خبر در خبر


ایسنا: حسن اکبری، سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شواهد نشان می‌دهد که احتمال بارداری «ایران» - یوزپلنگ تحت اسارت در استان سمنان - بالاست. جفت‌گیری «ایران» و «فیروز» در شرایط طبیعی انجام شد و برنامه ما این است که کمترین استرس را به ایران وارد کنیم. می‌توان با روش سونوگرافی به‌طور دقیق از حاملگی مطلع شد اما چون این روش نیازمند بیهوشی است از آن صرف نظر می‌کنیم. علائم ظاهری نشاندهنده حاملگی «ایران» هستند.

مهر- شهریار افندی زاد معاون حمل‌ونقل وزارت راه گفت: طبق آمار فرودگاه امام که بیشترین پروازهای بین‌المللی را دارد بیش از ۴۱۳ هزار مسافر (درسال جدید) تا ۱۳ فروردین جا به جا شدند که نسبت به مدت مشابه ۲۵۴ درصد رشد داشت.

ایسنا- محمد مدادی، مدیرکل دفتر موزه ملی، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از لزوم جرم‌انگاری تخریب منابع ژنتیکی حیات وحش در روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی (15 فروردین) خبر داد.

ایرنا- علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: سواحل آزاد شده باید برای طبیعت‌گردی و گردشگری مبتنی بر ظرفیت ساحل و بهره‌مندی همه مردم، فضاسازی، آماده‌سازی و مناسب‌سازی شود.

تسنیم- مهدی زارع خورمیزی، یک متخصص اکولوژی گفت: تمامی گونه‌های جانوری و گیاهی دارای ژن هستند و در حقیقت این ژن که درون آنها نهفته است با ارزش‌ترین چیزی است که هر گونه جانوری و گیاهی دارد و ژن تمامی خصوصیات یک گونه را از نسلی به نسل بعد منتقل می‌کند. ژن‌های نهفته در گونه‌های جانوری و گیاهی انتقال‌دهنده خصوصیات حیات به آیندگان هستند.

ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: شکارچی یک رأس قوچ ارمنی در منطقه شراء شهر همدان با رأی قاضی به تحمل ۹ ماه حبس و پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مهر - شهرام احمدی، مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت ۱۷۸۳ گونه گیاهی و جانوری مشاهده شده در استان به‌عنوان ذخایر زیستی خبر داد و با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری به‌دلیل تنوع اقلیمی از غنای زیستی و اکوسیستمی بسیار بالایی برخوردار است، گفت: انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در این اکوسیستم‌ها، معرف بخشی از ذخایر ژنتیکی کشور هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/24/608133/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها