رئیس دستگاه قضا:

دسترسی مردم به عدالت باید کم‌هزینه‌تر و مطلوب‌تر شود


رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید برای پیاده‌سازی شعار سال جهد و تلاش کرد و دستگاه قضایی در تحقق این مهم، به همه بخش‌های کشور و دو قوه دیگر مساعدت خواهد کرد، گفت: شعار سال نباید فقط در گوشه کاغذ نوشته شود.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست دیروز شورای عالی قوه قضائیه «برداشتن گام‌های بلندتر برای تحقق عدالت اجتماعی» را یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی عدلیه در سال ۱۴۰۱ دانست و در این زمینه به تأکیدات و تذکرات رهبر معظم انقلاب و الزامات گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اساس حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی را مبتنی بر اقامه عدل دانست.
رئیس قوه قضائیه «گره‌گشایی از کار مردم» و «تسهیل و تسریع دسترسی مردم به مجموعه قضایی» را از دیگر هدف‌گذاری‌های عدلیه در سال‌جاری اعلام کرد و افزود: دسترسی مردم به عدالت باید کم‌هزینه‌تر و مطلوب‌تر شود و مواجهه همکاران قضایی با مراجعان باید توأم با خوشرویی باشد و دستگاه قضایی این هدف را در سال‌جاری مجدانه دنبال خواهد کرد.
استفاده از پابند فقط برای مجرمان خطرناک
محسنی اژه‌ای در ادامه به مسئولان قضایی توصیه کرد که از ایجاد حاشیه و دنباله‌روی از حواشی ساخته شده توسط دیگران و سرگرمی به آنها به جد پرهیز و صرفاً بر پیشبرد اهداف و اولویت‌ها تمرکز کنند.
رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به دستور سال گذشته خود مبنی بر چگونگی استفاده از دستبند و پابند هنگام جلب یا انتقال متهمان و محکومان، به معاونت حقوقی قوه قضائیه دستور داد تا در اسرع وقت با همکاری سایر بخش‌های قضایی و لحاظ همه قوانین و مقررات موجود، نسبت به تدوین دستورالعملی جهت ضابطه‌مندی بیشتر مقوله استفاده از دستبند و پابند برای جلب متهمان و انتقال محکومان از زندان به دادسرا یا دادگاه اقدام کند.
وی افزود: باید توجه داشت که ضرورتی ندارد برای همه متهمان هنگام جلب در مقابل چشمان خانواده یا همکاران یا همچنین انتقال محکومان از زندان به مراجع قضایی از دستبند و پابند استفاده کرد مگر آنکه این افراد از مجرمان خطرناک باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/2/608153/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها