وزیر بهداشت اعلام کرد

نمره قبولی ایران در مهار کرونا


پروژه‌های ناتمام بهداشتی و بیمارستانی، دستور توقف ساخت و سازهای لاکچری، لزوم در اولویت قرار گرفتن «بهداشت»، تلاش برای مقوله «جمعیت» و ضرورت تحول در تشکیلات معاونت درمان از جمله مباحثی بود که وزیر بهداشت با حضور در معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت بر آنها تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت،  دکتر بهرام عین‌اللهی در دیدار با معاون و مدیران معاونت توسعه  مدیریت و منابع، گفت:  استخدام نیروی غیرمتخصص از این پس ممنوع است. نیروهای هر بخش باید توسط مدیران ارزشیابی شوند و اگر کارآیی لازم را ندارند تعیین تکلیف شوند. وی افزود: مسأله نظم و انضباط مدیران بسیار مهم است. مدیری که در انجام کارها نظم ندارد و تلاشی نمی‌کند نمی‌تواند نیروهای تحت امر خود را درست مدیریت کند.
ساخت و سازهای لاکچری را متوقف کنید
وزیر بهداشت با بیان اینکه ساخت و سازهای لاکچری باید متوقف شوند، گفت: در برخی دانشگاه‌ها از پول پرسنل ساخت و سازهای عجیب انجام شده است؛ در حالی که بالغ بر ۲۲۰ پروژه نیمه ساخت بیمارستانی و 4 هزار و 300 خانه بهداشت ناتمام داریم، این کارها باید متوقف شوند. روی این پروژه‌ها کنترل دقیق انجام دهید. باید نقشه تیپ داشته باشیم و استانداردها مشخص باشد. عین‌اللهی مردمی بودن، کارآمد بودن و رفتار خوب داشتن بویژه با ارباب رجوع را از دیگر ویژگی‌های لازم برای مدیران برشمرد و بیان داشت: یکی از مشکلات اصلی ما این است که مدیریت کیفی نداریم. امروز نیازمند راه‌اندازی نهضت نرم‌افزاری هستیم. مدیران ما باید در میدان حاضر شوند. زمان بزودی می‌‌گذرد و مردم از ما انتظار دارند. من خودم در این ۷ ماه ۳۷ سفراستانی داشته‌ام. عین‌اللهی افزود: همایش‌ها را از این پس به صورت حضوری برگزار کنید. ایران پتانسیل دارد که در علوم پزشکی منطقه حرف اول را بزند پس برگزاری کنفرانس‌های علمی بین‌المللی را از طرف ایران تقویت کنید.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد مرکز تحقیق و توسعه در معاونت‌ها ادامه داد: وظیفه معاونت آموزشی افزایش علم و دانش در کشور است. برای دبیرخانه‌ها از نیروهای باسواد و مشاوران خوب استفاده کنید. هر دبیرخانه بر اساس طرح عدالت و تعالی سلامت باید برنامه سالانه ارائه دهد.
بخش بهداشت باید در عمل اولویت باشد
عین‌اللهی با تأکید بر اینکه جابه‌جایی نیروهای بهداشت ممنوع است، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها موظفند به بخش بهداشت به صورت ویژه نگاه کنند. باید ریشه‌یابی شود که چگونه بهداشت در دوره‌ای بسیار درخشان ظاهر شد؟ وی افزود: در همین قضیه کرونا هزینه درمان هر بیمار ۴۰ میلیون تومان بود ولی هزینه هر واکسن ۸ دلار شد. این فرق حوزه بهداشت را با سایر حوزه‌ها نشان می‌‌دهد که چقدر توجه به آن مهم است. وزیر بهداشت با ابراز رضایت از عملکرد حوزه بهداشت در واکسیناسیون و کرونا گفت: ایران در مهار کرونا در دنیا نمره قبولی گرفت و زحمات کادر بهداشت در این رویداد ارزشمند بود.
باید برای «جمعیت» تلاش کنیم
عین‌اللهی توجه ویژه به مسأله جمعیت را خواستار شد و گفت: مسأله جمعیت از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است. متأسفانه سیاست‌هایی که تاکنون در این حوزه اجرا شده است منجر به فاجعه شده و باید برای مسأله جمعیت هر چه می‌‌توانیم تلاش کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی فقط باید با مجوز معاونت تحقیقات تأسیس شوند، گفت: رؤسای این مراکز نباید مادام‌العمر رئیس باشند بلکه عملکرد آنها باید ارزشیابی شود تا امکان فعالیت اساتید دیگر در این مراکز نیز فراهم شود. وی بر رسیدگی به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی و مسأله رفاهی دانشجویان تأکید کرد و بیان داشت: در مسأله واکسیناسیون کنار هم قرار گرفتن دانشجویان و نیروهای مسلح نشان داد اگر کنارهم باشیم و هم‌افزایی کنیم، کارهای بزرگی می‌‌توان انجام داد.
وی بر مشارکت دادن دانشجویان در کارهای پژوهشی، دانش بنیان و آموزشی تأکید کرد و گفت: جوانان مبدع بسیاری از کارهای بزرگ در ایران و جهان بوده‌اند. دانشجویان ایرانی پتانسیل‌های زیادی دارند و جا دارد از این توانایی‌هایشان در ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی که در اختیار داریم بهره‌گیری شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/20/608118/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها