گشتی حوالی کتاب


ناشران متقاضی شرکت در نمایشگاه کتاب تهران تا هجدهم فروردین ماه فرصت دارند

گروه فرهنگی: فعالان حوزه نشر به استقبال برنامه‌ریزی برای حضوردر سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌روند؛ بر این اساس ثبت‌نام از ناشران علاقه‌مند از پانزدهم فروردین ماه شروع شده و تا هجدهم همین ماه نیز ادامه خواهد داشت.
 
برگزاری دوباره نمایشگاه فیزیکی کتاب

آن‌طور که در اطلاعیه اخیر  خانه کتاب و ادبیات ایران، مؤسسه مجری برگزاری این رویداد علمی- فرهنگی صنعت نشر آمده، ناشران متقاضی حضور در «سی‌ و ‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» می‌توانند با مراجعه به سامانه ketab.ir ضوابط و شرایط حضور در این نمایشگاه را مشاهده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
«سی‌ و ‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، به دو شکل فیزیکی در محل مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه نمایشگاه به آدرس ketab.ir برگزار خواهد شد.
 «سی ‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از بیست‌ و یکم تا سی‌ و یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به میزبانی مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 
انتشار گزارش نوروزی کتابخانه‌های عمومی تهران

بر اساس خبر دیگری، آماری از تعداد کتاب‌های امانت گرفته شده در ایام نوروز در کتابخانه‌های تهران منتشر شده، در این خبر که مهر منتشر کرده این‌طور آمده که: «در ایام نوروز در کتابخانه‌های تهران ۱۲ هزار و ۴۶۰ نسخه کتاب به امانت داده شده و بالغ بر ۳ هزار و ۷۵ نسخه کتاب توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی به ثبت رسیده است.»
در این گزارش که کتابخانه‌های عمومی از عملکرد زیرمجموعه‌های خود در ایام نوروز ۱۴۰۱ منتشر کرده افزون بر تعداد کتاب‌های امانت گرفته شده درباره وضعیت عضویت علاقه‌مندان کتاب هم نکاتی بر این مبنا آمده که «۳۷۷ نفر تمدید عضویت کرده و ۸۱۰ نفر به عضویت جدید کتابخانه‌های عمومی استان درآمده‌اند؛ همچنین در این مدت بالغ بر ۳ هزار و ۷۵ نسخه کتاب توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان تهران ثبت شده است.»
بنابر این مطلب، فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان تهران در ایام نوروز محدود به ارائه خدمات حضوری به اعضا نبوده و مسئولین و کتابداران استان با حضور در بستر فضای مجازی کتابخانه خود با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع همچون اریگامی، ساخت کاردستی و معرفی کتاب‌های شاخص و تازه چاپ شده برای ترویج کتابخوانی در این ایام تلاش کرده‌اند.
 
پویش کتابخوانی برای ماه مبارک رمضان

بنابر خبر دیگری همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب پویش مطالعاتی کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» برگزار می‌‌کند.
 ایبنا در این رابطه نوشته: «روزانه چهار تدریس برای هر درس از مباحث کتاب توسط اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با چهار رویکرد مختلف طرح ریخته شده است. همراهی با پویش از طریق کانال ایتا به نشانی Tk1401@ حاصل می‌شود همچنین امکان دریافت صوت تدریس‌ها، ارائه‌ هر جلسه، پیوست‌های هر جلسه در Abarat.tv بارگذاری می‌شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/31/608136/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها