اعتراض کمیته ملی المپیک ایران به تصمیم عجیب چینی‌ها

فخری: تصمیم غیرحرفه‌ای بود


گروه ورزشی/ کمیته ملی المپیک به کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی 2022 برای اعلام اسامی نهایی کاروان‌ها 100روز مانده به شروع بازی‌ها اعتراض کرد.
بازی‌های آسیایی هانگژو ۱۹شهریور تا ۳مهر برگزار می‌شود. کمیته برگزاری بازی‌ها به کشورها اعلام کرده ۱۰۰روز قبل از شروع بازی‌ها، یعنی 10خردادماه لیست باید نهایی شود؛ اتفاقی که برای اولین‌بار است کشورها را مجبور به اعلام اسامی نهایی می‌کند، درحالی که دوره‌های قبل کشورها 45روز قبل از شروع بازی‌ها مهلت داشتند. به همین دلیل کمیته ملی المپیک ایران در نامه‌ای به شورای المپیک آسیا به این تصمیم اعتراض کرد و خواستار تمدید مهلت شد. البته شورای المپیک آسیا هنوز جوابی به نامه ایران نداده است.
کمیته برگزاری درحالی چنین تصمیمی را گرفته که بعضی رشته‌ها در خرداد‌ماه مسابقات دارند و کادر سرپرستی کاروان ایران، تصمیم‌گیری درباره تعداد کاروان را به بعد از مشخص شدن نتایج موکول کرده بود. پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و مدیر سازمان نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک دراین باره به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «کمیته برگزاری بازی‌ها، با تصمیم معرفی لیست نهایی 100روز قبل از بازی‌ها کار عجیب و غریبی کرده، چرا‌که کار نشدنی و سختی است. کدام مربی می‌تواند تضمین دهد ورزشکارانش از 100روز مانده تا شروع بازی‌ها مصدوم نمی‌شوند یا آماده‌ترین هستند؟ از طرفی ورزشکاران با اطمینان از حضور در بازی‌ها انگیزه‌شان را از دست می‌دهند. در هر صورت این کار غیرحرفه‌ای بود که میزبان انجام داد و ما به همین دلیل به شورای المپیک آسیا اعتراض کردیم. البته ظاهراً بجز ما چند کشور دیگر هم اعتراض کرده‌اند که شورای المپیک آسیا بعد از نامه ما گفته، این مسأله مد‌نظر ما هم هست و پیگیر رفع این مشکل هستیم.»
با این حال، به گفته سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، کمیته ملی المپیک فعلاً برنامه‌هایش را با مهلت 100روز هماهنگ می‌کند: «با اینکه منتظر تصمیم جدید هستیم، اما کارها را طبق روالی که کمیته برگزاری اعلام کرده، انجام می‌دهیم تا مشکلی پیش نیاید.» پیمان فخری معتقد است کار در سال جدید برای فدراسیون‌ها جدی‌تر شده است: «ظرفیت 200نفره سه خوابگاه و هتل کمیته ملی المپیک، پر است. اردوی اکثر تیم‌ها از 5-4 فروردین‌ماه و بقیه هم از دیروزشروع شده است. فدراسیون‌ها اهمیت زیاد موضوع را می‌دانند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/18/608109/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها