سرعتی‌زن ملی‌پوش والیبال، برای آمادگی کامل باید صبر کند

مجرد: ریسک بزرگی کردم


مهری رنجبر/ بهترین مدافع وسط والیبال آسیا تا رسیدن به سطح آمادگی کامل، هنوز کمی کار دارد. علی اصغر مجرد که با مصدومیت آشیل پایش، فصل قبل را از دست داد و جراحی کرد، بعد از 5 ماه و نیم شرایطش را خوب می‌داند. هر چند هنوز درمانش کامل نشده اما کنار درمان تمرین هم می‌کند. سرعتی‌زن ملی‌پوش با اینکه دلش می‌خواهد خیلی زود همان سرعتی‌زن آماده شود اما نباید خیلی هم به بدنش فشار بیاورد. او امیدوار است نسل جدید والیبال در سال پرترافیک بدرخشد.
 از 20 فروردین با شروع اردوی تیم ملی، شما هم باید در اردو درمانت را تکمیل کنی درست است؟
دقیقاً، طبق صحبت‌هایی که با سرمربی تیم ملی داشتیم، قرار شد بازیکنان مصدوم مثل من، بقیه درمان و برنامه تمرینی را دراردو زیر نظر کادر فنی انجام دهیم. من تا قبل از این در کلینیک استقلال درمان می‌کردم. فرهادی پزشک تیم هم چندبار پایم را چک کرد و سیامک افروزی هم در جریان کامل روند درمانم هست. حالا هم شرایطم خوب است و همه تلاشم را می‌کنم تا زود خوب شوم. هر چند به دلیل پارگی تاندون و عضله‌ای که در جراحی باز شده، ضعیف است و بنابراین نمی‌توانم خیلی در تمرین فشار بیاورم. تمرین و ریکاوری مکمل هم هستند. با این حال مصدومیت آشیل پا به دلیل حساسیت زیادش، با بقیه مصدومیت‌ها فرق دارد، من این روزها تمرین پرش، چابکی، دویدن را انجام می‌دهم اما تا زمانی که کامل خوب نشده، نباید به آن فشار زیادی بیاورم. من ریسک بزرگی کردم، هر چند خودم دوست دارم زودتر برسم به تمرین اما کمی باید بیشتر صبر کنم.
 پس تو به لیگ ملت‌ها نمی‌رسی؟
حالا 5 ماه و نیم از مصدومیتم گذشته، اما طول درمانم 8-9 ماه است و بنابراین برای تکمیل دوره درمانم 2-3 ماه دیگر زمان لازم دارم. همه تلاشم را می‌کنم تا به لیگ ملت‌ها برسم، اگر رسیدم که چه بهتر، وگرنه برای مسابقات بعدی آماده می‌شوم.
پس امسال با ترافیک مسابقه، سال خیلی سخت‌تری برای توست.
سال خیلی شلوغ و سختی داریم. آن هم با مسابقات فشرده و مهم امسال، از خردادماه با شروع لیگ ملت‌ها 4-5 هفته خیلی سخت را باید پشت‌سر بگذاریم. سال قبل بازی‌ها 40 روز متمرکز در ایتالیا برگزار شد، اما امسال رقابت‌ها دوباره با سیستم قبلی برگزار می‌شود که سفرها هم به سختی مسابقات اضافه می‌شود و فشار زیادی به بازیکنان می‌آورد. بعد هم قهرمانی جهان را داریم که از لیگ ملتها یک پله سخت‌تر است، چرا که غول‌های دنیا، برای بهترین نتیجه می‌آیند و در نهایت هم بازی‌های آسیایی را داریم که برای تیم و کشورمان خیلی مهم است. ما همه تلاشمان را برای نمایش خوب در لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان می‌کنیم اما اگر نتیجه نگیریم باید در بازی‌های آسیایی جبران کنیم. هر چند ما خودمان را از قبل بازنده نمی‌دانیم، ما یک مشت جوان هستیم که می‌خواهیم با بهترین عملکرد و نتیجه، خودمان را نشان دهیم. بنابراین باید دست به دست هم دهیم و پله، پله جلو برویم. چرا که تیم جوان شده، فقط قهرمانی آسیا را با عطایی بودیم و برای هماهنگی با شرایط اردو و مسابقات تدارکاتی کمی زمان لازم است تا هماهنگ شویم. امیدوارم در رقابت‌های امسال اتفاقات خوبی رقم بزنیم و درخشش نسل قبلی والیبال را ادامه دهیم و دل مردم را شاد کنیم.
 بی‌توجهی باشگاه به تو بعداز مصدومیت انگار خیلی اذیتت کرد.
من اگر مصاحبه کردم تنها برای این بود که مردم بدانند، چه شرایطی دارم و اهل دروغگویی نیستم. هرچند شنیدم در برنامه تلویزیونی مرا متهم به بداخلاقی کردند. اصلاً مهم نیست و این قضیه برایم تجربه می‌شود. دل من با یک‌سری رفتارها یا حرف‌ها شکست. من حتی هزینه جراحی و درمان پایم را از جیب داده ام. دوست دارم زودتر برگردم.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/18/608108/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها