اخبار


کاهش سرقت نوروزی در استان البرز

گروه حوادث / فرمانده انتظامی استان البرز از کاهش سرقت‌ها در نوروز امسال نسبت به ‌مدت مشابه سال قبل خبر داد.
سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز صبح دیروز گفت: با تعامل و همکاری که میان پلیس و دستگاه قضایی وجود دارد، البرز از امنیت قابل قبولی برخوردار است. نتیجه تعامل و همکاری بین پلیس و دستگاه قضایی در مرحله اول تأمین امنیت و در مراحل بعدی تسریع در انجام امور مردم است. سردار محمدیان با تأکید بر برخورد جدی با جرایم خشن در استان خاطرنشان کرد: با تداوم و افزایش همکاری‌های بین 2 دستگاه، هم با مخلان امنیت مبارزه جدی می‌شود و هم احساس امنیت در بین شهروندان تقویت خواهد شد. با بررسی‌های به عمل آمده در نوروز 1401 مشخص شد که برخی جرایم کاهش محسوسی داشته و ما موفق شدیم کشفیات‌مان را افزایش دهیم. با تلاش پلیس و سایر نیروهای امنیتی، شاهد بودیم که این توفیقات با وجود افزایش 45 درصدی مسافرت‌ها به دست آمده است. سردار محمدیان با اشاره به برگزاری طرح‌های مبارزه با سرقت در سطح استان بویژه در ایام نوروز، اظهار داشت: با پشتیبانی عالی مراجع قضایی استان از اقدامات نیروی انتظامی، در سال گذشته و روزهای ابتدایی امسال، بسیاری از سارقان شرور روانه زندان شدند.
در ادامه این دیدار حسین فاضلی رئیس کل دادگستری استان البرز نیز با تقدیر از حضور مسئولان پلیس استان تصریح کرد: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کارگزاران عدالت در جامعه هستند و همدلی و همکاری بین 2 دستگاه احساس امنیت در استان را افزایش خواهد داد.

تصادف نماینده مجلس با خودروی قاچاقچیان

گروه حوادث / تصادف شدید خودروی یکی از نمایندگان مجلس با خودروی قاچاقچیان انسان در جاده میاندوآب حادثه‌ساز شد. به گزارش دفتر ارتباطات مردمی نماینده تبریز، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی که با خودروی شخصی خود در حال سفر از ارومیه به تبریز بود، در حوزه شهرستان میاندوآب با خودروی پژو پارس قاچاقچیان انسان حامل تبعه همسایگان شرق کشور بشدت برخورد کرد. حادثه زمانی رخ داد که راننده خودروی قاچاقچیان با سرعت بالا و بی‌احتیاطی محض به ناگاه مقابل خودروی نایب رئیس سابق مجلس پیچید. در این حادثه به نماینده تبریز و سایر سرنشینان خودرو وی آسیبی نرسید اما راننده خودروی قاچاقچیان که مصدوم و از صحنه متواری شده بود، در یکی از مراکز درمانی میاندوآب توسط نیروی انتظامی دستگیر شد. نیروی انتظامی نیز براساس اخبار دریافتی در کمین خودروی قاچاقچیان انسان بود که این تصادف منجر به شناسایی و دستگیری آنان شد.

داماد قاتل گوش مادرزنش را برید

گروه حوادث /مرد عصبانی که در اقدامی هولناک همسر و برادرزنش را به قتل رسانده و گوش مادرزنش را بریده بود از سوی پلیس دستگیر شد. سرهنگ سید خلیل صفوی، فرمانده‌ انتظامی شهرستان رضوانشهر در تشریح این حادثه گفت: داماد یک خانواده در روستای هاشم‌آباد هفت‌دغنان رضوانشهر پس از آنکه همسرش از خانه قهر کرده و به خانه پدرش رفته بود دست به قتل‌عام خانوادگی زد. این مرد 48 ساله به خانه پدر همسرش رفت، اما ساعت ۲ و نیم بامداد دوشنبه وقتی همسرش در خواب بود وی را با چاقو و برادر زنش را با اسلحه شکاری به قتل رساند، پس از آن گوش مادرزنش را هم با چاقو برید.
وی با بیان اینکه قاتل پس از این جنایات متواری شد، افزود: با آگاهی مأموران انتظامی، قاتل ۲ ساعت پس از ارتکاب جنایات هنگامی که در حال خروج از استان گیلان بود در منجیل دستگیر شد.
فرمانده انتظامی رضوانشهر گفت:‌ قاتل در ضیابر صومعه‌سرا زندگی می‌کرد و همسرش به دلیل اختلافات خانوادگی به منزل پدرش به هاشم‌آباد رضوانشهر رفته بود.

برق جان جودوکار ملی‌پوش را گرفت

گروه حوادث / جودوکار ملی پوش کشور و دارنده مدال برنز آسیا به‌دلیل برق گرفتگی در باشگاه بدنسازی جان باخت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، عصر  یکشنبه آرش آقایی که بعد از دو سال حضور در تیم ملی جودوی جمهوری آذربایجان به ایران بازگشته بود، در حادثه‌ای تلخ و عجیب جان خود را از دست داد.وی مثل هر روز در باشگاه بدنسازی که خودش آن را بنا نهاده، سرگرم تمرین بود که به خاطر ورزش سنگین و عرق کردن شدید قصد دوش گرفتن داشت که ناگهان حادثه هولناکی رخ داد. به گفته شاهدان ماجرا ظاهراً پکیج موجود در باشگاه دارای اتصالی برق بوده و این ورزشکار جوان وقتی به آن دست زده، دچار سانحه برق گرفتگی شده و در جا جان خود را از دست داده است!حاضران در باشگاه که از این اتفاق شوکه شده بودند، سعی کردند خیلی زود آقایی را به بیمارستان برسانند و جان او را نجات دهند، اما یک سهل‌انگاری جان این جوان 21 ساله با استعداد را گرفت. این حادثه تلخ و باورنکردنی جامعه جودو را در آستانه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در شوک فرو برد.
مرحوم آقایی عضو تیم ملی جودو بود و در اردوی مشترک یک ماه قبل با عراق حضور داشت.

مرگ داماد بعد از قتل همسر و مادرزن

گروه حوادث /مرد جوان که به خاطر اختلافات خانوادگی همسرش و مادر وی را در شهر گناوه به قتل رسانده بود در جریان درگیری با پلیس کشته شد. سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر در تشریح این ماجرا گفت: دقایقی از بامداد دوشنبه 15 فروردین گذشته بود که فردی در تماس با پلیس از وقوع یک درگیری خونین در یکی از خیابان‌های شهر گناوه خبر داد. بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی و مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و در نخستین بررسی‌ها دریافتند مردی ۲۳ ساله با یک قبضه کلت کمری همسر، برادر و مادر همسر خود را هدف شلیک گلوله قرار داده است. وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد، همسر ۱۶ ساله و مادر ۵۱ ساله وی که از سوی نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده بودند، جان باختند اما برادر همسر قاتل نیز که مجروح شده بود همچنان تحت درمان است. این مقام ارشد انتظامی استان بوشهرعنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع این حادثه، طرح مهار برای دستگیری قاتل در سطح شهرستان گناوه و دیلم اجرا و قاتل متواری که قصد خروج از استان را داشت، در یک درگیری و تیراندازی به سمت مأموران انتظامی در ایستگاه «بی بی‌حکیمه» شهرستان دیلم، مجروح و به علت شدت جراحات کشته شد. سردار سوسنی یادآور شد: قاتل با همسر و خانواده او اختلافات خانوادگی داشته است که در روز حادثه نیز به همین دلیل، با آنها درگیر شده و با شلیک اسلحه آنان را به قتل رسانده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/22/608128/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها