترین در جهان است. اینکه او در پاریس و تیم ملی فرانسه بازی می‌کند، برای من خوشحال کننده است با این حال وقتی رقیب ما می‌شود، دیگر خیلی خوشحال نمی‌شویم.» مسی، نیمار و امباپه برای نخستین بار در یک بازی گل زدند و جوانترین عضو این مثلث روی هر پنج گل مؤثر بود. امباپه پاس گل اول را در دقیقه 12 به نیمار داد که مسی هم روی این گل نقش داشت. امباپه در دقایق 28 و 67 گل‌های بعدی تیمش را زد. دقیقه 73 دوباره نقش فراهم‌کننده را بازی کرد و به مسی پاس گل داد و در آخرین دقایق بازی هم دوباره به نیمار پاس گل داد. این نخستین بار در طول دوران حرفه‌ای امباپه است که در یک بازی روی پنج گل به‌صورت مستقیم نقش دارد.
پاری‌سن‌ژرمن که هفته گذشته با سه گل به موناکو باخته بود و در پنج بازی آخرش سه شکست داشت، تلافی همه ناکامی‌های اخیر را سر لوریان در آورد. گل اول با همکاری مثلث MNM به ثمر رسید و ادریس گانا و اشرف حکیمی(که اشتباه او به تک گل میهمان در دقیقه 56 منجر شده بود) به امباپه پاس گل دادند.خط دفاع پی.اس.جی باز هم متزلزل و شکننده نشان داد. این بار مقصر گل خوردن تیم، اشرف حکیمی بود. در شش بازی اخیر تیم پاریسی در همه رقابت‌ها این تیم چهار اشتباه منجر به گل برای حریفان داشته است. آنها در خط دفاع بدون تمرکز هستند و این موضوع بیشترین ضربه را در بازی با رئال مادرید که منجر به حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا شد، خودش را نشان داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/17/608105/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها