اخبـــــار


افزایش حقوق سربازان از اسفند ۱۴۰۰

رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از افزایش حقوق کارکنان وظیفه از اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردارتقی مهری در این باره اظهارکرد: با تلاش مسئولین دولت و نیروهای مسلح ،حقوق سربازان وظیفه با اولویت سربازان در حال خدمت در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته از اسفندماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.
وی ادامه داد: براین اساس میانگین حقوق سربازان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در اسفندماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است. سردارمهری گفت: درحال حاضر حداقل حقوق پرداختی به سربازانی که در مناطق عادی خدمت می کنند یک میلیون و۲۹۵  هزار تومان و حداکثر حقوق آنان در مناطق عملیاتی مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
وی اظهار کرد: امیدواریم با تصویب نهایی حقوق سربازان وظیفه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی دولت، ان شاءالله در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش میانگین حقوق کارکنان وظیفه به مبلغ حدود سه میلیون و 300 هزار تومان باشیم.


سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:
38 هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال حدود 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلم‌ها در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایسنا، صادق ستاری‌فرد با اشاره به آخرین خبرها از اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها، اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلم‌ها در دست تدوین است و ظرف یکی دو روز آینده در اختیار هیأت وزیران قرار خواهد گرفت تا در اولین فرصت و کوتاه‌ترین زمان زمینه اجرایی شدن این قانون فراهم شود. ستاری‌فرد با بیان اینکه اعتبار بسیار خوبی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها در قانون بودجه پیش‌بینی شده، یادآور شد: امسال حدود 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلم‌ها پیش‌بینی شده و وزارت آموزش و پرورش به طور جدی به‌دنبال اجرای این قانون است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و آموزش و پرورش در ادامه اشاره‌ای هم به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» داشت و افزود: رهگذر و نقطه آغازین تحقق شعار سال مدرسه است، چراکه مدرسه در تحقق شعار سال هم پیشرو است و هم پیشران. وی با اشاره به سیاست آموزش و پرورش برای اجرای شعار «یک مهارت برای هر دانش‌آموز»، تأکید کرد: مدرسه می‌تواند کانون کارآفرینی و اشتغال باشد و در توسعه و بسط ارزش کار و کارآفرینی در جامعه تأثیرگذار باشد.

دستفروشان پایتخت صاحب «کارت شناسایی» می‌شوند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از صدور کارت شناسایی برای دستفروشان تهران در سال‌جاری خبر داد و گفت: برای ساماندهی دستفروشان در تهران ۱۰ محور در نظر گرفته شده که در سال‌جاری عمده این طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود.
به گزارش سایت شهر، قدرت‌الله محمدی با اشاره به صدور کارت شناسایی برای دستفروشان تهران در سال‌جاری گفت: برای ساماندهی دستفروشان در تهران ۱۰ محور و موضوع در نظر گرفته شده است که در سال‌جاری عمده این طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اقدامات این شرکت در ساماندهی دستفروشان در معابر و میادین شهر تهران افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اواخر سال گذشته، ساماندهی دستفروشان محور هفت تیر در منطقه ۷ انجام شده و بازار خلازیر نیز ساماندهی شد و در چند روز آینده افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه دستفروشان میدان تجریش نیز در فضای در نظر گرفته شده مستقر شده‌اند، ادامه داد: در قالب طرح ساماندهی دستفروشان، بخشی از سامانه بازار برای ثبت‌نام دستفروشان در نظر گرفته شده است. محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه احتمال می‌رود، تمامی دستفروشان از فرایند ثبت‌نام اطلاع کافی نداشته باشند، به همین دلیل امسال در محل‌های حضور دستفروشان حاضر می‌شویم و کار ثبت‌نام را برای صدور کارت شناسایی انجام می‌دهیم.
به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، تجربه جمع‌آوری اطلاعات و ثبت‌نام دستفروشان برای ساماندهی دستفروشان هفت تیر، بسیار خوب بود و از این تجربه برای ساماندهی سایر دستفروشان نیز استفاده می‌کنیم؛ در سال‌جاری طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای هر دستفروش یک کارت شناسایی صادر می‌شود تا در مواقع مورد نیاز استفاده شود.

توزیع غذا و جیره خشک بین نیازمندان در ایام ماه رمضان

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تشریح برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان، گفت: رزمایش «اطعام مهدوی ـ افطاری ساده» در ایام ماه مبارک رمضان با محوریت مراکز نیکوکاری اجرا می‌شود.
به گزارش ایسنا، سید ابوالفضل پرپنچی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد استان تهران در ماه مبارک رمضان، گفت: پویش اطعام مهدوی با هدف توزیع غذای گرم و جیره خشک و همچنین حامی‌یابی برای ایتام و فرزندان محسنین در رئوس برنامه‌های این نهاد است.
وی با بیان اینکه پویش اطعام مهدوی در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان دو سال پیش راه‌اندازی شد و امسال نیز از ابتدای ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این پویش به منظور هدایت کمک‌های مؤمنانه در جهت تأمین بسته‌های غذایی و معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند، با همکاری نهادها، گروه‌های مردمی، هیأت‌های مذهبی، خیران و مراکز نیکوکاری برگزار می‌شود. پرپنچی بیان کرد: تمام مراحل طبخ و توزیع بسته‌های غذای گرم با رعایت مسائل بهداشتی و مطابق شیوه‌نامه‌های ستاد ملی کرونا انجام می‌شود. مدیرکل کمیته امداد استان تهران با قدردانی از همراهی همیشگی خیران و مردم نیکوکار با کمیته امداد استان تهران در سنوات گذشته، خاطرنشان کرد: شماره کارت ۲۰۰۸-۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ و کد دستوری #۱*۰۲۱*۸۸۷۷* به منظور جذب کمک‌های مردمی در قالب طرح «اطعام مهدوی و افطاری ساده» در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: همچنین شماره‌گیری سامانه تلفن گویا ۷۳۵۵-۰۲۱ و درج کد ۱۴ از دیگر روش‌های پرداخت کمک‌های نقدی خیران و مردم نیکوکار در قالب طرح اطعام مهدوی و افطاری ساده است.
پرپنچی یادآور شد: طرح مفتاح الجنه با هدف سرکشی مسئولان از خانواده‌های تحت حمایت از دیگر رویکردهای کمیته امداد استان تهران در ماه مهمانی خدا است. مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: در لیالی قدر نیز پایگاه‌های امداد در سراسر استان جهت ثبت نام حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین ایجاد می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/20/608122/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها